استیلی: دو نفر می‌توانند در مورد اسکوچیچ نظر بدهند/ این ۴ بازی ملاک خوبی نیست
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حمید استیلی تاکید دارد مهم‌ترین نکته‌ای که در چهار دیدار تیم ملی توجه او را جلب کرده، همدلی اعضای تیم بوده است.

خبرورزشی - حمید استیلی هافبک سابق باشگاه پرسپولیس و تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ حرف‌هایش را در مورد عملکرد تیم ملی این طور آغاز کرد: عملکرد تیم ملی خیلی خوب بود و هر چهار بازی را بردند. بازی کامبوح و هنگ کنگ را البته نباید حساب کرد، ولی پیروزی برابر بحرین و عراق چون دور رفت هم نتیجه را از دست داده بودیم، خیلی اهمیت داشت. در مرحله بعدی احتمال رفتن ما به جام جهانی با توجه به بازیکنان داخلی خوبی که داریم و همینطور لژیونرهایمان وجود دارد و صعود باشگاهی ما در آسیا نشان می‌دهد که بچه‌های ما چقدر قوی هستند.

شماره ۷ سابق پرسپولیس و تیم ملی سپس در واکنش به شایعاتی که پیرامون آینده نیمکت تیم ملی ایجاد شده، صحبت کرد و گفت: الان آقای اسکوچیچ با تیم هماهنگ تر شده، ولی در نهایت فدراسیون باید تصمیم بگیرد.

او سپس در واکنش به این سوال که آیا در آستانه جام جهانی ۱۹۹۸ تغییر سرمربی به تیم ملی کمک کرد یا نه، توضیح داد: ما آن زمان از نزدیک بودیم و لمس می‌کردیم. الان آقای‌هاشمیان و کریم باقری بهتر می‌توانند نظر بدهند. به هر حال هم نظر فنی بدهند و هم اخلاقی. ما از دور دیدیم و به نظرم آقای اسکوچیچ شخصیت خوبی دارد. به نظرم اما بازیکنان و کادر فنی در این مورد بهتر می‌توانند نظر بدهند.

استیلی ادامه داد: معمولا زمانی سرمربی را تغییر می‌دهیم که نتیجه نگیرد. دوم اینکه آن مربی قابلیت‌های فنی نداشته باشد. در حال حاضر تیم نتیجه گرفته است. قابلیت‌های فنی و اخلاقی را هم باید کسانی که به تیم نزدیک بوده اند، در موردش اظهار نظر کنند. درست است بازیکنان خوبی داشتیم، ولی هماهنگ کردن و کنار هم قرار دادن آنها تبحر خاصی می‌خواهد.

از استیلی پرسیدیم که با توجه به این ۴ مسابقه عملکرد فنی اسکوچیچ را چطور می‌بیند و او در واکنش به این سوال بیان کرد: این ۴ بازی نمی‌تواند ملاک خوبی باشد. بازیکن‌ها و آنهایی که نزدیک تیم بودند بهتر می‌توانند نظر بدهند. ما نمی‌توانیم مثل عوام احساسی حرف بزنیم.

مربی سابق پرسپولیس و راه آهن در واکنش به این سوال که چه مهره‌هایی نظر او را در ۴ بازی تیم ملی جلب کرده اند، عنوان کرد: بیشتر توجه روی بازیکنان لژیونر تیم ملی و به خصوص سردار آزمون و مهدی طارمی بود. ولی نکته این بود که این‌ها در قالب کار تیمی‌قرار گرفته بودند. همه سعی می‌کردند برای تیم کار کنند. وحید امیری آسیب می‌بیند، ولی در اردو می‌ماند تا وحدت تیم از بین نرود. علاوه بر این نسبت به بازی رفت پاداش‌هایی در نظر گرفته شده بود، که به تمام تیم دادند. این بچه‌ها قبل‌تر با کی روش کار کرده‌اند و او حساسیت زیادی سر این موضوعات داشت. خلاهایی وجود داشت و بالاخره درک شد که خلاهای بازی‌های رفت را جبران کنند و یکی از بزرگ ترین‌هایش همین مسئله پاداش بود. این‌ها باعث شدند که تیم یکدل باشد. شاید نداشتن بازی تدارکاتی دردسرساز شده بود، ولی برنامه ریزی بازی‌ها به هماهنگی تیم کمک کرد. از نظر فنی بحرین و عراق به گرد پای ما نمی‌رسند ولی نتایج دور رفت، حساسیت زا شده بود و نگرانی زیادی ایجاد شده بود.

از استیلی در مورد شرایط پرسپولیس و مسابقه سوپرجام پرسیدیم که بالاخره قرار است روز آینده در ورزشگاه آزادی برگزار شود. او در واکنش به این سوال ضمن انتقاد از برنامه ریزی سازمان لیگ عنوان کرد: به نظرم برنامه ریزی سوپر جام عجولانه بود و عجولانه تصمیم گرفتند که در این تاریخ بازی را برگزار کنند. به هر حال پرسپولیس سه بازیکن اصلی (امیری، کامیابی نیا و کنعانی زادگان) خود را از دست داده است. سازمان لیگ باید زمان می‌داد که شرایط پرسپولیس بهتر شود. سوپر لیگ را همیشه باید قبل از شروع بازی‌ها بگذاریم ولی برای ما برنامه ریزی بد بوده و در انتهای بازی‌ها می‌خواهند سوپرجام را برگزار کنند. پرسپولیس اما نشان داده به مسائل حاشیه ای نمی‌پردازد و امیدوارم این بچه‌ها طوری بازی کنند که باعث خوشحالی مردم شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حميد IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    برد پرسپوليس باعث خوشحالي طرفدارانش ميشود نه مردم فقط پيروزي تيم ملي باعث خوشحالي مردم ميشود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی