نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
عباس‌پور و دادمرز درفینال کاملاً ایرانی ۵۵ کیلوی جام وهبی امره
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دیدارهای امروز در ۵ وزن اول (۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلو) برگزار شد که تیم منتخب کشورمان با ۸ کشتی‌گیر و بدون نماینده در ۹۷ کیلو به‌مصاف حریفان رفت.

خبرورزشی - دیدارهای مرحله مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌فرنگی جام وهبی امره ترکیه امروز در شهر استانبول برگزار شد که ۳ نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند، یک نماینده به دیدار رده‌بندی رفت و دو کشتی‌گیر نیز راهی گروه بازنده‌ها شدند.

درحالی‌که ۸ فرنگی‌کار ایرانی در ۴ وزن از ۵ وزن روز نخست به‌مصاف حریفان رفتند ولی حضور دو نماینده سبک وزن ایرانی در فینال ۵۵ کیلو و شکست امین کاویانی‌نژاد ملی‌پوش سابق ۶۷ کیلوی تیم‌ملی کشورمان در وزن جدید ۷۲کیلو مقابل محمدرضامختاری، ‌از مهم‌ترین اتفاقات و حوادث برای تیم منتخب اعزامی ایران به استانبول بود.

نتایج فرنگی‌کاران اعزامی کشورمان در خاتمه دیدارهای مرحله مقدماتی که ۳ فرنگی کار در فینال، یک کشتی گیر در رده بندی و دو نماینده در گروه بازنده ها و شانس مجدد برای کسب مدال برنز داریم، به‌این شرح است:

* ۵۵ کیلو: به‌دلیل کم بودن نفرات، رقابت این وزن به‌صورت دوره‌ای و در دو گروه ۳ نفره آغاز شد. سجاد عباس‌پور دور اول ودرینکوف (روسیه) را مغلوب کرد. کشتی‌گیر میزبان هم دور دوم برابر عباس‌پور حاضر نشد تا کشتی‌گیر ما بعد از غلبه بر حریف خود راهی فینال شود. درگروه مقابل نیز پویا دادمرز به‌ترتیب کشتی‌گیران بلغارستان و ترکیه میزبان راشکست داد و بعد از پیروزی بر حریف نیمه‌نهایی راهی فینال شد تا شاید با رویارویی عباس پور ودادمرز در فینال جام وهبی امره، یکی از گره‌های انتخاب ملی‌پوش وزن اول ایران برای جهانی ۲۰۲۱ نروژ باز شود.

* ۶۳ کیلو: میثم دلخانی پس‌از استراحت دور اول، دور دوم سلیمان‌اف (قرقیزستان) را مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی راه یافت و با قبول شکست برابر نماینده میزبان (ترکیه) به دیدار رده بندی رفت تا فردا برای مدال برنز کشتی بگیرد. در پایین جدول نیز محمد نوربخش دور نخست از سد آسخات محمدعلی‌اف از (قزاقستان) به پیروزی رسید ولی دور دوم در یک دیدار سنگین و حساس و نفس‌گیر با نتیجه میلی‌متری و شکست ناپلئونی ۱۰ – ۹ مغلوب حریف ترک شد. با شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، نوربخش از گردونه رقابتها حذف شد.

* ۷۲ کیلو: محمدرضا مختاری در دور نخست اوزیل (ترکیه) را مغلوب کرد. در همین وزن امین کاویانی‌نژاد دیگر نماینده کشورمان مقابل دیمیتروف (بلغارستان) به پیروزی رسید. دو نماینده کشورمان در دور بعد به مصاف هم رفتند که مختاری با نتیجه ۲ – ۱ مقابل کاویانی‌نژاد برنده شد و در نیمه‌نهایی به‌مصاف حریفی از روسیه رفت و با پیروزی ۸ – صفر هم خودش راهی فینال شد و هم شرایط را برای ادامه حضور کاویانی‌نژاد در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز مهیا کرد.

* ۸۲ کیلو: محمد ناقوسی دور اول مقابل یونس‌اف (روسیه) شکست خورد و با حضور این حریف روس در فینال، ناقوسی در گروه بازندها و شانس مجدد رفت. رسول گرمسیری دیگر نماینده کشورمان، دور نخست کشتی‌گیر میزبان (ترکیه) را مغلوب کرد. دور دوم مغلوب امره کوش (ترکیه) شد و با شکست این کشتی‌گیر میزبان مقابل حریف روسیه، گرمسیری هم از ادامه رقابتها بازماند.

* فردا در کنار مسابقات شانس مجدد، رده‌ب‌ندی و فینال ۵ وزن‌اول، مرحله مقدماتی مسابقات پنج وزن‌دوم این رقابت‌ها نیز برگزار می‌شود که مهرداد مردانی و امید آرامی در ۶۰ کیلو، محمد الیاسی و محمد اسدی در ۶۷ کیلو، پرهام قنبری در ۷۷ کیلو، رامین طاهری و ناصر علیزاده در ۸۷ کیلو به‌مصاف حریفان می‌روند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی