پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
۰ |
۰
دانمارک – بلژیک؛ بعد از آن روز عجیب
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بلژیک مدعی در دومین گام در یورو ۲۰۲۰ باید به مصاف دانمارک برود که روزهای عجیبی را پس از بستری شدن کریستین اریکسن در بیمارستان، سپری کرده است.

خبرورزشی - از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه پارکن شهر کپنهاگ، دانمارکی‌ها در دومین دیدارشان از گروه B یورو ۲۰۲۰ مقابل بلژیک قرار خواهند گرفت.

دانمارک؛ تراژدی کریستین

یورو ۲۰۲۰ برای دانمارکی از همین حالا هم ماندگار شده است. وقتی برای اولین مرتبه یکی از میزبانان مسابقات شدند، در خانه‌شان شاهد اتفاقی تراژیک و تلخ بودند. حالا کریستین اریکسن در بیمارستان است و بازیکنان دانمارک دیداری که روی کاغذ به نظر می‌رسید ساده‌ترین بازی‌شان است را باخته‌اند. دینامیت‌ها هنوز هم ناامید نیستند، ولی شکست دادن بلژیک پرستاره آسان نیست. به نظر می‌رسد تراژدی کریستین تأثیر منفی خودش را روی تیمی که گفته می‌شد شاید شگفتی‌ساز این دوره باشد، گذاشته است.

بلژیک؛ آسوده

شیاطین‌سرخ اروپا به راحتی آب خوردن بازی نخست مقابل روسیه را بردند. تیم روبرتو مارتینس یکی از مدعیان قهرمانی است، ولی شاید عملکرد روسیه هم به شکلی نبود که عیار بلژیک مشخص شود. به طور کلی باید بلژیک را بعد از این مرحله ارزیابی کرد، چرا که در سال‌های اخیر معمولاً در مرحله گروهی تورنمنت‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند. از همین حالا می‌توان گفت بلژیک صدرنشین و صعودکننده این گروه است.

آخرین جدال
اکتبر سال ۲۰۲۰ در لیگ ملت‌های اروپا، بلژیک ۴ بر ۲ دانمارک را شکست داد. تیلمانس، دبروینه و لوکاکو (۲ مرتبه) برای بلژیک و ویند و شاذلی (گل‌به‌خودی) برای دانمارک گل زدند.

آمار بازی
۱۵) در ۱۵ نبرد قبلی دانمارک و بلژیک، هر تیم ۶ بازی را برده و ۲ بازی مساوی شده است.
۹۹) اولین بازی بین بلژیک و دانمارک سال ۱۹۲۲ یعنی ۹۹ سال قبل برگزار شد که بدون‌گل به پایان رسید.
۳) دانمارک در ۳ بازی آخرش مقابل بلژیک پیروز نشده. آخرین بردشان به سال ۱۹۹۵ برمی‌گردد.
۱) یک مرتبه در جام ملت‌های اروپا، دانمارک و بلژیک مقابل هم قرار گرفته‌اند که دانمارک در یورو ۱۹۸۴ موفق شد ۳ بر ۲ برنده شود.
۱۷) آخرین حضور دانمارک در مرحله حذفی یورو به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد. ۱۷ سال از آخرین صعود قهرمان یورو ۱۹۹۲ به دور بعد می‌گذرد.
۳) بلژیک در ۵ حضور قبلی ۳ مرتبه از مرحله گروهی فراتر رفته. شیاطین‌سرخ اروپا ۲ مرتبه هم به نیمه‌نهایی رسیده‌اند.

مصدومان و محرومان
برای کریستین اریکسن که همه می‌دانیم چه اتفاقی رخ داد. ستاره دانمارک این روزها در بیمارستان است و دیگر در یورو ۲۰۲۰ بازی نخواهد کرد. اکسل ویتسل و تیموتی کاستانیه هم مصدومان بلژیک هستند. وضعیت کوین دبروینه و یان ورتونگن هم هنوز مشخص نیست.

ترکیب احتمالی دو تیم
دانمارک:
اشمایکل، واس، کیائر، کریستنسن، مِیله، هویبیرگ، دلینی، پولسن، ینسن، بریت‌ویت و دولبرگ
بلژیک: کورتوا، آلدرویرلد، بویاتا، ورمائلن، مونیه، تیلمانس، دندونکر، تورگان آزار، ادن آزار، مرتنس و لوکاکو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی