از الان مراقب باشید؛ میزبانی عربستان و امارات را قبول نکنید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مرتض کرمانی مقدم گفت: سردارآزمون و ستاره‌های ایرانی تفاوت تیم ملی کشورمان و عراق بودند که بازی را به سود تیم ما رقم زدند.

خبرورزشی - تیم ملی کشورمان با برتری مقابل بحرین و عراق به عنوان تیم اول گروه سوم انتخابی جام جهانی بالا رفت و در سید یک کنار ژاپن قرار گرفت. به این ترتیب تیم ملی ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی درقاره آسیا به همراه ژاپن سرگروه شده و به هم برخورد نخواهند کرد. براساس سید بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا یک تیم از میان استرالیا و یک تیم از میان کروه جنوبی، یک تیم از میان عربستان و عراق، یک تیم از میان امارات و چین، یک تیم از میان عمان و سوریه و یک تیم از میان لبنان و ویتنام حریفان گروه ایران را مشخص خواهد کرد.

درهمین ارتباط و بازی‌های تیم ملی ایران با مرتضی کرمانی مقدم ملی پوش اسبق پرسپولیس گفت و گو کردیم:

ابتدا نظر خودتان را درخصوص موفقیت تیم ملی در صعود از گروه خود در بحرین بفرمایید؟

بچه‌ها عالی کار کردند و جا دارد به کادرفنی تیم ملی هم تبریک بگویم. آقای اسکوچیچ درهمین مدت کوتاه تیم خوبی جمع آوری کرد و نباید از کنار نقش کریم باقری و وحید هاشمیان هم گذشت.

این دو مربی ایرانی چقدر توانستند کمک کنند؟

شک نکنید انتخاب این دو مربی ایرانی نشان دهنده هوش سرمربی کروات بود. کریم باقری و همین طور وحیدهاشمیان از فوتبالیست‌های بزرگ و ملی پوش همین مملکت بوده اند که بازیکنان حرف آنها را می‌‍خوانند. از آن گذشته به شناخت بیشتر و بهتر بازیکنان ایرانی از سوی مربی کروات کمک کردند.

فکرش را می‌کردید هم بحرین را ببریم و هم عراق را؟

بله، چون فوتبال ایران همیشه در شرایط سخت عملکرد بهتری داشته و توانسته است موفق ظاهر شود. متأسفانه دور رفت با بی توجهی و اهمال کاری مارک ویلموتس نتایج ضعیفی کسب کرده و به عراق و بحرین باختیم تا کار گره بخورد.

بحرینی‌ها دوبار از ما میزبانی کردند؟

این یک اتفاق زشت برای فوتبال آسیا بود. اینکه چون رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرینی است باید این تیم دو بار میزبان ایران باشد اما ما نتوانیم از حق میزبانی طبیعی خودمان استفاده کنیم. من از همین الان یک پیشنهاد به فدراسیون فوتبال دارم.

بفرمایید؟

فدراسیون فوتبال ایران از همین الان باید مراقب باشد. قبل از مسابقات گروه سوم و میزبانی بحرینی‌ها، فدراسیون جدید ما اعلام کرده باشد این تصمیمات در دوره گذشته گرفته شده است و دیگر برای اعتراض دیر شده بود. شاید این حرف تا حدودی پذیرفته شد اما احتمال دارد ما در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به عربستان یا امارات بخوریم یا اینکه AFC بخواهد میزبانی را به عربستان بدهد. نباید زیر بار برویم و این حرف زور را بپذیریم. وقتی عربستانی‌ها به ایران نمی‌آیند پس دلیلی هم وجود ندارد که ما برویم.

به عنوان سئوال آخر، تفاوت تیم ملی ایران و عراق در چه چیزی بود؟

به نظر من تفاوت‌ها را ستاره‌های تیم ایران رقم زدند. سردارآزمون و ستاره‌های ایرانی تفاوت تیم ملی کشورمان و عراق بودند که بازی را به سود تیم ما رقم زدند. البته سطح فوتبال ایران همیشه از عراق بالاتر بوده است.

پس چرا باید برای برتری و پیروزی مقابل عراق 10 سال صبر کنیم؟

من فکر می کنم شکست‌هایی که مقابل عراق یا بحرین داشتیم و تجربه کردیم به اشتباهات خودمان باختیم. اگر تمرکز کافی داشتیم نه عراق و نه بحرین درحدی نبودند که بتوانند جلوی فوتبال ایران قد علم کنند و دیدید این بار یکی زدیم و شاید سه گل دیگر هم به عراق نزدیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    این کرمانی مقدم همون نبود خبرنگار بیچاره شما را در زمین ایران خودرو کتک زد؟ من کسی که بهم حمله کنه تا اخر عمرم باهاش حرف نمی زنم دقیقا عین کیروش که توهین کنندگان به خودش را تا زمانی که بود به تیم ملی دعوت نکرد ولی شما حتی از مصاحبه با امثال کرمانی مقدم هم که در فوتبال جایگاهی ندارند نمی گذرید!
  • کانتونا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    بی سوادانه نظر ندید یکی از دلایل ندادن میزبانی تحریم های بانکی میباشد از زور صحبت نکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی