بحرینی‌ها از این به بعد به ایرانی بیشتر احترام می‌گذارند/ چه کسی فکر می‌کرد به بحرین ۳ گل بزنیم؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حمید درخشان معتقد است که دراگان اسکوچیچ می تواند در دیدار با تیم ضعیف کامبوج به چند بازیکن اصلی خودش استراحت بدهد.

خبرورزشی - کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس ضمن تمجید از عملکرد اسکوچیچ، بازی با تیم ملی عراق را بسیار سخت و دشوار دانست. متن گفت‌وگوی درخشان با خبرورزشی را در زیر بخوانید: 

زدن ۳ گل به بحرین قابل تصور بود؟

واقعیت اش را بخواهید نه تنها من بلکه شاید خود نزدیکان تیم ملی هم باور نمی‌کردند در بحرین چنین نتیجه ای رقم بخورد. ما معمولا برابر این تیم مشکل داشتیم و به نوعی گربه سیاه تیم ملی کشورمان لقب گرفته بود.

باورش شاید کمی‌سخت باشد اما این اولین بُرد تیم ملی ایران برابر بحرین درخانه حریف بود؟

دقیقا همین طور است. بازی رفت را هم باخته بودیم و حالا با تصمیم اشتباه و غیرفوتبالی کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبور بودیم دوباره در بحرین به مصاف آنها برویم. با این وجود بچه‌ها سنگ تمام گذاشتند و برد شیرینی کسب کردند که جای تبریک فراوان دارد.

عملکرد اسکوچیچ را چطور دیدید؟

بدون شک عالی بوده است. اگر همین نتایج را یک مربی سرشناس‌تر خارجی به دست می‌آورد شاید آب و تاب بیشتری به آن داده می‌شد اما اسکوچیچ بدون ادعا ثابت کرد شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد.

نیمه اول خیلی خوب نبودیم اما با تعویض‌های اسکوچیچ توانستیم در نیمه دوم کار بحرین را تمام کنیم؟

آمدن سامان قدوس خیلی به سود تیم ملی شد و خط میانی ما روان تر کار کرد. این یک تعویض هوشمندانه از سوی اسکوچیچ بود و بقیه تعویضی‌ها به ویژه مهدی ترابی هم خوب بازی کرده و روی گل سوم هم تأثیر گذار بود.

توهین تماشاگران بحرینی هنگام پخش سرود ملی ایران در دیدار رفت چقدر بازیکنان ما را برای شکست دادن حریف در دیدار برگشت تهییج کرد؟

سردارآزمون به همین نکته اشاره کرد. این کار زشت بحرینی‌ها در ذهن بچه‌ها مانده بود و می‌خواستند به نوعی تلافی کنند که خدا را شکر کاری کردند که از این به بعد به ایران و ایرانی بیشتر احترام بگذارند.

 جمعه با کامبوج بازی داریم و سه شنبه هفته بعد با تیم ملی عراق، فکر می‌کنید باید تغییراتی در ترکیب داشته باشیم؟

ببینید قطعا سرمربی تیم ملی بهتر از هرکسی شرایط تیم خودش را می‌داند و به آن واقف است اما به نظر من بهتر است جلوی کامبوج به چند نفر اصلی استراحت بدهیم. بازی با عراق بازی مرگ و زندگی است. البته این تیمی که من می‌بینم نفر اصلی و ذخیره ندارد و همه خوب هستند. شما می‌بینید روی نیمکت تیم ملی ایران هم نفراتی مثل عابدزاده، نیازمند، پورعلی گنجی، سیامک نعمتی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، کاوه رضایی، کریم انصاری فرد و... دیده می‌شوند که هر کدام در باشگاه‌های خود ستاره هستند.

 با این نمایشی که برابر بحرین دیدیم، فکر می‌کنید تیم ملی ایران بتواند برای سومین دوره متوالی به جام جهانی صعود کند؟

چرا که نه؟ این تیم از نسل مستعدی تشکیل شده که برخی از آنها در اروپا خوش می‌درخشند و حتی آقای گل می‌شوند. حیف است این بچه‌ها با این پتانسیل از صعود به جام جهانی باز بمانند. انشالله با همین قدرت و تمرکز کامل در دو دیدار بعدی برابر کامبوج و عراق ظاهر شده و به عنوان تیم اول گروه خود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی و سپس خود جام جهانی قطر صعود خواهیم کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمس IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    با این چنین حرفها و بزرگ کردن تیم های غربی خود شما از آنها غول میسازید همیشه این کشور ها حریف تمرین هم برای ما نبودن درست است آنها هم انسان هستن و پیشرفت میکنن اما در مقابل فوتبال ایران حریفی نیستن نه بحرین و عراق و قطر حتی بزرگترشان عربستان در برابر ما حرفی برای گفتن ندارند اگر در دوره ای قبل بی درد سر به جام جهانی می رفتیم در زمان کی روش بخاطر این بود که این مربی اجازه دخالت به هیچ شخصی نمی داد برای همین بر علیه او دسیسه چیدند خود شما آقای درخشان نمیگفتید این مربی رزومه کاری ندارد همین کارها باعث شده که دوباره به سالهای دورتر برگردیم و دست به دعا شویم چنین و چنان شود در زمانی که مسئولیتی در تیم نداریم فقط روحیه بدهیم تا تیم مربیگری و همکارانشان با همت بچه ای با غیرت تیم ملی دل مردم را شاد کنند در این وانفصا
    • با افتخار پرسپولیسی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      چی می زنی خدایی قطر و گنده ترش جلوی ما هیچ حرفی ندارن ؟ قطر و گندش عربستان ؟ داداش شما دهه چندو داری حرف می زنی ؟
  • محمد IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    جام ملتها ارده ایدویابی دردسر وشکست حریفان بااقتدار به جام جهانی رسیده‌اید که این چنین توقع احترام دارید یک تیم درجه دو آسیایی را بعداز چندی بردن اینقدر ذوق زده شده‌اید ایران وایرانی خیلی بزگتر ازاین بازی هااست یکم به خودتان بیایید
  • گرگانی IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    عراق اصلا در حد ایران نیس ولی نمیدونم چرا هنیشه جلوی ایران بهترین بازی عمر شون رو انجام میدن ولی منم مطمن هستم شکستشان میدیم راحت تر.و در عرض ده روز دو تا گربه سیاه مون و میشونیم سر جاشون باید ببریم هر طوری هست باید عراق و شکست بدیم صعود به عنوان تیم دوم اصلا لطفی نداره باید این حس برتری کاذبی که دارن رو نابود کنیم تودعراقیا حال میده شکست شون بدیم و حذف کنیم شون ارزش سه برابری داره و انتقام خوبی میشه واسه بازی قبلی که ما رودحذف کردن تو جام ملتها
  • تواب IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    من قبل بازی گفتم سه هیچ می بریم مسخره ام کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی