نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
نواک جوکوویچ در جست‌وجوی تاریخی‌ترین عنوان تنیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان بعد از فتح رولان گروس می‌گوید گرفتن گرنداسلم طلایی برایش غیرممکن نیست.

خبرورزشی - نوواک جوکوویچ همچنان مصمم است که عنوان برترین تنیس‌باز مرد تاریخ را از آن خود کند. فوق ستاره صربستانی این بار فاتح گرنداسلم فرانسه یا رولان گروس شد و حالا چشم به عنوان «گلدن گرنداسلم» یا گرنداسلم طلایی دارد که به کسی تعلق می‌گیرد که هر چهار گرنداسلم سال همراه با قهرمانی در المپیک از آن خود کند. ستاره صرب می‌گوید: «همه‌چیز ممکن است.»

مرد شماره یک تنیس جهان دومین قهرمانی خود در اُپن فرانسه و نوزدهمین قهرمانی خود در گرنداسلم‌های تنیس را با پیروزی ۳-۲ مقابل استفانو تسیتسیپاس از یونان کسب کرد. دیداری پرهیجان که دو ست اول آن با نتایج ۷-۶  و ۶-۲ به سود تنیس باز یونانی به پایان رسید اما نوله به بازی برگشت و در سه ست پیاپی با نتایج ۳-۶، ۲-۶ و ۴-۶ حریف خود را مغلوب کرد و قهرمان جام شد.

با این قهرمانی، جوکوویچ تبدیل به اولین تنیس باز در دوران مدرن تنیس و سومین در کل تاریخ شد که موفق می‌شوند هر چهار گرنداسلم یک سال را فتح کنند و این کار را بیش از یک بار انجام دهند. بعد از دون باج در سال ۱۹۳۷ و راد لیور در سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۹ جوکوویچ حالا می‌خواهد تبدیل به سومین نفری شود که همه جام‌های ممکن در یک سال تقویمی را نیز از آن خود می‌کند. 

مردی که به خاطر شکست‌ناپذیری‌اش به صربیناتور مشهور است مهم‌ترین هدف خود را به دست اوردن گلدن گرنداسلم با قهرمانی در المپیک می‌داند: «همه‌چیز ممکن است. مسلماً در مورد خودم می‌توانم بگویم که همه چیزهایی که در طول دوران ورزشی‌ام و در زندگی‌ام کسب کرده‌ام فوق‌العاده بوده و هیچ غیرممکنی برایم وجود نداشته است. من به چیزهایی دست یافتم که خیلی ها پیش خود فکر می‌کردند رسیدن به آن‌ها برای من غیرممکن است. بنابراین الان با قاطعیت می‌تونم بگویم که هم چیز ممکن است و من توانسته‌ام خودم را در موقعیت خوبی برای کسب عنوان افتخارآمیز گلدن گرنداسلم قرار دهم.»

گرنداسلم طلایی تاکنون توسط هیچ تنیس باز مردی فتح نشده است اما در تنیس زنان، اشتفی گراف در سال ۱۹۸۸ موفق شد هر چهار گرنداسلم یعنی چهار تورنمنت معتبر استرالیا، آمریکا، فرانسه و ویمبلدون و همچنین قهرمانی در المپیک را در یک سال به دست بیاورد. 

در مورد گراف، قهرمانی المپیک در سئول به دست آمد و حالا جوکویچ این فرصت را دارد که در دیگر کشور شرقی آسیا یعنی ژاپن و شهر توکیو این افتخار تاریخی را کسب کند. 

ماریان وایدا مربی قدیمی جوکوویچ در این مورد گفت: «مسلماً هدف او و هدف ما این است که قهرمانی در المپیک را به دست بیاوریم و سپس برنده گرنداسلم‌های باقیمانده سال شویم. این مسلماً باعث خواهد شد که امسال تبدیل به یک سال بی‌نظیر و استثنایی شود. اما هنوز راه درازی در پیش داریم و این هدف با ما فاصله دارد. باید فعلاً روی تورنمنت بعدی یعنی المپیک تمرکز کنیم. اما در مجموع نوله برای امسال کاملاً آماده و مصمم است.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی