شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
۰ |
۵
پرتغال – آلمان؛ فینال شماره ۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نبرد مرگ و زندگی در گروه F امشب در مونیخ برگزار شد، نبردی که آلمانی‌ها برای صعود باید ببرند و امتیاز گرفتن برای پرتغال خیال‌شان بابت صعود را تا حد زیادی راحت خواهد کرد.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۰:۳۰ آلمان در ورزشگاه آلیانتس‌آرنای مونیخ به مصاف پرتغال خواهد رفت. ژرمن‌ها بدون امتیاز به استقبال دومین دیدارشان در گروه F یورو ۲۰۲۰ می‌روند و پرتغال ۳ امتیازی است.

پرتغال؛ نبرد قهرمانانه

برد مقابل مجارستان برای پرتغال ارزشمند بود، ولی نمی‌تواند آن‌ها را گول بزند. تا دقایق پایانی برای زدن گل صبر کردند و گل‌های‌شان هم روی سراسیمگی مدافعان حریف بود. با این حال پرتغال قبلاً هم نشان داده که در سخت‌ترین شرایط از مخمصه خارج می‌شود. سلسائوی اروپا تازه به دو خوان سخت رسیده که اولی مقابل آلمان است. مقابل مانشافت اصولاً بخت و اقبال نداشته‌اند و به غیر از بازی تاریخی در یورو ۲۰۰۰ نتایج خوبی نگرفته‌اند. در هر صورت پرتغال مدافع عنوان قهرمانی است و اگر می‌خواهد نتایجی در خور یک قهرمان بگیرد، باید مقابل آلمان نترس باشد. در واقع باید قهرمانانه بازی کنند.

آلمان؛ ما برمی‌گردیم

مدت‌ها مانشافت پر بود از نمایش‌های ضعیف و کلافگی یواخیم لو. تیم ملی آلمان در حد یک تیم درجه دو شده بود و خیلی از بازی‌ها را راحت می‌باخت، ولی شروع یورو ۲۰۲۰ با وجود باخت برای‌شان متفاوت بود. همه‌چیز خوب بود و قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۸ را تحت‌فشار گذاشتند، ولی درون محوطه جریمه در زدن ضربات پایانی ناکام بودند. شاید همین باعث شود یوگی مهره‌های تهاجمی‌اش را در دومین بازی مقابل پرتغال تغییر دهد. امشب نبرد سرنوشت‌سازی مقابل پرتغال خواهند داشت که اگر در آن پیروز نشوند، احتمال حذف شدن‌شان هم می‌رود و این برای یوگی یک کابوس خواهد بود که برای دومین تورنمنت قبل از جدایی زود تیمش کنار برود.

آخرین جدال
ژوئن سال ۲۰۱۴ در جام‌جهانی دو تیم هم‌گروه بودند که آلمان موفق شد ۴ بر صفر پرتغال را شکست دهد. مولر (۳ مرتبه) و هوملس گل‌های آن بازی را زدند.

آمار بازی
۱۸) آلمان ۱۸ مرتبه به مصاف پرتغال رفته که موفق شده ۱۰ بازی را ببرد، در ۵ بازی به تساوی رسیده و ۳ بازی را به پرتغالی‌ها باخته.
۴) نکته جالب در نبردهای آلمان و پرتغال تعداد بالای رویارویی‌های دو تیم در یورو است. آلمان ۲ بازی را در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ برده، پرتغال در سال ۲۰۰۰ پیروز شده و سال ۱۹۸۴ هم به تساوی رسیدند.
۹) آلمان ۹ مرتبه از مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا صعود کرده و هر ۹ مرتبه به نیمه‌نهایی رسیده است. ژرمن‌ها ۳ قهرمانی و ۳ نایب‌قهرمانی داشته‌اند.
۷) پرتغال هم رکورد خوبی در یورو دارد. این تیم در هر ۷ حضورش در جام ملت‌های اروپا از مرحله گروهی صعود کرده است.
۹) از آخرین باخت پرتغال در جام ملت‌های اروپا در ۹۰ دقیقه، ۹ سال می‌گذرد. آن باخت در اولین بازی مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ مقابل آلمان با نتیجه یک بر صفر رقم خورد.
۱۱) کریستیانو رونالدو در نخستین بازی‌اش در یورو ۲۰۲۰ مقابل مجارستان ۲ گل زد و با ۱۱ گل رکورددار گلزنی در تاریخ جام ملت‌ها شد. او در ۲۲ بازی این تعداد گل را به ثبت رسانده.

مصدومان و محرومان
لئون گورتسکا هنوز از بند مصدومیت رها نشده. یوناس هوفمن و ماتیاس گینتر هم مصدوم هستند و به احتمال زیاد در این دیدار غایب خواهند بود. ژوآئو کانسلو تنها بازیکن غایب پرتغال است که کرونایی شد و از لیست هم کنار ماند.

ترکیب احتمالی دو تیم
پرتغال:
پاتریسیو، سمدو، په‌په، دیاس، گوئریرو، سانچس، دانیلو، برناردو، فرناندس، ژوتا و رونالدو
آلمان: نویر، جان، هوملس، رودیگر، کیمیش، گوسنس، گوندوغان، کروس، سانه، ورنر و مولر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی