نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بلژیک – روسیه؛ نبرد مدعی و تیم مرموز
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بلژیک از مدعیان اصلی قهرمانی یورو ۲۰۲۰ است و روسیه تیمی مرموز خواهد بود که نمی‌توان نظر قطعی درباره‌اش داد.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه کرستوفسکی شهر سن‌پترزبورگ، یکی از مهم‌ترین دیدارهای گروه B یورو ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد. بلژیک که می‌توان گفت مدعی قهرمانی است، به مصاف روسیه خواهد رفت که شاید یکی از شگفتی‌سازان این دوره باشد.

بلژیک؛ این بار تا فینال برو

از چند سال پیش، هر تورنمنتی برگزار شده با توجه به ستاره‌هایی که بلژیک داشته این تیم را بین مدعیان قهرمانی قرار داده‌اند. سرانجام در جام‌جهانی ۲۰۱۸ به نیمه‌نهایی رسیدند و نتایج نسبتاً خوبی کسب کردند. حالا هم ۳ سال است که صدرنشین فیفا هستند. توقع از بلژیک با نتایجی که کسب کرده بالاست و در یورو ۲۰۲۰ هم تصور می‌شود این تیم مدعی قهرمانی باشد. البته فراموش نکنید ستاره‌های شیاطین‌سرخ اروپا مثل کوین دبروینه و ادن آزار بازیکنان آسیب‌پذیری هستند و شاید در همین تورنمنت با مصدومیت‌های‌شان برای روبرتو مارتینس دردسر ایجاد کنند. با این حال بلژیک به فینالیست شدن بعد از ۴۱ سال فکر می‌کند. رقیب اول تیمی است که در ۲۵ سال اخیر مقابلش شکستی نداشته‌اند.

روسیه؛ مثل ۱۳ سال پیش

وقتی روس‌ها با مربی‌ای مثل فابیو کاپلو نتوانستند یک تیم قدرتمند در اروپا و جهان شوند، به استفاده از مربیان بومی روی آوردند. مربیانی که هم کم‌هزینه هستند و هم فوتبال روسیه را بهتر می‌شناسند. پیش از جام‌جهانی ۲۰۱۸ که میزبان بودند شرایط تیم با استانیسلاو چرچسوف، مربی معمولاً اخمو خیلی خوب بود و او افتخار نشستن در این تورنمنت مهم را همراه تیم کسب کرد. حالا برای اولین دوره در جام ملت‌ها هدایت روس‌ها را برعهده خواهد داشت. دوره قبلی با وجود این که حتی برخی تیم‌های سوم هم صعود می‌کردند، روسیه فقط یک امتیاز گرفت و در گروهش آخر شد. حالا فرصت جبران است و دوست دارند تیم‌شان مثل ۱۳ سال پیش شگفتی‌ساز شود.

آخرین جدال
جالب است بدانید در مرحله انتخابی هم این دو تیم هم‌گروه بودند. آخرین دیدارشان نوامبر سال ۲۰۱۹ برگزار شد که بلژیک ۴ بر یک برد. ژیکیا برای روسیه که میزبان بود گل زد و تورگان آزار، ادن آزار (۲ مرتبه) و لوکاکو هم گل‌های بلژیک را به ثمر رساندند.

آمار بازی
۹) در تاریخ فوتبال ملی بلژیک و روسیه، ۹ دیدار رودررو به چشم می‌خورد که البته بیشتر آن‌ها هم بازی‌های مهمی مثل نبرد در جام‌جهانی و انتخابی یورو بوده‌اند. بلژیک در این ۵ مرتبه پیروز شده، ۲ بازی با نتیجه تساوی خاتمه یافته و ۲ بازی را هم روسیه برده.
۷) از وقتی شوروی فروپاشید، تحت عنوان نام روسیه این تیم هیچ‌گاه موفق به شکست بلژیک نشده است. ۷ نبرد را ۵ مرتبه بلژیک برده و ۲ مرتبه هم مساوی شده.
۲) بلژیک ۲ مرتبه تا نیمه‌نهایی جام ملت‌ها هم پیش رفته، ولی هیچ‌گاه قهرمان نشده است. شیاطین‌سرخ ازوپا از سال ۲۰۰۰ به بعد فقط یک دوره در یورو حضور داشته‌اند.
۱) شوروی سابق اولین قهرمان جام ملت‌های اروپا بوده و حتی ۲ مرتبه هم نایب‌قهرمان شده، اما از وقتی فروپاشید روسیه فقط یک مرتبه سال ۲۰۰۸ به نیمه‌نهایی رسید.
۳) تیم ملی بلژیک بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۸ صدر جدول فیفا را از فرانسه گرفته و حالا حدود ۳ سال می‌شود که تیم اول جهان است.
۹) از اکتبر سال گذشته، بلژیک در هیچ دیداری نباخته. شکست‌ناپذیری شیاطین‌سرخ اروپا در آستانه یورو ۲۰۲۰ به ۹ بازی رسیده است.
۹) آخرین برد روسیه در جام ملت‌های اروپا به ۹ سال قبل برمی‌گردد. ژوئن ۲۰۱۲ موفق شدند جمهوری‌چک را ۴ بر یک شکست دهند.
۷۶) رکورد روبرتو مارتینس همراه با بلژیک فوق‌العاده بوده. تیم او در ۵۶ بازی موفق شده ۴۳ پیروزی کسب کند و فقط ۴ شکست داشته. در واقع رکورد پیروزی تیم او تا قبل از یورو ۲۰۲۰، ۷۶٫۷۹ درصد بوده است.

مصدومان و محرومان
روسیه که هیچ مصدومی ندارد. اما بلژیک ۳ مصدوم در آستانه یورو ۲۰۲۰ دارد. اکسل ویتسل به طور قطع بازی نخست شیاطین‌سرخ اروپا را از دست داده. ادن آزار و کوین دبروینه هم شرایط‌شان مشخص نیست، با این حال شاید به این دیدار برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
بلژیک:
کورتوا، آلدرویرلد، دنایر، ورتونگن، مونیه، تیلمانس، دندونکر، کاراسکو، آزار، مرتنس و لوکاکو
روسیه: شونین، سمنوف، ژیکیا، کودریاشوف، کاراوائف، زوبنین، اوزدوئف، کوزیائف، میرانچوک، گولووین و زوبا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی