خاطره تلخ ملی پوش ایرانی از بازی با عراق؛ دوباره توهم کارت قرمز/ کجایی بنجامین ویلیامز؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بدون شک جواد زرینچه ملی پوش اسبق تیم ملی ایران، هرگز خاطره خود از تقابل با عراقی‌ها را فراموش نمی‌کند.

خبرورزشی - با توجه به سابقه طولانی رویارویی تیم‌های ملی ایران و عراق، کاملاً بدیهی است که خاطرات تلخ و شیرین بسیار زیادی در ذهن فوتبالدوستان و ملی‌پوشان کشورمان پیرامون این حریف نقش بسته باشد ولی بدون شک جواد زرینچه هرگز خاطره خود از تقابل با عراقی‌ها را فراموش نمی‌کند.

کاپیتان و سرپرست اسبق استقلال تقریباً در تمام دورانی که ملی‌پوش بود، بازیکنی ثابت در این تیم محسوب شده و همه سرمربیان تیم ملی (البته غیر از محمد مایلی کهن) اعتقاد فراوانی به سبک بازی این مهره ارزشمند فوتبال ایران داشتند. زرینچه در پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی بود که با هدایت علی پروین پا به عرصه مسابقات ‌گذاشت.

مرحله دوم و سرنوشت‌ساز پیکارهای انتخابی آن مسابقات، پاییز سال ۱۳۷۲ به میزبانی قطر برگزار شد و عراق، سومین تیمی بود که ایران در دوحه به مصافش رفت. در آن مسابقه، با وجود حملات بسیار زیاد تیم ملی کشورمان در نهایت با برتری دو - یک عراقی‌ها تمام شد و جواد زرینچه در یکی از معدود دفعات زندگی ورزشی خود کارت قرمز دریافت کرد تا نه تنها ادامه بازی با عراق بلکه جدال بعدی مقابل کره شمالی را هم از دست بدهد و بدون شک هرگز آن خاطره تلخ را فراموش نمی‌کند.

خاطره تلخ ملی پوش ایرانی از بازی با عراق/ دوباره توهم کارت قرمز!

البته ما کلاً از اخراج شدن ملی‌پوشان ایرانی برابر عراق اصلاً خاطرات خوبی نداریم. هنوز هم بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر بنجامین ویلیامز داور سرشناس استرالیایی در مرحله یکچهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ به اشتباه مهرداد پولادی را مقابل عراق اخراج نمی‌کرد، ما حتماً به نیمه نهایی می‌رسیدیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی