نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیروزی یوسفی مقابل نیکی هابی قهرمان جهان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی اکبر یوسفی سنگین وزن بابلی با غلبه بر نیکی هابی قهرمان‌جهان، شگفتی آفرین کاروان کشتی‌فرنگی لقب گرفت.

خبرورزشی - روز نخست مسابقات بین‌المللی کشتی‌فرنگی جام پیت لاسینسکی از ظهر امروز (شنبه) به‌میزبانی شهر ورشو لهستان در ۵ وزن اول (۵۵، ۶۷، ۷۷، ۸۲ و ۱۳۰ کیلو) شروع شد. دیدارهای ۵ وزن دوم و پایانی ( ۶۰، ۶۳، ۷۲، ۸۷ و ۹۷ کیلو) نیز فردا برگزار می‌شود.

تیم منتخب اعزامی کشورمان با ۵ کشتی‌گیر در دو وزن ۹۷ و ۱۳۰ کیلو به‌مصاف مدعیان حاضر در این پیکارها رفته است. امروز فقط امیر قاسمی‌منجزی، امین میرزازاده و علی‌اکبر یوسفی ۳ فرنگی‌کار مدعی دوبنده ۱۳۰ کیلوی کشورمان کشتی می‌گیرند، فردا نیز محمدهادی ساروی و مهدی بالی دو مدعی دوبنده ۹۷ کیلوی کشتی‌فرنگی ایران به‌مصاف حریفان می‌روند. 

بعداز انجام قرعه‌کشی و تعیین هم‌گروهای نمایندگان سنگین‌وزن کشورمان، دو مدعی تیم‌ملی دور اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند و یک فرنگی‌کار نیز رقابت خودش را با شکست شروع کرد. 

نتایج و عملکرد فرنگی‌کاران ایرانی در دور اولِ روز اولِ رقابتهای ۵ وزنِ اول به‌این‌شرح است: 

* ۱۳۰ کیلو: شرکت‌کننده ۱۴ نفر، امیر قاسمی‌منجزی و امین میرزازاده دو فرنگی‌کار خوزستانی در بالای جدول باهم در یک‌گروه قرار گرفتند تا درصورت پیروزی و غلبه برحریفان، در نیمه‌نهایی با هم سرشاخ شوند، که با شکست منجزی این موضوع هم منتفی شد. علی‌اکبر یوسفی سنگین‌وزن مازنی، هم درگروه دیگر و پایین جدول، با نیکی هابی قهرمان‌جهان (استونی) هم گروه شد.  

* دور اول علی‌اکبر یوسفی دربالای جدول مقابل روماس فریدریکاس (لیتوانی) ۵ – صفر به پیروزی رسید. یوسفی مازنی دور دوم باید با هیکی نابی دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان (استونی) کشتی گرفت و با پیروزی ۱ – ۱ به نیمه نهایی راه یافت تا برای حضور در فینال با ادوارد پاپ (آلمان) مبارزه کند.  

* درگروه دیگر و پایین‌جدول امیر قاسمی‌منجزی دوراول به‌مصاف مامینجان عبداله‌اف قهرمان بازی‌های آسیایی (ازبکستان) رفت و با نتیجه ۸ – صفر شکست خورد و به امید صعود این ازبک به دیدار فینال و پایانی نشست تا شاید در گروه بازنده‌ها بتواند کشتی بگیرد.  

* امین میرزازاده دیگر سنگین‌وزن خوزستانی کشورمان که با هم‌استانی خود قاسمی‌منجزی در پایین جدول هم‌گروه هستند، دور اول مقابل یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده برنز جهان (شیلی) ۲ – یک، برنده شد. میرزازاده دور دوم نیز مقابل مانتاس کنیستاتاس (لیتوانی) با نتیجه ۱ – ۱ به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. میرزازاده اگر در نیمه‌نهایی مقابلِ مامینجان عبداله‌اف قهرمان بازی‌های‌آسیایی (ازبکستان) که با نتیجه ۸ – صفر برابر امیر قاسمی منجزی برنده شده، به پیروزی برسد،خودش راهی فینال می شود و منجزی از گردونه رقابتها حذف می شود. اما اگر عبداله‌اف برابر میرزازاده به پیروزی برسد، دو نماینده خوزستانی کشورمان باید برای کسب مدال برنز با هم کشتی بگیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی