نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
۰ |
۰
سوئیس – ترکیه؛ آخرین شانس صعود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سوئیس با تنها یک امتیاز و ترکیه بدون امتیاز، شانس صعود از گروه A یورو ۲۰۲۰ را دارند، ولی این شانس کم است.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه المپیک شهر باکو، سوئیس و ترکیه در آخرین دیدارشان از گروه A یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم خواهند رفت. سوئیس یک امتیازی است و ترکیه امتیازی نگرفته. هردو تیم برای صعود امیدوار هستند، ولی این امید کمرنگ شده.

سوئیس؛ فرصت آخر

بعد از ایتالیا، سوئیس دومین گزینه صعود از این گروه بود ولی تیم تحت هدایت ولادیمیر پتکوویچ به غیر از دقایق در بازی نخست مقابل ولز، دیگر عملکرد خوبی نداشته و طبیعتاً برای صعود هم امتیاز کافی ندارد. امشب فقط در صورت پیروزی مقابل ترکیه می‌توانند به مرحله بعد برسند. با این حال شانس‌شان از رقیبی که امتیاز ندارد بیشتر است و می‌خواهد از این فرصت آخر استفاده کنند. سوئیس دوره قبلی بدون شکست و با باخت در ضربات‌پنالتی مقابل لهستان از دور رقابت‌ها کنار رفت. این دوره ولی یک شکست سنگین در کارنامه‌شان دارند.

ترکیه؛ امید هست

۴ تیم از ۶ تیم سوم هم صعود می‌کنند و به این ترتیب هیچ تیمی در روز آخر برای صعود ناامید نیست. ترکیه که خیلی از کارشناسان می‌گفتند شاید شگفتی‌ساز این دوره باشد، ۲ باخت دارد و ۵ گل خورده. تفاضل گل بدشان باعث شده شانس‌شان برای صعود حتی در صورت پیروزی هم کم باشد، ولی شاگردان شنول گونش نمی‌خواهند تورنمنت را به بدترین شکل ممکن ترک کنند. شاید یک پیروزی حتی در صورتی که صعود نکنند باعث شود با سرافکندگی به کشورشان بازنگردند.

آخرین جدال
ژوئن سال ۲۰۰۸ در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸، ترکیه خاطره بدی برای سوئیسی‌ها در دوره‌ای که میزبان بودند به جای گذاشت و ۲ بر یک این تیم را شکست داد. یاکین برای سوئیس و شنتورک و توران برای ترکیه گل زدند.

آمار بازی
۱۵) در ۱۵ نبردی که سوئیس و ترکیه در تاریخ داشته‌اند، سوئیسی‌ها ۴ برد و ترک‌ها ۸ برد کسب کرده‌اند. ۳ بازی دو تیم هم مساوی شده است.
۲) سوئیس در ۴ دوره حضورش در جام ملت‌های اروپا تا دوره قبلی از مرحله گروهی صود نکرده بود. این تیم می‌خواهد دومین صعود متوالی‌اش را جشن بگیرد.
۲) ترکیه ۲ مرتبه از مرحله گروهی صعود کرده و برای سومین صعود کار سختی دارد. این تیم از سوئیس خاطرات خوبی دارد و در یورو ۲۰۰۸ با میزبانی این کشور به نیمه‌نهایی رسید.
۶) سوئیس قبل از یورو ۲۰۲۰ در ۶ بازی متوالی پیروز شده بود. شاگردان پتکوویچ بردن را در جام ملت‌ها فراموش کردند.
۶) ترکیه هم تا قبل از یورو ۲۰۲۰ در ۶ بازی بدون شکست بود، ولی با شروع این تورنمنت مقابل ایتالیا و ولز مغلوب شد.

مصدومان و محرومان
برای این دیدار حساس نه سوئیس بازیکن مصدوم یا محرومی دارد و نه ترکیه. هردو تیم با تمام قوا به مصاف هم خواهند رفت.

ترکیب احتمالی دو تیم
سوئیس:
سومر، الودی، شار، آکانجی، امبابو، ژاکا، فرویلر، رودریگس، شکیری، امبولو و گاورانوویچ
ترکیه: چاکیر، مولدور، دمیرال، سویونجو، مراس، اوندر، آیهان، یوکوشلو، قهوه‌چی، چالهان‌اوغلو و ییلماز

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی