شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
۰ |
۱
یک اماراتی مرد سال فوتبال آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روزنامه الاتحاد امارات از افزایش شانس علی مبخوت بازیکن تیم ملی این کشور برای تصاحب عنوان مرد سال آسیا خبر داد.

خبرورزشی - روزنامه الاتحاد امارات خبر داد که عملکرد علی مبخوت مورد توجه کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته و با زیر نظر گرفتن این بازیکن توسط AFC، شانس این بازیکن برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا چه در سال ۲۰۲۱ و چه در سال آینده افزایش یافته است.

طبق گفته این روزنامه، منابع AFC اظهار داشتند که معیارهای انتخاب و معرفی بهترین بازیکن قاره به دیدارهای بازیکنان با باشگاه هایشان در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تیم های ملی آنها در بازی های قاره ای و بین المللی بستگی دارد. علی مبخوت با ۱۱ گلی که در دور دوم از مرحله مقدماتی جام جهانی به ثمر رسانده، شانس نخست عنوان بهترین گلزن آسیاست بخصوص اینکه مرحله سوم نیز در انتظار اوست. همچنین با توجه به بازگشت او با الجزیره به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، منجر به افزایش شانس او برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا شده است.

اندی روکسبورگ یکی از کارشناسان AFC گفت: مبخوت بازیکن برجسته ای است که در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی موفقیت بیشتری در انتظار اوست. امیدوارم او این عملکرد را ادامه دهد تا در دوره های آینده وارد رقابت برای دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا شود.

روز گذشته، AFC گزارش گسترده ای را در وب سایت رسمی خود منتشر کرد و در آن به درخشش علی مبخوت مهاجم تیم ملی امارات و به ثمر رساندن ۱۱ گل در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی اشاره کرد که از طریق آن به امارات کمک کرد تا راهی مرحله اصلی و پایانی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

علی مبخوت سابقه طولانی در رکوردهای فردی دارد. او با به ثمر رساندن ۷۶ گل در ۹۲ مسابقه برای تیم ملی کشورش، با رکورد پله اسطوره فوتبال برزیل برابری کرده و پس از رونالدو، دومین گلزن برتر رده های ملی جهان است که همچنان مشغول فعالیت است. او موفق شد از ستاره آرژانتینی لیونل مسی و ستاره لهستانی رابرت لواندوفسکی پیشی می گیرد.
مبخوت با گلی که در ثانیه ۱۴ وارد دروازه بحرین کرد، نامش را به عنوان زننده سریعترین گل تاریخ مسابقات جام ملت های آسیا وارد کتاب رکوردهای گینس کرد. او همچنین با ۳۳ گل زده در فصل ۲۰۱۶، رکورددار بیشترین تعداد گل در یک فصل از لیگ امارات است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی