نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
انگلیس – کرواسی؛ سه‌شیر هنوز در پی انتقام
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انگلیسی‌ها که هنوز در حسرت فینالیست شدن در یورو است، کارش را مقابل کرواسی آغاز خواهد کرد که همچنان در پی گرفتن انتقام شکست نیمه‌نهایی جام‌جهانی از آن‌ها هستند.

خبرورزشی - حساس‌ترین نبرد روز یک‌شنبه یورو ۲۰۲۰، دیدار انگلیس و کرواسی در گروه D رقابت‌هاست، تیم‌هایی که هردو مدعی صدرنشینی در گروه‌شان خواهند بود. این دیدار مهم از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه ومبلی لندن آغاز خواهد شد.

انگلیس؛ برای اولین بار

از وقتی گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس شده، مردم هم به این تیم امیدوارتر شده‌اند. سه‌شیر در جام‌جهانی ۲۰۱۸ نتایج خوبی گرفت و همان نتایج جای پای گرت را محکم کرد. ساوتگیت هنوز هم کابوس آن پنالتی یورو ۱۹۹۶ را می‌بیند و دوست دارد برای جبران آن اشتباه، تیم ملی کشورش را به فینال یورو ۲۰۲۰ برساند. در میان ناباوری، انگلیس که آن را «خانه فوتبال» می‌نامند، در اروپا هیچ‌گاه فینالیست نشده، چه برسد به قهرمانی! نسل جدید فوتبال انگلیس پر از استعداد است و شاید این طلسم را آن‌ها با هدایت گرت بشکنند. در لیگ ملت‌ها کرواسی را بردند، اما هنوز هم به گرفتن انتقام باخت در نیمه‌نهایی جام‌جهانی مقابل این تیم در نبردی بزرگ‌تر می‌اندیشند.

کرواسی؛ دومین فینال متوالی

بعد از فینالیست شدن در جام‌جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی کرواسی کمی افت کرد. حتی گمانه‌زنی می‌شد که زلاتکو دالیچ جایش را به مربی دیگری بدهد، با این حال داوُر شوکر در رأس فدراسیون فوتبال کرواسی به او اعتماد کرده و در یورو ۲۰۲۰ هم این مربی روی نیمکت بلیزرها خواهد نشست. کروای در سال‌های اخیر کمی پوست انداخته و تغییر کرده، به همین دلیل کار دالیچ سخت‌تر هم شده است. کروات‌ها هم در جام ملت‌های اروپا معمولاً نتایج خوبی نگرفته‌اند و هیچ‌وقت به نیمه‌نهایی هم نرسیده‌اند. شاید مثل جام‌جهانی همه را غافلگیر کنند و آن‌ها یکی از تیم‌های برتر جام باشند. سابقه نبردشان با انگلیس خوب نیست، ولی بازی بزرگی را در جام‌جهانی مقابل این حریف برده‌اند.

آخرین جدال
نوامبر سال ۲۰۱۸ در لیگ ملت‌های اروپا، انگلیس ۲ بر یک کرواسی را شکست داد. لینگارد و کین گل‌های انگلیس را زدند و کراماریچ هم تک‌گل کرواسی را به ثمر رساند.

آمار بازی
۱۰) در ۱۰ نبرد قبلی انگلیس و کرواسی، ۵ مرتبه سه‌شیر پیروز شده، ۳ مرتبه بلیزرها برنده شده‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده است.
۰) نه قهرمانی و نه فینال! انگلیسی‌ها که مدعی هستند خانه فوتبال کشورشان است، در جام ملت‌های اروپا تابه‌حال جامی کسب نکرده‌اند.
۰) کرواسی هم وضعیت بهتری ندارد. کروات‌ها که یکی از قدرت‌های برتر فوتبال اروپا شده‌اند فقط ۲ مرتبه به یک‌چهارم نهایی رسیده‌اند و حتی در نیمه‌نهایی هم حاضر نبوده‌اند.
۱) انگلیس در ۵ بازی آخرش مقابل کرواسی از سال ۲۰۰۸ به بعد فقط یک مرتبه باخته که همان باخت باعث شد فینالیست جام‌جهانی ۲۰۱۸ نشوند.
۵) سه‌شیر سال ۲۰۲۰ همه دیدارهایش را برده. تیم ساوتگیت دراین سال قبل از یورو ۲۰۲۰ در ۵ بازی برنده شده است.
۷) کرواسی در ۲ سال اخیر اوضاع خوبی نداشته. تیم دالیچ در ۷ بازی از ۱۳ بازی از سال ۲۰۲۰ به بعد شکست خورده است.
۳۴) عملکرد کلی گرت ساوتگیت به‌عنوان سرمربی انگلیس رضایت‌بخش بوده. تیم او در ۳۴ بازی از ۵۴ بازی پیروز شده. رکورد او ۶۳ درصد پیروزی است.

مصدومان و محرومان
هری مگوایر و بوکایو ساکا، انگلیسی‌هایی هستند که به احتمال فراوان به نخستین دیدار تیم‌شان نخواهند رسید. در سوی مقابل کرواسی بدون مصدوم به مصاف سه‌شیر خواهد رفت.

ترکیب احتمالی دو تیم
انگلیس:
پیکفورد، تریپیه، استونز، مینگس، شاو، رایس، فیلیپس، استرلینگ، مانت، گریلیش و کین
کرواسی: لیواکوویچ، ورسالیکو، ویدا، چالتاتسار، باریشیچ، کواچیچ، بروزوویچ، ربیچ، مودریچ، پریشیچ و پتکوویچ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی