ملوان با گلزن ۱۷ ساله پرونده مس را بست
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با نتایجی که در هفته سی‌ام لیگ یک رقم خورد، از بین چهار تیم هوادار، بادران، شاهین بوشهر و فجرسپاسی دو تیم می‌توانند جواز صعود به لیگ برتر را دریافت کنند.

خبرورزشی - مس کرمان، خیبر خرم‌آباد، پارس جنوبی جم و تا حدود زیادی خوشه طلایی ساوه از گردونه خارج شدند. هوادار چیزی نمانده بود مقابل تیم قعرنشین و سقوط کرده گل ریحان البرز با شکست غافلگیر شود. هوادار نیمه اول را با باخت به رختکن رفت اما در نیمه دوم با زدن ۴ گل، آتش‌بازی راه انداخت تا ضمن حفظ صدر جدول به عنوان مدعی اول صعود خود را معرفی کند. بادران که کارش به نسبت هوادار در شهر جم سخت‌تر بود، خیلی زود و در همان نیمه اول کار پارس جنوبی را تمام کرد تا سایه به سایه تیم رضا عنایتی حرکت کند. در چهار بازی آینده، کار هوادار به مراتب دشوارتر از بادران به نظر می‌رسد.

شاهین بوشهر که متخصص بردهای دقایق پایانی بازی است، بار دیگر به یک پیروزی اقتصادی در دقیقه ۸۶ دست یافت و در خرم‌آباد از سد تیم پرمهره و پرهزینه خیبر گذشت. خیبر و عبدا... ویسی که شروع خوبی در نیم‌فصل دوم داشتند، در چهار بازی اخیر فقط ۲ امتیاز گرفتند تا نشان دهند مرد بازی‌های بزرگ در روزهای سخت نیستند. شاهینی‌ها از وقتی داود مهابادی را جانشین فراز کمالوند کردند، تیم‌شان از این‌رو به آن‌رو شد.

فجرسپاسی شیراز اگرچه در اهواز با استقلال خوزستان به تساوی بدون گل رضایت داد و با از دست دادن ۲ امتیاز مهم سایر مدعیان را خوشحال کرد اما نباید «ناامید» باشد و همچنان شانس صعود دارد. محرومیت بازیکن ثابت فجرسپاسی صبح روز بازی با استقلال، شیرازه تیم شیرازی را به‌هم ریخت! خوشه طلایی ساوه در شیراز حریف قشقایی نشد و فاصله‌اش با هوادار و بادران به ۶ امتیاز رسید تا امیدهایش برای صعود «کم‌رنگ» شود.

ملوان انزلی در خانه دست به کار بزرگی زد و با استفاده از چهار بازیکن ۱۶ و ۱۷ ساله نوجوانان، جوانان و امید موفق به شکست مس کرمان شد. ملوان که برای اعتبار و حیثیت خود بازی می‌کرد، با فوتبالی پاک و با گلزنی بازیکن ۱۷ ساله‌اش، پرونده مس را در انزلی بست تا شوک رفتن رضا مهاجری و آمدن فرهاد کاظمی جواب ندهد. مازیار زارع خیلی دیر فهمید که باید از مهره‌های بومی ملوان استفاده کند و کاش مهیار زحمتکش از اول در دفاع آخر به بازی گرفته می‌شد تا ملوانان به خاطر اشتباهات فاحش خط دفاعی این همه امتیاز (به قول مازیار) به حریفان هدیه نمی‌کردند!

آرمان‌گهر سیرجان باز هم در خانه «آقایی» کرد و این بار با برد پرگل، نود ارومیه را در منطقه سقوط قرار داد. علی لطیفی قول بقای نود را به مردم ارومیه داده بود اما حالا این تیم در یک‌قدمی سقوط قرار گرفته است. رایکای بابل با پیروز قربانی موفق به شکست شهرداری آستارا شد تا رایکایی‌ها بیش از پیش به بقا امیدوار شوند. چوکای تالش با فرشاد پیوس انقلاب بزرگی کرد و از سه بازی ۷ امتیاز گرفت. چوکا در یک بازی پربرخورد و جنجالی تیم استقلال ملاثانی را از پیش‌ رو برداشت. کادر فنی استقلال ملاثانی که تحمل باخت نداشتند، رفتاری پرخاشگرانه نسبت به مقامات برگزاری مسابقه و داوران بازی داشتند. بعد از سقوط گل ریحان، نود ارومیه هم به احتمال زیاد دومین سقوط‌کننده خواهد بود و سومین تیم رفتنی از بین چوکا، قشقایی و استقلال ملاثانی خواهد بود.

نتایج بازی‌ها و گلزنان

ملوان انزلی یک- مس کرمان صفر
گل: امیرعباس حسنی (۸۵)

رایکای بابل یک- شهرداری آستارا صفر
گل: محمد شادکام (۴۶)

هوادار تهران ۴- گل ریحان البرز یک
گل‌ها: مجتبی محبوب‌مجاز (۵۶)، صادق رضانیا (۶۵)، سجاد دانایی (۸۱) و عرفان پورافراز (۸۳) برای هوادار، امید جهانبخش (۴) برای گل ریحان

خیبر خرم‌آباد صفر- شاهین بوشهر یک
گل: میلاد صارمی (۸۶)

آرمان‌گهر سیرجان ۴- نود ارومیه یک
گل‌ها: عبدالرضا زارعی (۳۶)، ایمان رازانی (۶۷) و رضا پورمهدی‌آبادی (۱۰۰ و ۱۱۳) برای آرمان‌گهر، صابر حسن‌پور (۷۳) برای نود

پارس جنوبی جم یک- بادران تهران ۲
گل‌ها: حمید کاظمی (۲۰) و سجاد عباسی (۴۵) برای بادران، علی فاتح (۷۸) برای پارس جنوبی

چوکای تالش ۲- استقلال ملاثانی یک
گل‌ها: پرهام جوادی (۳۲) و علی امیری (۳۸) برای چوکا، سیدعلا خلف‌زاده (۶۷) برای استقلال

قشقایی شیراز صفر- خوشه طلایی ساوه صفر
استقلال خوزستان صفر- فجرسپاسی شیراز صفر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی