نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
۰ |
۳
فرشته بدمینتون جهان یک ایرانی است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مربی بودن در بدمینتون یک کار عاشقانه و دشوار است این عشق زمانی آسمانی می شود که که با معلولین سروکار داشته باشی.

خبرورزشی - پانیذ یوسفی، مربی بدمینتون در کشور سوئد است و در اوایل سال جاری به عنوان یکی از رهبران جوان کمیته بین المللی المپیک (IOC) منصوب شد. دختر ۲۵ ساله ایرانی سوئدی پیشگام "بازی پارالل" در جهان است و یک برنامه مربیگری با هدف آموزش بدمینتون به کودکان و بزرگسالان دارای معلولیت درکل جهان دارد.

بازی پارالل با هدف ایجاد گروه های آموزشی در باشگاه های بدمینتون و تشویق افراد معلول به رقابت در بدمینتون و ترویج اشتیاق میان معلولین است. هدف بلند مدت ، اعتماد به نفس دادن به ورزشکاران در بازیهای پارالمپیک و المپیک است.

تاکنون بازی پارالل به توسعه بدمینتون معلولین در پنج باشگاه کمک کرده است و همچنین شش اردو برگزار شده و چهار مدال را در اولین مسابقه بین المللی خود در هلسینکی فنلاند کسب کرده است. این برنامه بسیار گسترش یافته است، از یک بازیکن به نمایندگی از سوئد به ۸۰ بازیکن، از جمله ۲۰ ورزشکار که می خواهند نماینده کشور خود باشند، رشد می کند.

در شهر اوپسالا، یوسفی پس از اجرای موفقیت آمیز اولین دوره خود با هدف ادغام ۷۰ بزرگسال در بازی بدمینتون ، دوره ابتکاری را آغاز کرد.

پانیذ یوسفی در این مورد عنوان کرد: "من بعد از دیدن تأثیر مثبت بدمینتون در زندگی افراد دارای معلولیت ، به فکر یک پروژه جدید افتادم، بنابراین از خودم سوال کردم که چرا ما بدمینتون معلولین را در همه جا به نمایش نگذاریم؟

فرشته بدمینتون جهان یک ایرانی است

یوسفی پس از برخورد تصادفی در یک رویداد بدمینتون، از پسر معلول سودرالد دوست و همکارش مطلع شد که برخلاف برادر دوقلو توانایی بازی در بدمینتون را نداشت. این دو زن شروع به همکاری در رشد و اعتلای "بازی موازی" یا همان پارالل کردند.

سود دارال همکار و دوست فرشته بدمینتون جهان گفت: "من به تغییراتی که برای مردم ایجاد کرده ایم و دیگران کمتر می بینند بسیار افتخار می کنم. ما امکان ورود به باشگاه بدمینتون را برای کودکان معلول و جوانان فراهم کرده ایم. آنها کسی را می بینند که به آنها فرصتی برای آموزش و بازخورد می دهد زیرا ارزش آن را دارند. "

حمایت IOC از یوسفی و سوددارال بسیار وسیع بوده است ، نه فقط از لحظ به رسمیت شناختن فعالیتی که این دو نفره انجام می دهند بلکه این پروژه همچنین توجه ویژه ای را به موضوعات جنسیتی و برابری انجام می دهد و این پروژه شامل کودکان با تمام معلولیت ها و زمینه ها است.

یوسفی اضافه کرد: "کمک بسیاری به ما می شود تا اعتماد مردم به پروژه ما جلب شود و مردم بدانند که این یک پروژه عالی است زیرا IOC از آن پشتیبانی می کند. ما پشتیبانی مالی هم داریم. خارق العاده است که احساس تنهایی نمی کنی ما جامعه بزرگی از سراسر جهان داریم و از تجربه یکدیگر استفاده می کنیم، این باورنکردنی است و من به خاطر آن بسیار ممنونم.

پرتو یوسفی و سود دارال معتقد هستند که : در هر باشگاه بدمینتون سوئد بدمینتون پارالل راه اندازی شود و این کار تاریخ ساز شود."

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی