نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
واکنش حشمت مهاجرانی به احتمال تغییر اسکوچیچ/ نظم و انضباط از اتاق رئیس به چمن منتقل می‌شود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در فاصله کم باقیمانده تا شروع دور بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی تغییر دادن اسکوچیچ به صلاح نیست مگر اینکه یک مربی داخلی به جای او انتخاب شود.

خبرورزشی - این روزها موضوع تغییرات احتمالی در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان به یکی از مباحث مهم در مجامع فوتبالی تبدیل شده است. برخی با تغییر اسکوچیچ و استفاده از یک سرمربی صاحب‌نام خارجی موافق هستند و گروهی به ادامه همکاری با کادر فنی فعلی. حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره وضعیت تیم ملی و سرمربی آن حرف زد.

مشکلات مدیریتی در باشگاه استقلال از کجا نشات می گیرد؟

من نزدیک این مجموعه نیستم. ولی این را می دانم هر مشکلی برای هر مجموعه ای ایجاد می شود از اتاق رییس آن است. اگر رییسی مقتدر، کاربلد، باتجربه و مدبر نباشد همه چیز برهم می ریزد. من با شخص کاری ندارم و فقط امیدوارم مشکلاتی که درباره اش حرف می زنید برطرف شود چون استقلال یک تیم پرطرفدار است.

اما این وضعیت باعث شده برخی بازیکنان لب به اعتراض باز کنند و جو تیم به هم بریزد؟

یک ضرب المثل در فوتبال هست که می گوید همیشه نظم و انضباط از اتاق رئیس به چمن منتقل می شود و هیچ زمان دیسیپلین تیمی از چمن به اتاق رئیس منتقل نمی شود. اگر بالا یا رأس مجموعه درست باشد طبیعتا مطمئن باشید که زمین چمن شما از نظر نظم، انضباط و دیسیپلین خوب برخوردار خواهد بود. آن وقت همه فاکتورهایی که برای یک تیم لازم است برای شما ایجاد خواهد شد.

مجیدی در این مدت خیلی دوست داشته کاری برای تیم محبوبش انجام بدهد. او را چطور مربی دیده اید؟

فرهاد مجیدی بازیکنی بود که در دوران بازی اش اثرگذار فوتبال می کرد و الان هم دوست دارد که مانند آن روزها اثرگذار باشد. او عاشق کارش است و فاکتورهای قوی هم دارد.

چکار کند که به آنچه در سر دارد برسد؟

فکر می کنم که اگر تحصیلات بیشتری در فوتبال داشته باشد و البته تجربیاتش در مربیگری را بیشتر کند بهتر می شود. وقتی هم که او موفق باشد موفقیت استقلال بیشتر خواهد شد. البته تا اینجا هم بد کار نکرده است.

این فصل خبری از زوج خطرناک دیاباته و قایدی نیست. علتش را در چه می دانید؟

برخی فاکتورهاست که بازیکنان باید داشته باشند که خیلی به پیشرفتشان کمک می کند. یکی از آنها سرعت قدمشان است. هم شیخ و هم قایدی هر دو سرعت قدم دارند اما می ماند قدرت تصمیم گیری ... هنر استفاده از توپ خیلی مهم است. قایدی این هنر را دارد و دانش اینکه چطور با بازیکنان روبرویی درگیری داشته باشد. همیشه در فوتبال تکنیکی ها مورد توجه هستند و او خیلی خوب این هنر را دارد. هم پاس خوب می دهد و هم می تواند هر دفاعی را به هم بریزد و برایش مشکل درست کند. او بطور کلی مثمرثمر است.

بازی با پدیده چطور بود؟

با اینکه خیلی دوست داشتم این بازی را ببینم ولی جایی بودم که نمی شد. وقتی فهمیدم نتیجه چه بوده متوجه شدم که قایدی در یک نیمه همه کار برای تیمش کرده است. امیدوارم تیم مشهدی هم بتواند نتایج خوبتری بگیرد.

استقلال و پرسپولیس در جام حذفی باید در دور یک چهارم نهایی با هم دیدار کنند. این بازی و تعدد برگزاری اش در طول سال چطور است؟

دربی مسابقه ای است که هیچ زمان برای رفتن به استقبالش به جدول رده بندی نگاه نمی کنیم که دو تیم چه پوزیشن و مقامی دارند. این دیدار حساسیت خودش را دارد و همه منتظرند که یک بازی زیبا را از دو تیم ببینند و همیشه طرفداران دو تیم دوست دارند تیم محبوبشان برنده شوند. من شخصا دوست دارم یک بازی زیبا را ببینم.

شرایط سرخابی‌ها در این فصل را چطور ارزیابی می کنید؟

هر دو تیم بازیکنان اثرگذار دارند. بازیکن تقسیم کننده توپ دارند. بازیکن تمام کننده خوب دارند و امیدوارم که یک بازی خوب را از هر دو تیم ببینم و لذت ببرم.

در این مدت که تیم ملی به ایران برگشته حرف و حدئیث های زیادی درباره ادامه همکاری فدراسیون با اسکوچیچ مطرح می شود. برخی موافق و برخی مخالف هستند. نظر شما چیست؟

درباره اسکوچیچ، قدرت تصمیمگیری با مسئولان فدراسیون است. البته او ۷ برد متوالی داشته و از نظر نتیجه گیری خوب کار کرده ولی خب یک اشکالاتی هست.

چه ایرادی؟

مثلا سرلک جزو ۲۶ تای دعوت شده به اردوی تیم ملی نبود ولی بعد که امیری مصدوم شد او را خواست و بعد روز بازی با عراق که مهمترین بازی بود از وجودش استفاده کرد. ولی در همان روز مهم از ترابی استفاده نکرد. البته نقطه نظرات سرمربی خیلی برای من محترم است و همیشه به آن احترام می گذارم. ولی ما در دیدار با عراق به همان روشی بازی کردیم که جلوی بحرین یا هنگ کنگ بازی کردیم. فکر می کنم با این نفراتی که در تیم ملی داریم یک مقدار می توانیم تغییراتی در تیم بدهیم و نقاط ضعف دفاعی را ترمیم کنیم.

در فاصله ۷۳ روز مانده به شروع دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تغییر کادر فنی تیم ملی به صلاح است یا نه؟

در شرایط موجود خیلی سخت است که مربی عوض کنیم. کمیته فنی، کمیته تیم های ملی و کمیته آموزش فوتبال هستند که بهترین تصمیم را باید بگیرند ولی من معتقدم هر مربی بیاید باید زمان داشته باشد که بتواند از نفرات تیم شناخت پیدا کند که این امکان در فاصله کم وجود ندارد. پس یا با اسکوچیچ باید این مرحله را هم سپری کنیم یا با یک مربی داخلی که از فوتبال مملکت شناخت داشته باشد و نفرات تیم ملی را بشناسد باید این کار را انجام بدهیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس US ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    چون اگر کیسه کش دعوت می کرد غیر زیر آب زنی قلیون کشیدن چه دارن و هوچیگری
  • محمد IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    بااین وضعیتی که برایش پیش آوردیدیقینآکارایی وتاثیرگذاری قبل رانداردبه عبارت دیگراین فردشریف رادانسته یاندانسته ذبح کردیم مربی داخلی هم کارایی لازم راندارد
  • حسن IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    چقد ما نمک نشناس شدیم... حالا کی روش بود کلی به به و چه چه بود بیچاره اسکوچیچ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی