یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
۰ |
۰
هلند – اوکراین؛ جنگ نارنجی و زرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هلند که پس از ۹ سال به جام ملت‌های اروپا بازگشته، به مصاف اوکراین خواهد رفت که با شِوا روزهای خوبی را سپری می‌کند.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه یوهان کرویف شهر آمستردام، هلند در مهم‌ترین دیدار از گروه C یورو ۲۰۲۰ میزبان اوکراین خواهد بود. بی‌شک این دو تیم مدعیان نخست صعود و حتی شانس‌های صدرنشینی خواهند بود.

هلند؛ نارنجی‌ها برمی‌گردند

بعد از ۷ سال در یک تورنمنت بزرگ! یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌های یک دهه اخیر فوتبال جهان افت لاله‌های نارنجی بود، تیمی که حتی تا یک قدمی قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۰ هم پیش رفت، ولی در نیمه دوم دهه‌ای که گذشت نتوانست در یورو و جام‌جهانی حضور داشته باشد. ابتدا با برنامه‌های رونالد کومان احیا شدند و حالا با هدایت فرانک دی‌بوئر به یورو می‌آید. اگرچه هلند را با وجود مصدومانی که داشته و غیبت کاپیتان ویرجیل فان‌دایک نمی‌توان مدعی قهرمانی دانست، ولی امیدوارند نتایج خوبی بگیرند.

اوکراین؛ آرزوی شِوا

وقتی در ابتدای راه انتخابی یورو بودند، آندری شوچنکو می‌گفت آرزویش رساندن اوکراین به جام ملت‌های اروپا است. حالا یک گام جلوتر خواهد آمد و حتماً آرزو دارد تیمش را به مرحله حذفی برساند، اتفاقی که حتی وقتی بازیکن زرد و آبی‌ها هم بود، برای او و تیمش رخ نداد. اوکراین در آماده‌ترین حالت ممکن است و می‌تواند از این گروه صعود کند. گروه‌شان نسبتاً خوب است و سخت‌ترین بازی، همین بازی نخست مقابل هلند خواهد بود.

آخرین جدال
دیداری دوستانه در آگوست سال ۲۰۱۰ بین اوکراین و هلند با تساوی-یک به پایان رسید. علیف برای اوکراین و لنس برای هلند گل زدند.

آمار بازی
۲) هلند تنها ۲ مرتبه به مصاف اوکراین رفته. در ۲ بازی قبلی یک مرتبه لاله‌های نارنجی پیروز شده‌اند و یک مرتبه نبرد دو تیم مساوی شده است.
۹) به نظر می‌رسد دل همه برای هلند در جام ملت‌های اروپا و یک تورنمنت بزرگ تنگ شده باشد! آخرین مرتبه ۹ سال پیش در یورو بودند و آخرین حضورشان در یک تورنمنت مهم هم به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد.
۱) هلند یکی از تیم‌های تک‌جامه در جام ملت‌های اروپا است. آن قهرمانی تاریخی در یورو ۱۹۸۸ تنها قهرمانی لاله‌های نارنجی در یک تورنمنت ملی است.
۰) اوکراین که برای سومین دوره متوالی در یورو حضور دارد، هیچ‌گاه موفق نشده از مرحله گروهی صعود کند.
۰) زرد و آبی‌ها در سال ۲۰۲۱ شکست نخورده‌اند، ۲ برد و ۴ تساوی داشته‌اند. نکته جالب ۴ تساوی با نتایج مشابه یک-یک برای تیم آندری شوچنکو است.
۵) تیم فرانک دی‌بوئر به خوبی تیم رونالد کومان نبوده. او در ۱۱ بازی به‌عنوان سرمربی هلند ۵ پیروزی داشته است. با این حال در ۴ بازی آخر شکست‌ناپذیر بوده.

مصدومان و محرومان
دونی فان‌دی‌بیک هافبک تیم ملی هلند با بدشانسی در آستانه دیدارها مصدوم شد و همه تورنمنت را از دست داد. اوکراین هیچ مصدومی برای این دیدار ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
هلند:
استکلنبرگ، تیمبر، دی‌فرای، بلیند، دامفرایس، دی‌رون، واینالدوم، دی‌یونگ، ویندال، وخورست و دپای
اوکراین: بوشچان، زابارنی، ماتیونکو، میکولنکو، کاراوائف، استپاننکو، سیدورچوک، زینچنکو، شاپارنکو، یارمچوک و مالینکوفسکی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی