دشمن مشترک بارسلونا و رئال مادرید کیست؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ناصر الخلیفی مردی است که در این سال‌ها همواره سد راه انتقال ستاره‌های بزرگ مد نظر رئال و بارسا بوده و مقابل آنها ایستاده است.

خبرورزشی - چند سالی است که از زمان تبدیل شدن پاری‌سن‌ژرمن به یکی از ثروتمندترین تیم‌های اروپا، این باشگاه به مانعی جدی در راه خرید ستاره‌های گرانقیمت برای باشگاه‌های بزرگی مثل رئال‌مادرید و بارسلونا تبدیل شده است.

رئال مادرید و بارسلونا هرگاه خواستار جذب بازیکنی از پی‌اس‌جی شده‌اند با موضع سفت و سخت این باشگاه روبه‌رو بوده‌اند. حالا اما تیم پاریسی پا را فراتر گذاشته و بازیکنی مثل جورجینیو واینالدوم که مد نظر بارسلونا بود را با پیشنهادی بهتر وسوسه کرده که به جای نوکمپ به پارک‌دوپرنس برود.

بارسلونا

رابطه تیره بارسلونا و مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن با اضافه شدن ماجرای واینالدوم به پرونده‌ای قطورتر از قبل تبدیل می‌شود. مارکو وراتی هافبک ایتالیایی بازیکنی بود که مورد توجه بارسلونا قرار داشت اما پاری‌سن‌ژرمن با وجود تمایل خود این بازیکن اجازه انتقال او به بارسا را نداد. مذاکرات بارسا با وراتی باعث عصبانیت و واکنش تند مدیران پی‌اس‌جی نیز شد. سال بعد از آن، آن‌ها نیمار را با شکستن رکورد قیمت‌ها در نقل‌وانتقالات به پاریس آوردند. از آن زمان روابط دو باشگاه تیره‌تر شد و البته از نظر مالی پاریسی‌ها هر سال اوضاع بهتری پیدا کردند و بارسلونا هر سال بدتر شده.

رئال مادرید

رئالی‌ها مثل بارسلونا با پاری‌سن‌ژرمن وارد دعوای مستقیم نشده‌اند اما آنها سال‌هاست که به دنبال خرید کیلیان امباپه ستاره فرانسوی هستند و در این کار ناکام می مانند. این ماجرا از سال ۲۰۱۷ شروع شد که امباپه هنوز بازیکن موناکو بود. درخشش او باعث شده بود اکثر تیم‌های بزرگ اروپا خواهان او باشند که در رأس آن‌ها پاریسی‌ها و رئال ها قرار داشتند. در نهایت اما تیم پاریسی موفق‌تر بود و امباپه را راضی کرد که در کشورش بماند و این بار در پایتخت فرانسه به فوتبالش ادامه دهد.

در آن زمان موضوع تطبیق پیدا کردن امباپه جوان با فرهنگ و زبانی جدید باعث شد که او ترجیح دهد در فرانسه بماند اما حالا که قرارداد او رد سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد این امکان را دارد که از پاریس جدا شود. با این وجود باز هم ناصر الخلیفی رئیس قطری باشگاه سرسختانه تاکید دارد که هیچ تمایلی به فروش امباپه به رئال  ندارد.

او گفته ما تمایلی به فروش امباپه نداریم و او هم نمی‌تواند به عنوان بازیکن آزاد به تیمی دیگر برود چون هنوز قرارداد دارد. الخلیفی در این سال‌ها تبدیل شده به دشمن شماره یک رئال‌مادرید و بارسلونا. او بابت هر بازیکنی که این دو تیم به خرید آنها تمایل دارند واکنش تندی نشان می‌دهد. بارسلونا خواهان بازگشت نیمار بود اما خلیفی اجازه این کار را نداد و نیمار را به تمدید قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن راضی کرد. حالا هم او نمی‌خواهد اجازه دهد رئال‌مادرید به امباپه برسد.

خلیفی در پروژه جنجالی سوپرلیگ نیز حاضر به همکاری با تیم‌های شرکت کننده در این طرح که در راس آنها رئال‌مادرید و بارسلونا بودند نشد. او به گفته خودش می‌خواهد فوتبال از انحصار تیم‌های بزرگ سنتی بیرون بیاید و سرمایه‌گذاران جدید بتوانند قدرت‌های جدیدی را در فوتبال اروپا رشد دهند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی