شکست کاویانی‌نژاد مقابل مختاری در روز اول جام وهبی امره
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقات بین‌المللی کشتی‌فرنگی جام وهبی امره از صبح امروز در استانبول آغاز شد. 

خبرورزشی - دیدارهای روز اول در ۵ وزن اول (۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلو) برگزار شد که تیم منتخب کشورمان با ۸ کشتی‌گیر و بدون نماینده در ۹۷ کیلو به‌مصاف حریفان رفت.

دیدارهای ۵ وزن دوم (۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلو) نیز فردا (شنبه) و یکشنبه برگزار خواهد شد.

درحالی‌که ۸ فرنگی‌کار ایرانی در ۴ وزن از ۵ وزن روز نخست به‌مصاف حریفان رفتند ولی شکست امین کاویانی‌نژاد ملی‌پوش سابق ۶۷ کیلوی تیم‌ملی کشورمان در وزن جدید ۷۲کیلو مقابل محمدرضامختاری، یکی‌از مهم‌ترین اتفاقات و حوادث برای تیم منتخب اعزامی ایران به استانبول بود.

نتایج فرنگی‌کاران اعزامی کشورمان تا قبل از شروع پیکارهای نیمه‌نهایی به‌این شرح است:

* ۵۵ کیلو: به‌دلیل کم بودن نفرات، رقابت این وزن به‌صورت دوره‌ای و در دو گروه ۳ نفره آغاز شد. سجاد عباس‌پور دور اول ودرینکوف (روسیه) را مغلوب کرد. کشتی‌گیر میزبان هم دور دوم برابر عباس‌پور حاضر نشد تا کشتی‌گیر ما راهی نیمه‌نهایی شود. درگروه مقابل نیز پویا دادمرز به ترتیب کشتی‌گیران بلغارستان و ترکیه میزبان راشکست داد و به نیمه‌نهایی رفت.

* ۶۳ کیلو: میثم دلخانی پس‌از استراحت دور اول، دور دوم سلیمان‌اف (قرقیزستان) را مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی راه یافت تا به‌مصاف نماینده میزبان (ترکیه) برود. در پایین جدول نیز محمد نوربخش دور نخست از سد آسخات محمدعلی‌اف از (قزاقستان) به پیروزی رسید ولی دور دوم در یک دیدار سنگین و حساس و نفس‌گیر با نتیجه میلی‌متری و شکست ناپلئونی ۱۰ – ۹ مغلوب حریف ترک شد و به انتظار حضور این حریف در فینال نشست.

* ۷۲ کیلو: محمدرضا مختاری در دور نخست اوزیل (ترکیه) را مغلوب کرد. در همین وزن امین کاویانی‌نژاد دیگر نماینده کشورمان مقابل دیمیتروف (بلغارستان) به پیروزی رسید. دو نماینده کشورمان در دور بعد به مصاف هم رفتند که مختاری با نتیجه ۲ – ۱ مقابل کاویانی‌نژاد برنده شد و در نیمه‌نهایی به‌مصاف حریفی از روسیه رفت تا درصورت حضور مختاری در فینال، کاویانی‌نژاد در گروه شانس مجدد به‌کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

* ۸۲ کیلو: محمد ناقوسی دور اول مقابل یونس‌اف (روسیه) شکست خورد و به انتظار حضور این کشتی‌گیر در فینال نشست. رسول گرمسیری دیگر نماینده کشورمان، دور نخست کشتی‌گیر میزبان (ترکیه) را مغلوب کرد. دور دوم مغلوب امره کوش (ترکیه) شد و او هم منتظر راه‌یابی این کشتی‌گیر میزبان به دیدار فینال شد تا شانس ادامه کار درگروهبازنده ها را داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی