نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دانمارک – فنلاند؛ دینامیت زیر پای شاه‌بوف
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دانمارک یکی از تیم‌هایی است که شاید سورپرایز یورو ۲۰۲۰ باشد و فنلاند برای نخستین مرتبه در رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد.

خبرورزشی - دیدارهای گروه B یورو ۲۰۲۰ امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه پارکن شهر کپنهاگن دانمارک شروع خواهد شد. دانمارک در این دیدار به مصاف فنلاند خواهد رفت.

دانمارک؛ شگفتی جدید

۲۹ سال از آن روزهای تاریخی می‌گذرد و هنوز هم دانمارکی‌ها نتوانسته‌اند در جام ملت‌های اروپا به موفقیتی شبیه به یورو ۱۹۹۲ نزدیک هم بشوند. افت فوتبال ملی دانمارک باعث شد حتی برای حضور در یورو ۹ سال صبر کنند. حالا دینامیت‌ها بازگشته‌اند و در شرایط خوبی به یورو ۲۰۲۰ می‌آیند. میزبان مرحله گروهی هستند و این یک مزیت خواهد بود. بدون شکست در سال ۲۰۲۱ کارشان را آغاز خواهند کرد و این یک اتفاق خوب است. دانمارک در گروه نسبتاً خوبی قرار دارد و بی‌شک شانس صعود خواهد بود. تاریخ نشان می‌دهد همیشه مقابل فنلاند نتایج خوبی گرفته‌اند.

فنلاند؛ اولین و مهم‌ترین حضور

یورو ۲۰۱۶ به ما نشان داد اولین حضور یک تیم در جام ملت‌های اروپا باعث نمی‌شود آن تیم را دست‌کم بگیریم. در دوره قبلی ایسلند و ولز شگفتی‌ساز شدند و حالا فنلاند می‌تواند همان مسیر را برود. احتمال صعود ۳ تیم از برخی گروه‌ها هم باعث می‌شود حتی فنلاند را هم برای صعود بی‌شانس ندانیم. این نسل فوتبال فنلاند به جایی رسیده که تیم‌شان قبلاً با اسطوره‌هایی مثل لیتمانن و هوپیا نرسیده بود. شاه‌بوف‌ها در سال ۲۰۲۱ وضعیت خوبی نداشته‌اند و حتی یک برد هم کسب نکرده‌اند، با این حال امیدوارند با آغاز یورو ۲۰۲۰ شرایط به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

آخرین جدال
نوامبر سال ۲۰۱۱ آخرین نبرد دو تیم برگزار شد. دانمارک آن دیدار را ۲ بر یک و با گل‌های اَگر و بنتنر برد. ارمنکو هم تک‌گل فنلاند را زد.

آمار بازی
۵۹) آمار دیدارهای رودرروی دانمارک و فنلاند جالب است. این دو تیم ۵۹ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که برای رویارویی دو تیم ملی زیاد محسوب می‌شود. دانمارک ۳۹ بازی را برده و فنلاند در ۱۰ بازی برنده شده. ۱۰ بازی هم مساوی شده است.
۱) یک قهرمانی تاریخی در سال ۱۹۹۲ برای دانمارک در یورو به‌دست آمده. وایکینگ‌ها ۱۷ سال است از مرحله گروهی صعود نکرده‌اند. البته بعد از ۹ سال به یورو برگشته‌اند.
۱) این نه تنها نخستین حضور فنلاند در جام ملت‌های اروپا است، بلکه اولین حضورشان در یک تورنمنت بزرگ ملی هم محسوب می‌شود.
۰) ۵ بازی، ۴ برد، یک تساوی و بدون باخت. شکست نخوردن در سال ۲۰۲۱ آمار خوبی برای دانمارک است.
۰) وضعیت فنلاند قبل از یورو کاملاً برعکس دانمارک است. آن‌ها در سال ۲۰۲۱ هیچ بردی نداشته‌اند. در این ۵ بازی، ۳ بازی آخر را هم باخته‌اند.

مصدومان و محرومان
دانمارک پیش از نخستین بازی‌اش در یورو ۲۰۲۰ بازیکن را از دست نداده و فنلاند هم شرایط مشابهی دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
دانمارک:
اشمایکل، واس، کریستنسن، کیائر، مِیله، هویبیرگ، دلینی، پولسن، اریکسن، بریت‌ویت و ویند
فنلاند: هرادتسکی، آرایوری، تویویو، اوشاگنسی، آلهو، اورونن، کامارا، اسپارو، کائوکو، پوکی و لود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی