دوست ندارم کی‌روش برگردد؛ حتی اگر قهرمان جهان شویم/ کاش در این فوتبال روابط از بین برود/ جایگاه خورشیدی سرپرستی تیم ملی نیست
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

امیر حاج‌رضایی کارشناس فوتبال ایران با اشاره به شرایط مبهم نیمکت تیم ملی گفت که اگر قرار است تغییراتی صورت گیرد باید به ۴ عامل مهم توجه شود.

خبرورزشی - امیر حاج‌رضایی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و صعود از مرحله اول اظهار داشت: زمانی که دور رفت به اتمام رسید، در خاطرم هرگز نبود که ایران چنین وضعیتی در جدول داشته باشد. در آن زمان حوادث زیادی در فوتبال ایران رخ داد که منجر به ناامیدی شد؛ از اداره شدن فدراسیون فوتبال با سرپرست تا بدهی‌های فراوان و نداشتن سرمربی.

اسکوچیچ کار بزرگی انجام داد

وی اضافه کرد: با همه این مسائل و با وجود نتایج دردناکی که تیم ملی در دور رفت گرفته بود، اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. او در رده باشگاهی ایران کار کرده و نتایج بدی هم نگرفته بود. این مربی با نسل طلایی فوتبال ما کار بزرگی انجام داد. به طور کلی مجموعه افرادی که در بحرین حضور داشتند کار بزرگی انجام دادند.

اگر حذف می‌شدیم نسل عالی فوتبال از بین می‌رفت

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه ممکن است سؤال شود آیا ما تیم‌های مطرح و بزرگی را شکست داده‌ایم که می‌گویید کار بزرگی صورت گرفته، عنوان کرد: اینگونه نیست اما با توجه به شرایط می‌گویم کار بزرگی انجام شد. در گروه ۵ تیمه، سوم بودیم و پایین‌تر از ما هنگ‌کنگ و کامبوج بودند که در جغرافیای فوتبال جایی ندارند. بالای سرمان نیز ۲ حریف خاص حضور داشتند که همیشه ما را اذیت می‌کردند ولی در دور برگشت کسب ۱۲ امتیاز از ۴ بازی شادی و امید را به مردم برگرداند. اگر در این مرحله حذف می‌شدیم، یک نسل عالی فوتبال ایران از بین می‌رفت. در این شرایط به عنوان تیم اول صعود کردیم و نتیجه خیلی خوبی رقم خورد.

در مرحله دوم مقدماتی فقط یکی دو تیم مدعی نیستند

حاج‌رضایی خاطرنشان کرد: حالا تیم ملی باید خود را برای دور دوم آماده کند. به زودی قرعه‌کشی انجام می‌شود که البته برای ما تفاوتی نخواهد داشت. از ۱۲ تیم حاضر در این مرحله، فقط یکی دو تیم عقب‌ترند و سایر تیم‌ها مدعی هستند. مثل همه تیم‌های دیگر، زمان علیه ما نیز است، با این حال چون تیم ملی از مشکلات خاص‌تری رنج می‌برد، اهمیت زمان برای‌مان بیشتر می‌شود.

تغییر سرمربی تیم ملی؟ هرگز به آرامش علاقه‌ نداریم

وی درباره اینکه زمزمه‌های تغییر سرمربی تیم ملی شنیده می‌شود، گفت: این موضوع مشکلی به مشکلات ما اضافه می‌کند. ما هرگز به آرامش علاقه‌ای نداریم و دل‌مان می‌خواهد مدام با بیم و هراس زندگی کنیم. این تیم کار بزرگی در منامه انجام داده و باید بگوییم دست‌شان درد نکند، چون واقعاً شرایط سخت بود آن هم در کشوری که می‌دانیم چطور با ما برخورد می‌کند.

در تغییر سرمربی ۴ عامل مهم را باید مدنظر داشته باشیم

کارشناس فوتبال ایران افزود: در اواخر خرداد قرار داریم و قرعه‌کشی مسابقات چند روز دیگر (۱۰ تیر) انجام می‌شود و زمان زیادی تا شهریورماه نداریم. در این شرایط چند مسئله مهم را باید مدنظر داشته باشیم. اول اینکه کدام مربی را باید به ایران بیاوریم؟ دوم؛ آیا از نظر اقتصادی می‌توانیم هزینه‌های یک مربی طراز اول را تامین کنیم؟ سوم؛ آیا ابزار و امکانات آن مربی را در این زمان محدود می‌توانیم فراهم کنیم و چهارم اینکه آیا در این زمان کوتاه این مربی تازه وارد از فضای فوتبال ایران و تیم ملی شناخت پیدا می‌کند یا خیر؟ تمام این مسائل باید بررسی شود و بعد تصمیم گرفت.

برنامه‌ریزی فدراسیون ایران باید مثل آلمان باشد

حاج‌رضایی تصریح کرد: به طور مثال تیم ملی آلمان با یواخیم لو در یورو به میدان می‌رود ولی طبق برنامه این مربی بعد از مسابقات جدا می‌شود. سرمربی بعدی، از الان انتخاب و با فلیک قرارداد هم بسته شده است. فدراسیون آلمان بلافاصله بعد از بحث جدایی لو با کسانی که صاحب نظر هستند وارد مذاکره و مشورت می‌شود و خیلی زود سرمربی بعدی را انتخاب می‌کند. برنامه‌ریزی یک فدراسیون باید به این شکل باشد، نه اینکه ما به اینجا برسیم و حالا بخواهیم بحث عوض کردن سرمربی را مطرح کنیم.

لو و گواردیولا نمی‌توانند در ایران معجزه‌ کنند

وی یادآور شد: بحث دیگر این است؛ کسانی که می‌خواهند تصمیم بگیرند و سرمربی را تغییر بدهند آیا این توانمندی را دارند یا خیر؟ آیا آنها شناختی از مربیان خارجی و فوتبال دنیا دارند که می‌خواهند مربی انتخاب کنند؟ نکته بعدی اینکه حتی اگر یواخیم لو یا پپ گواردیولا که جزو بهترین مربیان روز دنیا هستند را به ایران بیاوریم آنها می‌توانند معجزه‌ کنند؟ پاسخ منفی است چرا که اصلاً در فوتبال مدرن چیزی به اسم معجزه وجود ندارد.

حضور یک مربی صاحب‌نام برنامه‌ریزی و پشتوانه مالی می‌خواهد

کارشناس فوتبال ایران اظهار داشت: آوردن یک مربی صاحب نام؛ کار، برنامه‌ریزی و پشتوانه قوی مالی می‌خواهد. این مربی ممکن است درخواست انجام ۴ بازی دوستانه در خارج از کشور و ۴ بازی دوستانه در داخل کشور و اردوهای خارجی داشته باشد. آیا در این شرایط می‌توانیم نیازهای او را فراهم کنیم یا خیر؟ در کنار هزنیه‌ سنگینی که برای دستمزد باید بپردازیم، باید هزینه‌های زیادی برای اردوها و امکانات در نظر داشته باشیم. علاوه بر این آیا قرار است باز هم قراردادهای سنگین را افرادی تنظیم کنند که این کار را بلد نیستند؟

افرادی که قرارداد ویلموتس را امضا کرده‌اند، الان کجا هستند؟

وی ادامه داد: بخش حقوقی فدراسیون بخش خیلی مهمی است، چون هر کلمه‌ای که در قراردادها نوشته می‌شود در صورت تنش می‌تواند در محاکم قضایی از آن علیه‌مان استفاده شود. باید برای قرارداد جدید، متنی نوشته شود که منافع فوتبال ایران در آن لحاظ شود، نه متن قبلی (اشاره به قرارداد ویلموتس) که آقایان آن را امضا کردند. الان این افراد کجا هستند که این ویرانی را برای ما به یادگار گذاشتند؟ با همه این اوصاف اگر نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم، تغییر مربی ساده نیست که یک نفر را برداریم و یک نفر دیگر را انتخاب کنیم.

نمی‌توانم درباره ادامه حضور اسکوچیچ نظر بدهم

حاج‌رضایی درباره اینکه آیا معتقد است تیم ملی باید با اسکوچیچ به کارش ادامه دهد، گفت: به طور قطع نمی‌توانم بگویم اسکوچیچ را حفظ کنیم یا تغییر دهیم، چون معادلات فوتبال ما پیچیده است. حقیقت این است که فوتبال از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که برای موفقیت تیمی باید همه آن قسمت‌ها وجود داشته باشند.

کوپر، زاکرونی و اریکسون نشان دادند که اسم‌ها نتیجه نمی‌گیرند

وی درباره اینکه برخی‌ها اعتقاد دارند باید تیم ملی برای راهیابی به جام جهانی و البته موفقیت در قطر، یک مربی بزرگ روی نیمکت داشته باشد، عنوان کرد: در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، یکسری مربیان بازنشسته که در دوران پویایی‌شان خیلی مطرح بودند به آسیا آمدند، مثل هکتور کوپر که مربی ازبکستان شد یا زاکرونی که به امارات رفت و البته فاجعه‌آمیزترین اتفاق نیز حضور اریکسون در فیلیپین بود که اصلا این تیم بازیکن ندارد! همه این مربیان به آسیا آمدند که پول جمع کنند و هیچکدام نیز موفق نبودند. از آن طرف یک جوان، چندین سال در قطر کار و با برنامه‌ریزی این تیم را قهرمان آسیا می‌کند، بنابراین قرار نیست در فوتبال اسم‌ها نتیجه بگیرند. برای موفقیت یک مربی در کنار تخصص و کارآیی، مجموعه‌ای از مسائل وجود دارد که باید حل شود. همانطور که گفتم با در نظر گرفتن این مسائل در حال حاضر نمی‌توانم یک نظر قاطع درباره ماندن یا رفتن اسکوچیچ در تیم ملی بدهم، چون مسائل پیرامون اجازه نمی‌دهد.

اگر مربیان قبلی به ایران برگردند امیدی به آنها نیست

وی درباره اینکه عده‌ای بازگشت مربیان خارجی به ایران که با فوتبال ما آشنایی دارند را توصیه می‌کنند، یادآور شد: شاید منظور، برانکو باشد ولی او با تیم ملی عمان قرارداد دارد و تیمش به مرحله بعد صعود کرده و طبیعتاً نمی‌تواند به ایران برگردد. سایر مربیانی که در ایران نیز کار کرده‌اند، از ما طلبکارند و باید با چه تفکری به این فوتبال که از ویرانی آن خبر دارند برگردند؟ در این شرایط اگر بازگردند هم امیدی به آنها نخواهد بود.

دوست ندارم کی‌روش برگردد، حتی اگر قهرمان جهان شویم

حاج‌رضایی در واکنش به احتمال بازگشت کی‌روش به ایران تاکید کرد: اصلا دوست ندارم او برگردد، حتی اگر تیم ملی را قهرمان جهان کند. وجه اجتماعی این مربی را دوست نداشتم و یادم نرفته که چقدر با اهانت از بالا به ما نگاه می‌کرد. کی‌روش به ما توهین می‌کرد و بهتر است خوش باشد و به دنبال کارهای خودش برود. امیدوارم او دیگر برنگردد.

آنقدر اوضاع خراب است که پیروزی مقابل بحرین و عراق انتهای آرزوهای‌مان می‌شود

وی گفت: در پروسه تغییر مربی؛ مدیریت ورشکسته، گردش‌های مالی و آلوده و دیگر مسائل دخیل هستند. افرادی از تغییر مربی و این کانال آلوده سود می‌برند. اینکه فقط به جام جهانی برویم، دلیلی بر اینکه فوتبال موفقی داریم، نیست. جام جهانی مهم است و با حضور در این مسابقات نسل فوتبال ما رشد می‌کند و دنیا ایران را بیشتر می‌شناسد ولی باید قبول کنیم که فوتبال ایران ساختار ندارد. ما به پیروزی مقطعی می‌رسیم ولی به پایداری خیر. آنقدر وضع فوتبال ما خراب می‌شود که ساختمان فدراسیون را به دلیل بدهی مصادره می‌کنند. یا اوضاع آنقدر خراب می‌شود که پیروزی مقابل بحرین و عراق انتهای آرزوهای‌مان می‌شود.

چرا باید ۶ میلیون یورو خرج یک مربی کنیم؟

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: در بخش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مشکل داریم و تا این مسائل درست نشود فوتبال ایران درست نخواهد شد. دو فدراسیون قبلی پشت جام جهانی سنگر گرفتند ولی در بحث دلالیسم و فساد هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. ۶ میلیون یورو چقدر «تومان» می‌شود که الان باید خرج یک مربی کنیم؟ اینکه پشت پرده چه اتفاقی رخ داده، قضاوت نمی‌کنم ولی وقتی می‌بینم با این شرایط زندگی می‌کنیم نمی‌توانم چندان امیدوار باشم. منظورم فدراسیون کنونی نیست، چون آنها ۴ ماه است که آمده‌اند و قضاوت‌ بماند برای بعد ولی هر چیزی الفبایی دارد که باید طبق آن پیش برویم.

جایگاه خورشیدی سرپرستی تیم ملی نیست

وی با اشاره به حضور مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی خاطرنشان کرد: ایشان شخص محترمی است ولی جایگاهش آنجا نیست اما چگونه در آنجا قرار می‌گیرد؟ در همین فدراسیون اما یک تصمیم عالی گرفته شد و آن انتخاب کریم باقری برای تیم ملی بود. باید هر دو دیدگاه را مطرح کرد. کریم باقری در کنار وحید هاشیمان به نیمکت تیم ملی حرمت داده و بازیکنان می‌دانند چه کسی در کنار آنهاست. همانطور که این تصمیم را باید تحسین کرد باید انتصابات بد را نیز نقد کرد. سرپرست تیم ملی فرد محترمی است ولی جایگاهش اینجا نیست.

مسئولان در موفقیت‌ها هستند در مشکلات نیستند

حاج‌رضایی درباره انتقاداتی که به تجلیل از ملی‌پوشان با حضور مقامات دولت و ورزش صورت گرفته، گفت: شرایط تیم ملی را باید در نظر بگیرید. نیمه اول این مسابقات خیلی وحشتناک بود ولی در نیمه دوم امیدوار کننده بودیم و باید از بازیکنان تقدیر می‌شد. مسئله‌ای که وجود دارد این است که در هنگام موفقیت‌ها و پیروزی‌ها مسئولان همیشه حضور دارند ولی در هنگام مشکلات آنها را نمی‌بینیم.

آرزو می‌کنم روزی در این فوتبال روابط از بین برود

وی گفت: مثل همه ایرانی‌ها در تمام زمینه‌ها برای کشورم آرزوی موفقیت دارم. دوست دارم تیم ملی به جام جهانی برود و خیلی دوست دارم از افراد توانمند استفاده کنند، افرادی که دست‌پاک و دل‌پاک هستند. آرزو داشتن چیز بدی نیست و آرزو می‌کنم در این فوتبال روزی روابط از بین برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی تتلیتی با هوش US ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    حاج رضایی یک دلال محض است بایدم این لنگی از کیروش ناراضی باشد و انچوچک انچوچک بکنه چون کیروش مو را از ماست میکشید ودلال بازی های امثال حاج رضایی جایی نداشت در اون تیم
    • مانی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      شما استقلالیها همیشه در گذشته زندگی میکمید و برای همین درکی از شرتیط موجود ندارید و مدام شکست میخورید . محض اطلاعات کیروش با برانکو مشکل داشت ولی رابطه ش با گل محمدی بسیار عالیه و یک بار هم طعم رودرویی با پرسپولیس رو چشیده و میدونه اخراجش بخاطر هواداران پرسپولیس بود و بعیده دیگه همچین خطایی بکنه و احتمال اینکه برای راضی کردن پرسپولیسیها با اسنقلال در بیوفته خیلی زیاده
    • دانیال IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      متاسفانه نگاه رنگی و مهمتر از اون تعطیلی مدارس باعث شده که اظهارات بسیار خام و بچه گانه رو شاهد باشیم، بعنوان مثال هر کس خلاف نظرشون حرفی بزنه سریع بهش میگن دلال و ... و یا میگن نسل فعلی دست پرورده کیروشه عزیزان پس این وسط مربیان باشگاه ها چه کاره بودن که هر روز با بازیکنام کار میکردن فراموش نکنیم کیروش سالی فقط ۲ ماه در ایران بود از طرفی کیروش ۳ ساله رفته و باز هم از تیمی که مربیش بوده اخراج شده
    • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      اتفاقا موزامبیکی دلال حاذق و حرفه ای هست هر مربی که بعد اون اومد و‌خواهد اومد بازیکنی مثل چشمی و ابروی و ... نمیبره تیم ملی چرا چون جای شایسته هاست تیم ملی ، اتفاقا ایرادم از اسکوچیچ همینه چرا غلامی رو اضافه کرد به اردوی تیم ملی چون فدراسیون فاسد خادم دنبال ساکت کردن امثالتون بود که نباید قبول میکرد اما حاج رضایی سلامت کارش برای همه فوتبالی ها ثابت شده حالا تو ایراد ازش میگیری چون دنبال موزامبیکی هستی بازیکنای بنجلت ببره تیم ملی
  • فيك رد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    كي روش اهانت نميكرد جناب حاج رضايي! وقتي عده اي كار نابلد و سهم خواه و دزد و بي كفايت و ... در مقابل شما (دقيقا" مثل شما كه حتي قهرماني ايران هم برايش مهم نيست) باشند و مثل افراد ايفمارك و ... سنگ هاي بزرگ پرتاب كنند شما بايد سپري آهنين برداري و به جاي انجام كار اصلي خودت بايد دفاع كني. ضمن اينكه خدا را شكر كه شما اعتراف ميكنيد كه حاضريد ايران شانس قهرماني جهان را از دست بدهد ولي كيروش نباشد!! بابا وطن پرست! ميهن دوست !
  • ابرام US ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    کیروش سر مربی فوق العاده ایست . وبهترین سرمربی تمام تاریخ فوتبال ایران بوده که به ایران آمده است . حا ج رضایی دلایل وا هی و بی منطقی بر علیه کیروش ارایه می کند و قضاوتش بیمار گونه است . با در نظر گرفتن تمامی این جوانب ٬ هیچ دلیل منطقی بر مبنای اصول فنی و اخلاقی و مدیریتی ٬ وجود ندارد که حکم بر بر کناری مربی موفقی چون اسکو چیچ بدهد . ادامه کار اسکوچیچ اصولی ترین و منطقی ترین روش است . در این میان زمزمه حضور « قندلی» را نباید نا دیده گرفت که با مطرح کردن نام کیروش سعی در گمراه کردن افکار عمومی و معرفی یکباره و سریع جناب «قندلی» بعنوان سرمربی تیم ملی خوا هند کرد . آنهم در مثطع زمانی که خواهند گفت کار از کار گذشته و توان استخدام مربی خارجی را نداریم و زمان هم برای سرمربی خارجی و شناخت بازیکنان ایران کم است و از این گونه خرده فرما یشات . شخص« قندلی» مورد قبول جامعه فوتبال ایران نیست و تیم ملی را دچار بحرانی خود سا خته می کند . خوا هیم دید که این خطر جدی و با لقوه تیم ملی را تهدید می کند .
    • حمیدرضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      خجالت نکش بگو بهترین سرمربی تاریخ دنیاست که حتی یک جام هم نگرفته و هرجا بوده اخراج شده . کافیه به رئال کهکشانی نگاه کنیم که بدون مربی هم قهرمان میشد ولی با کیروش چهارم شد از نتیجه درخشان بازی با ژاپن نگیم که فقط یک بازی بی خیال دفاع اتوبوسی و ضد فوتبال شده و ۳ گل خورد
    • ابرام US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      حمید خان ٬ مربیان و نا م آوران بزرگی در ریال مادرید و منچستر و ....... بسیاری از تیم های بزرگ دنیا آمده اند و رفته اند و موفق و نا موفق بو ده اند . مربی نا مو فق بزعم جنابعالی در ريال مادرید و جا ها ی دیگر آن اندازه وجهه و اعتبار بین المللی داشته که به ریال مادرید بیا ید و بعد هم شکست بخورد و نا موفق برود . برای شکست خوردن در ریال مادرید هم با ید کسی بود . هر ننه قمری را برای شکست خوردن به باشگاه ریال مادرید راه نمیدهند . چرا امثال برانکو -- که مربی خوبی هم هست --- را به ریال مادرید فرا نمی خوانند ؟ یا امثال«قندلی» را بنگلادش هم نمی پذیرد ؟
  • p IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    این صحبت ها منظقی نیست وجود مربیان خارجی میتونه به فوتبال ما کمک کنه الان این نسل طلایی حاصل دست اورد 8 سال حضور کی روشه اتفاقا نقطه مشترک موفقیت امروز فوتبال ما با مثالی که از لو و آلمان زده همینه مربیان کروات تاثیر بلند مدت ندارن حالا اگه بخوایم به تجربه جام جهانی 2006 برگردیم ما بعد از بازنشستگی ستاره های اون مقطع که فوتبالمون با تکیه به بازی اونا انجام میشد مثلا مهدوی کیا کریمی و دایی و غیره که به انتهای دوره فوتبالیشون رسیدن ما دیگه تا سه دوره اصلا فوتبالیستی نداشتیم حتی توی جام جهانی کی روش دوباره داشت جوانگرایی میکرد و مدافعین جدیدی رو می اورد که نذاشتیم بمونه ما باید نگاه بلند مدت هم داشته باشیم ضمنا الان وحید هاشمیان هم بدون تاثیر نیست و دانش داره به کار گیری مربی خوب بین المللی و بازیکن ساز در بلند مدت کمک میکنه نه برانکو نه حتی کی روش ای کاش خود خبر ورزشی که میتونه یه تحلیل از روند رشد فوتبالمون و تاثیر ی که کی روش داشته چون انیجا تعداد حروف محدوده و امکان توضیح محدود ولی نگاه بلند مدت به واسطه مربی خوب به دست میاد و فوتبال ما با مربیان ایتالیا و اسپانیا میتونه کار کنه
  • عامیرزا IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    نظر ما وشوما مهم نیست جناب حاج رضایی! جامعه ای که فرهنگش باسرعت نور بسمت دوره قاجار و جاهل وکلاه مخملی ها و لات بازی وارازل واوباش سالاری و تو یه کلمه خلاصه مفیدفرهنگ"تاسیون" فاسد به سرکردگی مکتب دوپینگیای وطنفروش و بزرگان وافوری شون وملیجکهای دزد و گداصفت عادمخوار که آب آلوده تو حلق میهمان میریزن و چشم کور میکنن و اتوبوس رو با نارنجک میزنن ودست به هر رذالتی برای جبران عقده هاشون میزنن، میره مطمئنن جای اون لات چاله موزامبیکی روانی و بی شخصیت که حتی تو کشور خودشم ازش تنفر دارن!! والانم سر نخواستنش دعواست خالیه.اینروزاهرکسی که بیشتربرعلیه پرسپولیس زوزه بکشه وبیشتر خود دریده گی کنه و تو رقابت برای هرزه گی بیشتر خودنمایی کنه اولویت داره! اتفاقن عاب میگرده گودال رو پیدا میکنه.همونجور که تیمهای شارلاتان برای اتحاد شوم و بیعت دورمجموعه افتخار جعلی و تیم اول توطئه و تبانی گر پایتخت وکل عاسیا! جم شدن. نگران نباشین تا این خانه ریشه خراب، کلن منهدم و ویران نشه چیزی درست نمیشه.جناب کارلوس برگرد به خونه ات!! بدو عامیگو.الخ
  • p IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    این صحبت ها منظقی نیست وجود مربیان خارجی میتونه به فوتبال ما کمک کنه الان این نسل طلایی حاصل دست اورد 8 سال حضور کی روشه اتفاقا نقطه مشترک موفقیت امروز فوتبال ما با مثالی که از لو و آلمان زده همینه مربیان کروات تاثیر بلند مدت ندارن حالا اگه بخوایم به تجربه جام جهانی 2006 برگردیم ما بعد از بازنشستگی ستاره های اون مقطع که فوتبالمون با تکیه به بازی اونا انجام میشد مثلا مهدوی کیا کریمی و دایی و غیره که به انتهای دوره فوتبالیشون رسیدن ما دیگه تا سه دوره اصلا فوتبالیستی نداشتیم حتی توی جام جهانی کی روش دوباره داشت جوانگرایی میکرد و مدافعین جدیدی رو می اورد که نذاشتیم بمونه ما باید نگاه بلند مدت هم داشته باشیم ضمنا الان وحید هاشمیان هم بدون تاثیر نیست و دانش داره به کار گیری مربی خوب بین المللی و بازیکن ساز در بلند مدت کمک میکنه نه برانکو نه حتی کی روش ای کاش خود خبر ورزشی که میتونه یه تحلیل از روند رشد فوتبالمون و تاثیر ی که کی روش داشته چون انیجا تعداد حروف محدوده و امکان توضیح محدود ولی نگاه بلند مدت به واسطه مربی خوب به دست میاد و فوتبال ما با مربیان ایتالیا و اسپانیا میتونه کار کنه ;
  • محمدطاها IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    بزرگنمایی نتایج تیم ملی مقابل تیمهای هنگ کنگ، کامبوج، بحرین، جز فریب افکار عمومی و خودبزرگ بینی بازیکنان چیزی در پی نخواهد داشت!ضمن قدردانی از اسکوچیچ بابت صعود از زیر گروه،با پرهیز از تصمیم گیری احساسی یک سرمربی بزرگ و مناسب در حد پتانسیل این نسل طلایی مون باید بیاریم..با این کیفیت فوتبال که تو چهار تا بازی دیدیم‌دور بعد با حضور قدرت های آسیا به مشکل میخوریم..
  • شمسعلی. AE ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    درود بر شما که حرف دل دلسوزان واقعی فوتبال ایران را زدید نه کسانی که هنوز در پی انتقام گرفتن از برانکو هستند جناب آقای حاج رضایی آمدن شیادی مثل کیروش یعنی همچنان تفرقه و دعوا بین هواداران تیم ملی و به حاشیه رفتن تیم و شکستهای مفتضحانه مقابل تیمهایی چون استرالیا و کره و عربستان و حتی عراق ، شاید این بار شانس با این مردک یار نباشد که از چنگ قدرتهای اول آسیا در برود و با تیمهایی چون استرالیا و عربستان و عراق و عمان همگروه شود و مطمئن باشید از پس این تیمها بر نخواهد آمد
  • محمدطاها IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    کیروش معمار فوتبال ایران بود بهترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران..میراثی که کی‌روش تو فوتبال ما گذاشت الان میوه شو اسکوچیچ میچینه..
  • p IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    کی روش دیگه رفته ولی اثرات و تجارب بلند مدتی برای فوتبال ما داشت به قول خودش حرکت بایذ رو به جلو باشه پس مربی با برنامه و موثر خیلی کارایی داره از دیدگاه بلند مدت متاسفانه ما فقط رفتارها و واکنشهای کی روش رو در نطر میگیریم تاثیر و فوایدش رو نمی بینیم ولی فقط حاشیه هاش رو که شاید در مواردی براش درست میشد در نظر میگیریم رو به یاد نمیاریم چون خیلی از جاها همین فوتبالی ها براش دردسر درست میکردن به هر حال مربی بین المللی برتر با وجود نگاه از بالا به پایین و به شرط داشتن فایده میتونه موثر باشه
  • #آل بابا مسعود بای بای IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    بیش از 50 ساله ایشان در فوتبال هستن و امروز آرزو میکنن فوتبال ما مثل آلمان باشد !!آلمان !! مطمئنا و حقیقتا آلمان اگر در این جایگاهست بخاطر اینست که از برکت وجود افرادی چون شما خالیست !
  • امیر IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    به کیروش بگید اگه ایران اومد یک شب به حاج رضایی شام بده تا این دل چرکی ها ازمیان بره
  • رند IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    اين حاج رضايي حالا خودش هم اعتراف كرد راضي به قهرماني ايران با هيچ مربيي غير از اونهايي كه دوست داره نيست!!!! يعني فقط منافع باندي براش مهمه خوب خودش بالاخره اعتراف كرد!! كيروش رو همه دوست دارند هرگز به مردم ايران از بالا نگاه نكرد! بلكه به امثال حاج رضايي از بالا نگاه كرد چون افرادي كوچك و سطحي نگر و سود جو هستن كه غير از خودشان به چيزي فكر نمي كنند! اقاي حاج رضايي يك بار سر كربي تيم جوانان ايران بود يكبار مربي تيم ملي در هر دوبار كشورمان با شكستهاي وحشتناك و هقت باري رو برو شد! كارنامه اشخاص مشخص است! كيروش بهترين مربي بود كه ايران از بعد انقلاب به خودش ديد!
  • شمسعلی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    نمیدانم چرا کیسه کشا که اینقدر دلال موزامبیکی را ستایش می کنند دل خودشان را به شاه فرهاد خوش کردند بابا این مردک بی ادب را سرمربی خودتان بکنید ولی برای تیم ملی که مال همه ی مردم است نسخه نپیچید ، کیروش دیگر در ایران احترام ندارد چون ۶۰ الی ۷۰ در صد مردم ایران از این فرد متنفرند و به ایران بیاید فقط باید با مخالفان خود در گیر شود آقای عزیزی خادم این پنبه که این پیرمرد خرفت دوباره سرمربی تیم ملی شود را از گوشتان بیرون بیاورید والا بد جور تاوان پس می دهید
  • حمید IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    آقای حاج رضایی یادتان رفته که قرارداد ویلموتس و ویرانی های باقی مانده از اون قرارداد ماحصل همین خودخواهی شما و امثال شما بود که در اوج بازیهای جام ملتها قهرمانی ایران را زیرپا گذاشتید چون میخواستید کی روش حذف بشه و امروزهم خودتان اقرار کردید پس لطفاً نگران نگاه بالا به پایین کی روش به مردم ایران نباش چون شما خودت قبلاً جیب مردم ایران را زدی.
  • لنگ خاص IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    اینم مثل بقیه لنگی ها،تازه طرفدار تیم ملی شده
  • اس اس تیم مردمی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    دلیل نفرت حاچ رضایی لنگی وکلا لنگیها از کی روش این بود که حقیقت را میگفت پرده از دلال بازی برانکو برداشت لقب خاص وحکومتی به لنگ داد مخالف تبعیض بود بازیکنهای خوب را به تیم ملی دعوت میکرد کاری نداشت تو کدوم تیم هست حتی قشقایی باشد ولی اسکوهیچ هم مثل برانکو دلال هست و قدرتی از خودش نداره .
  • لرستاني تيغ IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    يعني ميزان وطن پرستي و عرق ملي حاج رضايي مشخص شد! راضي نيست كيروش بياد حتي اگر فوتبال ايران قهرمان جام جهاني بشه! يعني امكان نداره اين جمله به اين حد عجيب و مشكوك رو از يك كارشناس واقعي فوتبال بشنويم. دلايل مخالفت اين آقا رو با كيروش همه ميدونن! كيروش نظم و متانت و دانش روز رو وارد فوتبال ايران كرد و يادمون نميره اين آقا چقدر در نفرت پراكني عليه تيم فوتبال ايران فعال بود. اگر از هر كدام از بازيكنان فعلي تيم ملي بپرسين از اين آقا كه حداقل پنجاه سال در فوتباله چي ياد گرفتين هيچ كس چيزي نداره بگه! بايد هم از محبوبيت كيروش برافروخته بشي جناب وطن پرست! كيروش اجازه دخالت و دلالي و پرداخت حق مشاوره و... نميده!
  • حمید IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    جناب حاج رضایی دوره شما تمام شده با توهین به آقای کی‌روش بزرگ نمی‌شوید ایشان برای تیم ملی کشور ما بیشتر از شما ارزش قائل بود برای اینکه با لباس حرفه ای بازیکنان پا به مسابقات جام جهانی بروند با دلال‌ها جنگید پک را ساخت و ابتدا هزینه ها را از جیب داد بعد فدراسیون پرداخت شما از جیب مبارک ی تردمیل بخر برای فوتبال کشور سه ماه بعد پولش را بگیر !! آقای برانکو و پرسپولیس را جلوی کی‌روش گذاشتند تا پشتوانه مردمی او را خراب کنند و به دلارهای حق دلالی امثال ویلموتس برسند بنده هم پرسپولیسی هستم جنگ زرگری برانکو و پرسپولیس و کی‌روش فقط ب کام دلالها بود ایکاش ریس فدراسیون دلال صفت نبود که جناب تاج واقعا خائن به وذزش و کشور بود دلال بودنش به کنار! شما تاج خیابانی میثاقی ناظمی ها به کشور خیانت کردید امیدوارم کیروش برگردد و کابوس آسیا باشیم یا حق به امید روزی که امثال دایی ها نظر بدهند در مورد فوتبال ملی نه شما
  • فرزین IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    از نظر مدیریتی بازیکن بزرگ ،مربی بزرگ می خواهد . ملی پوشان الان مربیان آینده فوتبال ما خواهند بود . استخدام یک مربی صاحب سبک می تواند سرمایه گذاری برای آینده مربیان فوتبال ما باشد . البته ما باید وقتی یک مربی طراز اول استخدام می کنیم یک سیستم برای مدیریت آن مربی طراحی و ایجاد کنیم . چیزی که خلا آن از قبل در فوتبال ایران حس می شود . یادمان باشد که ما قرار هست با تیمهای بزرگی نظیر کره جنوبی و یا عربستان رقابت کنیم. شک نکنید که مربی تیم ملی باید یک مربی طراز اول فوتبال جهان از اروپای غربی یا آمریکای جنوبی باشد .
  • یوسف AU ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    کی روش از فوتبال فقط مدیریتش خوب بود ...فوتبالش اتوبوسی و بزدلانه بود در صورتی که ایرانیا جاه طلب و عاشق فوتبال تهاجمی هستن
  • حمید علوی US ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    عاشقتم حاج رضایی محبوب تمام سرخ دلا
  • فرزاد IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    آقای حاج رضایی حرف درستی میزنند ،البتع کی‌روش فوتبال ایران رو بازسازی کرد اما به دیده تحقیر به ایران نگاه میکرد واین موضوع خیلی مهمه که کی‌روش فوتبال ایران رو بازسازی کرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی