صفرزاده: خجالت می‌کشم با دوچرخه‌ام به توکیو بروم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سعید صفرزاده، برای اولین بار در توکیو پا زدن در المپیک را تجربه می‌کند، اما حالا می‌گوید: خجالت می‌کشم با دوچرخه‌ام در توکیو روی خط استارت بایستم.

خبرورزشی - تیم ملی دوچرخه سواری تنها یک سهمیه برای حضور در المپیک داشت و محمود پراش سه مرحله اردوی انتخابی برگزار کرد تا توانست سعید صفرزاده را انتخاب کند. صفرزاده برای شرکت در مسابقات نیاز به بک دوچرخه مجهز دارد و امیدوار است فدراسیون هرچه زوتر فکری به حالش کند، او که میخواهد جزو ۶۰ نفر اول در المپیک باشد، حرف‌های جالبی به خبرورزشی زد که در ادامه میخوانیم. 

سعید صفرزاده، برای اولین بار در توکیو پا زدن در المپیک را تجربه می‌کند. اما حالا می‌گوید: «خجالت می‌کشم با دوچرخه‌ام در توکیو روی خط استارت بایستم.» او که بعد از سه اردوی سنگین، رکابزن المپیکی شد، حالا می‌خواهد جز ۶۰ نفر اول در این مسابقات باشد.

دوچرخه شما برای حضور در المپیک مناسب است؟
من بعد از سه اردوی انتخابی، برای المپیک انتخاب شدم و از این موضوع خوشحالم، اما خجالت می‌کشم با این دوچرخه به توکیو بروم چرا که دوچرخه ام اصلا مناسب رقابت در المپیک نیست و من تجهیزات کامل هم ندارم. من قرار است در دو ماده، استقامت و تایم تریل انفرادی رکاب بزنم. تایم تریل دوچرخه مخصوص خودش را می‌خواهد، محمود پراش سرمربی تیم ملی در حال مذاکره برای گرفتن یک دوچرخه مناسب است، امیدوارم این اتفاق بیفتد.

حرف و حدیث‌های که بعد از انتخاب شما زده شد، شمارا ناراحت نکرد؟
من در این سه اردو عملکرد خیلی خوبی داشتم، با اینکه در اردو تیم ملی به کرونا مبتلا شدم از جنگیدن دست برنداشتم. در انتخابی‌هایی که پراش برگزار می‌کرد همیشه با اختلاف اول می‌شدم اما نمی‌دانم چرا بعضی‌ها واقعیت را نمی‌پذیرند، البته به او حق می‌دهم، چراکه المپیک بزرگترین رویداد ورزشی است، همه دوست دارند در آن حضور داشته باشند و تمام ورزشکاران تا حدی جاه طلب هستند اما من دوست ندارم این حواشی ادامه پیدا کند.

شما بعد از زدن دوز اول واکسن به کرونا مبتلا شدید؟
بله، من یک هفته بعد ازواکسناسیون کرونا گرفتم، حالم خیلی بد شد به طوری که ۱۱ روز دست به دوچرخه ام نزدم به محض پایان قرنطینه ام به اردو رفتم. دکترها می‌گفتند بعد دوز دوم بدن ایمن می‌شود که من دوز دوم را بعد از پایان بیماری ام زدم. امیدوارم دیگر مشکلی برایم بوجود نیاید.

پیش بینی می‌کردید که شما به المپیک اعزام شوید؟
هیچ وقت ورزش قابل پیش بینی نیست. من اما حدس می‌زدم که رکابزن المپیکی شوم. کرونا و نبود مسابقه، باعث شد کمی‌افت کنم اما خدارا شاکرم که توانستم به آمادگی قبلم برگردم.

قبل از المپیک به مسابقات خارجی نمی‌روید؟

من همراه پراش و چند ملی پوش دیگر به مسابقات آزاد ترکیه می‌رویم. شرکت در این مسابقه به بالا رفتن آمادگی ام کمک می‌کند، بعد از پایان مسابقات به ایران بر می‌گردم و بعد راهی توکیو می‌شوم.

هدف شما در المپیک چیست؟
در المپیک ریو ما سه رکابزن در المپیک داشتیم که حتی نتوانستند به خط پایان برسند اما هدف من رسیدن به خط پایان نیست، من می‌خواهم جز ۶۰ نفر اول باشم. مسیر المپیک مسیر سخت و دشواری است اما تا جایی که بتوانم برای رسیدن به هدفم تلاش می‌کنم.

چگونه می‌شود به مدال المپیک دست یافت؟
من فکر می‌کنم با یک برنامه ریزی درست می‌توان به مدال المپیک دست پیدا کرد اما این کار هزینه و انرژِی زیادی می‌خواهد.امیدوارم روزی این اتفاق برای دوچرخه سواری بیفتد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی