نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ناگفته‌های نوشاد عالمیان از انصرافش/ ۱۰۰ پله از بازیکنان ایرانی جلو هستم/ عادل فردوسی‌پور خوب پینگ پنگ بازی می‌کند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نوشاد عالمیان پینگ پنگ باز تیم ملی، درباره دلایل انصرافش و بازی با عادل فردوسی‌پور صحبت کرده است.

خبرورزشی - نوشاد عالمیان پینگ پنگ باز تیم ملی که از دور دوم فینال انتخابی تیم ملی انصراف داد، دلیل این انصراف را مشکلات داوری می‌داند. او در دور اول فینال، ۳-۲ مسابقه را به امیرحسین هدایی واگذار کرد و دلیل این باخت را اعتراضات بیش از حد هدایی و ناداوری می‌داند.

دلیل انصرافت از مرحله دوم فینال انتخابی تیم ملی چه بود؟

دلیل انصرافم از انتخابی مشکلات داوری است، دیروز در دور اول فینال، هدایی در ۲-۳ گیم اول فقط دعوا و اعتراض می‌کرد که من فقط نگاه می‌کردم. اصلا ۲-۳ گیم اول بازی روی هوا بود و اگر وقت می‌شد به غیر از اعتراض آن وسط یک بازی هم می‌کردیم. به هرحال تا یک جایی می‌شود اعتراض کرد و اعتراض از یک حدی که بگذرد داور باید دستور اخراج مستقیم بدهد. از طرفی بازی‌ها هم در شهر من برگزار می‌شد و نمی‌شد چیزی گفت.

دلیل اعتراضات هدایی دقیقا چه بود؟

داور از ایشان خطای سرویس می‌گرفت. البته این خطای سرویسی که از ایشان می‌گرفتند اصلا به نفع من هم نبود چون مدام تمرکزم بهم می‌ریخت و حتی دلم هم می‌سوخت که از ایشان خطای سرویس می‌گرفتند. هدایی حتی در بازی‌های قبلی از جمله بازی مقابل افشین نوروزی هم همین اعتراضات را انجام می‌داد.

حالا واقعا هدایی خطای سرویس داشت؟

آره به هرحال همه در سالن دیدند و بازیکنان پینگ پنگ همگی متوجه این موضوع شدند.

الان با توجه به اینکه انصراف دادی، تکلیفت چه می‌شود؟

والا نمی‌دانم با این شرایط اصلا برای حضور در اردوهای قهرمانی آسیا انتخاب می‌شوم یا نه. فدراسیون باید در این باره تصمیم بگیرد و امیدوارم هرچه خدا بخواهد همان اتفاق بیفتد.

با شرکت در انتخابی تیم ملی مشکلی نداشتی؟

والا با توجه به رنکینگ و نتایجم در مسابقات اخیر حق خودم می‌دانستم که در این انتخابی بازی نکنم. من از لحاظ رنکینگ ۱۰۰ پله از بازیکنان ایرانی جلو هستم و هر مسابقاتی که ایران شرکت می‌کند چه در انفرادی و چه تیمی، رنکینگ من باعث می‌شود ایران در سیدبندی بهتری قرار بگیرد. در ۱۵ سال اخیر تمام انتخابی‌های تیم ملی را شرکت کردم و همیشه جزو ۲ نفر برتر ایران بودم و رنکینگم همیشه به غیر از یکی دوبار که نیما از من جلوتر بود، از همه بهتر بوده است. ۱۵ سالی که می‌گویم خودش یک عمر است.

این روزها یک عده ای می‌گویند مصدومیت نیما مصلحتی است و به خاطر شرکت نکردن در انتخابی پای مصدومیتش به میان آمده است

نه ...نیما بنده خدا دستش از فرانسه آسیب دارد و حالا هم فیزیوتراپی انجام می‌دهد و تحت درمان است، از طرفی نیما مسابقات المپیک را در پیش دارد. این اصلا عقلانی نیست کسی که المپیک را پیش رو دارد، در انتخابی تیم ملی شرکت کند، این را به هرکسی بگویی می‌خندد!

از مسابقات انتخابی المپیک بگو. چه شد که نشد سهمیه را بگیری؟

اول از همه خداراشکر می‌کنم که نیما سهمیه را گرفت. به صعود از طریق رنکینگ امیدوار بودم که متاسفانه قوانین جدید این اجازه را نداد. هرسال ۷۰ بازیکن زن و ۷۰ بازیکن مرد سهمیه می‌گرفتند ولی امسال ۵ سهمیه از مردان کم کردند که چنین چیزی در تاریخ پینگ پیگ نداشتیم و اگر قوانین مثل قبول بود صد درصد جواز حضور در المپیک را می‌گرفتم.

قرار بود در اردوی مجارستان که برای آمادگی نیما قبل از المپیک است، حضور داشته باشی ولی انصراف دادی. دلیل انصرافت چیست؟

خستگی...یک سال در لیگ فرانسه بازی کرده ام و بعد از آن در ۲ تور در قطر. بعد هم که انتخابی المپیک و لیگ ایران و حالا هم انتخابی تیم ملی (با خنده).۲۰ روز است که به ایران آمده ام و در این ۲۰ روز هیج استراحتی نداشته ام، واقعا خسته هستم و از طرفی در انتخابی هم از ناحیه کمر کمی‌ مصدوم شدم. دوست داشتم در این زمینه ما را درک کنند که نکردند.

یک عده می‌گویند انتخابی بخاطر تو و نیما در بابل برگزار شد. درست است؟

جواب من این است که ۱۵ سالی که انتخابی در تهران برگزار شد بخاطر چه کسی بود؟ اول قرار بود انتخابی در ماهشهر برگزار شود و بعد بخاطر یک سری مسائل به بابل منتقل شد، این انتقال صرفا بخاطر ما نبوده است. به هرحال شرایط آب و هوایی بابل به قطر که محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیاست مشابه تر است و این به نفع بازیکنان است.

زمان زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا نمانده است. به نظرت تیم می‌تواند در قطر نتیجه خوبی بگیرد؟

زمان زیادی تا مسابقات نداریم و از طرفی کرونا شرایط را سخت تر کرده است و مسابقات قابل پیش بینی نیست.

می‌دانم که گاهی عادل فردوسی پور به سالن پینگ پنگ می‌آید و با تو و نیما تمرین می‌کند. بازی اش چطور است؟

عادل خیلی به پینگ پینگ علاقه دارد. چندجلسه ای با هم تمرین کرده ایم. او انسان ورزشی و فعالی است که به همه رشته‌های ورزشی علاقه مند است و واقعا پینگ پنگ را هم خوب بازی می‌کند.

به نظرت این روزها جایش در تلویزیون خالی نیست؟

صد درصد جای خودش و برنامه مردمی‌ نود در تلویزیون خالی است. گزارش‌های فوتبالی عادل چیز دیگری بود و وقتی او فوتبال گزارش می‌کرد بیشتر به دیدن فوتبال ترغیب می‌شدم، واقعا دلم برای صدایش تنگ شده است. امیدوارم که هرچه زودتر مجددا او را در قاب تلویزیون ببینیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابرام US ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    حضرت استاد عا لمیان ٬ شما و اخوی گرامی مثلا با رنکینگ ۱۰۰ و ۱۵۰دنیا قرار است چه تاج گلی به سر مردم ایران بزنید ؟! حالا اگر شما به المپیک نروید و کلی خرج رو دست ورزش ایران نگذارید چه اتفاق نا گواری در ورزش ایران رخ خوا هد داد ؟ جز درد سر و احساس حقارت در مسابقات شما در عرض این ۱۵ سال بقول خودتان ! برای ما چه ارمغانی داشته اید ؟ صرف حضور با برکت شما در المپیک ! ما چه ذوق و شوقی را با ید نثار شما کنیم که نکرده ایم ؟ کجای ورزش ایران خواهد لنگید اگر شما و اخوی گرام به المپیک اعزا م( تشریف فرما ) نشوید. بیش از سه ربع قرن است که ورزش ایران محل سورچرانی شما و خانواده محترم احتشام زاده ها در پینگ پونگ است اما دریغ از یک مدال برنز جهانی( نه المپیک) و یا حتی یک رنکینگ درست وحسابی ؟! حا لا این ناز و ادای شما را کجای دلمان بگذاریم ؟ بفرمایید حضرت والا ؟
  • مسعود IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    استاد ابرام آقای نیما عالمیان علی دایی فوتبال است که همه دنیا پینگ پنگ ایران رو با ایشان می شناسند. ضمنا جهت اطلاع شما می گویم که آقای نیما عالمیان نفر سوم بازیهای آسیایی شدند که کمتر از مدال جهانی و المپیکی نیست. کمی با اصاف باشیم لطفا
    • ابرام US ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      مسعود خان ٬ اینکه عالم و آدم از قبل نتیجه شاهکار آقایان را در با زیهای المپیک و مسا بقات جهانی و ....... آسیایی بدانند کسا لت آور است . قبل از ایشان برادران احتشام زاده و پیش تر از آنها پدر بزرگوار ایشان مرحوم احتشام زاده بزرگ هم همین موقعیت را در تیم ملی داشتند انصاف هم حکم دیگری دارد . بنده از دوران کودکی و دبستان ٬ تا اکنون که جوانی را پشت سر گذاشته ام نام این بزگواران را می شنوم . زنده و پایدار با شند و برای تیم ملی و دیگران ناز و عشوه نفرمایند ما ممنون آنها هستیم . ضمنا عزیز برادر ٬ پینگ پنگ ایران کجا ی جهان قرار دارد که حالا با این بزرگواران شناخته شود یا نا شناس با قی بماند . راستی مسعود خان پینگ پنگ هندوستان و کره جنوبی و شمالی و ژاپن را در دنیا با چه نا می می شنا سند ؟ بی خیال چین و سو يد و سا یر نقا ط جهان .
  • محمد ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    جناب ابرام. اگر قرار باشد ورزش کشور ما با نظر جنابعالی پیش برود، باید بیشتر ورزشها را تعطیل کنیم و کنار بگذاریم؛ حتی ورزشهایی مثل فوتبال و ... زیرا واقعا در سطح جهانی نیستیم. توجه داشته باشید که قهرمانان ورزش یک کشور، چراغ آن ورزش را در کشور روشن نگه میدارند تا شاید روزی شعله ای روشن شود و قهرمانی ظهور کند. من نمیدانم شما چه مشکلی با این قهرمانان دارید؛ اما میدانم که از بیرون گود نشستید و شکوه و شکایت میکنید. بجای این حرفها وارد میدان شوید و بهتر از آنان عمل کنید. این گوی و این میدان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی