آمارها دروغ نمی‌گویند؛ پادشاه رکوردها بهترین گلزن تاریخ فوتبال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال همچنان رکورد می‌شکند و با آماری که ثبت می‌کند جایگاه خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ تثبیت می‌کند.

پرتغال یک بار دیگر به لطف گل‌های کریستیانو رونالدو توانست نتیجه خوبی به دست بیاورد و فرانسه قهرمان جهان را در رقابتهای جام ملت‌های اروپا متوقف کند.

در این دیدار جذاب که با تساوی ۲-۲ به پایان رسید کریس رونالدو، فوق ستاره پرتغال هر دو گل تیمش را به ثمر رساند تا هم صعود تیمش را به مرحله بعدی این رقابتها قطعی کند و هم رکوردی ویژه را به نام خود ثبت کند.

یک شب رویایی دیگر برای رونالدو در حالی رقم خورد که او با دو گلی که زد به رکورد علی دایی فوق ستاره سابق فوتبال آسیا و عنوان بهترین گلزن فوتبال جهان در بازی‌های ملی را با ۱۰۹ گل زده به طور مشترک با ستاره ایرانی از آن خود کرد. البته که رونالدو تعداد بازی‌های ملی به مراتب بیشتری نسبت به علی دایی داشته و همچنان هم این شانس را دارد که این رکورد را بشکند، اتفاقی که به نظر می‌رسد در همین رقابت‌های یورو رقم بخورد و رونالدو یک رکورد خارق العاده دیگر را به نام خود ثبت کند.

یورو

این رکورد، بار دیگر نشان می‌دهد که رونالدو از نظر آماری بهترین گلزن تاریخ فوتبال به حساب می‌آید. در رقابت‌های یورو، او با رسیدن به ۱۴ گل تبدیل به بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های جام ملتهای اروپا شد و از میشل پلاتینی که با ۹ گل این رکورد را در اختیار داشت جلو زد. ضمن اینکه او با ۵ گلی که در ۳ بازی زده عزم خود را برای کسب کفش کفش طلای یورو ۲۰۲۰ جزم کرده است.

لیگ قهرمانان

رکوردهای کریس البته محدود به بازیهای ملی نمی‌شوند چرا که او در رده باشگاهی نیز آماری شگفت‌انگیز را از خود به جا گذاشته است. در حال حاضر رونالدو با ۱۳۴ گل، بهترین گلزن رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است و ۱۴ گل بیشتر از لیونل مسی نزدیکترین خود به ثمر رسانده است.

همه لیگ‌ها

هیچ بازیکنی نتوانسته در ۵ لیگ معتبر اروپا بیشتر از رونالدو گل بزند و این بازیکن با ثبت ۴۷۹ گل در چهار لیگ پرتغال، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا از این نظر بهترین گلزن لیگ‌های معتبر اروپا به حساب می‌آید.

بهترین در تاریخ

در رئال مادرید او با زدن ۴۵۱ گل در ۴۳۸ بازی برای این تیم تبدیل به برترین گلزن تاریخ باشگاه شد و بالاتر از اسطوره‌هایی مثل آلفردو دی‌استفانو و رائول گونسالس قرار گرفت. مهم‌ترین رکورد او اما عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال است که با ثبت ۷۳۸ گل در ۱۰۷۳ بازی به ثبت رسیده و او را بالاتر از بازیکنانی مثل پله و جوزف بیکان قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    بعله آمارها دروغ نمیگن ولی جایی که دوست داریم میگن! کجا مثلاً؟ مثلاً اونجایی که یه مربی هشت سال میاد ایران، دو دوره جام ملتها به فینال نمی‌رسه ولی هر روز میگیم تیم اول آسیا بودیم!!! این چه جور اول بودنی هس؟!
    • علی US ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1-از سال 1976 به فینال به جام ملتها نرسیدیم 2-از سال 1976 به المپیک نرسیدیم 3-آخرین باری که تو نوجوانان و جوانان قهرمان آسیا شدیم قبل از انقلاب بود ولی هر روز میگیم تیم اول آسیا ایم! دلیل: توهم اینکه قهرمانی نزد ایرانیان است و بس و اینکه هنوز تو 50 سال پیشیم
  • صادی۱۸ IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    ۳ گل از۵ گل رونالدو دریورو پنالتی بوده ...
  • رضا IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    چرا متوجه نیستین علی اقا با بازی کمتر گل بیشتر زده و این رکورد جاودانه ست
    • طاها دشتی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      علی آقا به مالدیو گل زده اما رونالدو به آلمان و ایتالیا برای همین رکورد کریس بهتره
    • یوسف IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      عزیز برادر، اگر به تعداد بازی و میانگین گل در هر بازی باشه، یکی دو نفر دیگه هستند که از دایی و رونالدو خیلی بهترن.لطفا یه تحقیق بفرما
    • یوسف IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      ضمنا آقا طاها، رونالدو توی خواب ب ایتالیا گل زده؟؟ یا جبل‌الطارق و قبرس و سن‌مارینو و لیتوانی آمار گلاشو بالا نبردن؟ با این مقایسه‌ها گل‌های علی دایی رو بی‌ارزش نکنید. اگر کار ساده‌ای بود چرا اییییینهمه بازیکن توی تاریخ آسیا نتونستند؟
  • ناشناس IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    اقا یوسف اگه علی دایی رو با همین تیم های جبل الطارق و بتوانی و ... بزاری آیا می تواند گل بزند
    • ناشناس IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      جناب ناشناس شما صددرصد اطمینان داری که اگر دایی مقابل این تیم های که نام بردی گلی نمی‌زد لطفاً آرزوی باد معده سخن نگوید هرچند من هم صددرصد اطمینان ندارم که اگر علی دایی مقابل این تیم ها گل میزد یاخیر ولی تا جای که من میدانم دایی در زمان که برای تیم ملی ایران بازی میکرد یکی از باغیرت وباتعصب تری ن بازیکنان بود
  • مهلا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    اقایان محترم علی دایی فوتبال بلد نبود فقط بلد بود جلو دروازه وایسه بهش پاس بدن گل بزنه رونالدو زحمت میکشه خودش گل میسازه موقعیت میسازه هم بقیه بازیکنا کمک میکنن بعدم همین تیم ژاپن و کره ک مثلا سطح اول فوتبال اسیاهستن سطح بازیشون درحد همون جبل الطارق و سن مارینوعه...سطح فوتبال اروپا و اسیا همیشه تفاوتش باهم مشخص بوده..رونالدو بااین کیفیت اگ ت آسیا بازی میکرد تاحالا دوهزارتا گل زده بود ..درسطح اول فوتبال جهان بازی میکنه و واقعا گلزنی سخت تره...
  • REZA IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    هیچوقت نباید بخاطر اینکه یه هموطن رکوردش جابه جا شده ناراحت باشیم و بگیم علی دایی با بازی کمتر رکورد ۱۰۹ گل رو داره، ملاک ثبت رکورد گل زنی با احتساب بازی نیست. ملاک فیفا گل زدن هست یا تو صد بازی یا تو هزارتا بازی، پس حالا رونالدو رکورد علی دایی رو زده نباید جبهه بگیریم و بگیم اون با بازی کمتر این رکورد رو زده، چه کسی بهتر از رونالدو افسانه ای که رکورد علی دایی رو بزنه. خود علی دایی تبریک گفت و رونالدو تشکر کرد، اما نمیدونم چرا بعضی از مردم تعصب کورکورانه دارن و نمیخوان قبول کنن که رکورد ها جاودانه نیست‌. و هر رکوردی یه روزی جا به جا میشه. بهتره از بازی فوتبال بذت ببریم و از ثبت این رکورد ها الگو بگیریم برای تلاش و کوشش بیشتر در مسیر زندگیمون حالا در هر شغل و سطح و جایگاه اجتماعی که هستیم بهتره از فوتبال و سایر ورزش ها تلاش و کوشش رو الگو برداری کنیم تا بیشتر موفق بشیم. برای بزرگ بودن باید بزرگ فکر کرد، بزرگ تلاش کرد و بزرگ موفق شد.
  • شهرام IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    بیش از ۵۰ درصد گلای رونالدو به جبل طارق جزایر. فارو لیتوانی و... بوده نصف دگشم پنااتی #پنالدو
  • علیرضا IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    بله آقای رونالدو آمارها دروغ نمی‌گویند وازاین که شما بازیکن کم نظیری در جهان فوتبال هستید بحثی نیست ومن هم به نوعی هم ازبازیتان وهم خودتان راقلبا دوست دارم اما شهریار ایران دربیش از۱۵۰ بازی ۱۰۹ گل زدند و شما دربیش از۱۸۰ بازی ۱۰۹ گل اگر فدراسیون آن زمان کمی از خساست درمی‌آمد پوند بازی دوستانه باکشورها دیگر انجام میداد رکورد گل‌های شهریار ایران از۱۳۰ فراتر می‌رفت و شما حالا حالا ها باید دنبال رکورد دایی این شهریار ایرانی اردبیلی . میدویدی بااین همه باز هم در نزد ما بسیار عزیزی چون با کارهای که انجام دادی ازجمله حمایت بی دریغ از کودکان فلسطینی. در نزد ما جاودانه هستی درود بیکران برشما
  • امید IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    رونالدو فوق ستاره دنیاست
  • علی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    علی دائی ۹۰درصدگل هاشو به عقب مانده ترین تیم های دنیازده
    • مهدی IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      باسلام خدمت همه دوستان ..هرکدام از شما ها به نوبه خود درست میگید ولی واقعیت امر اینکه تعداد بازی ملی خیلی مهمه بعد درهر قاره ای تیم های ضعیف وجود دارد این دلیل درست نیست مثلا کره جنوبی ضعیفه که ۴تا گل از۶تا گل را آقای گل جهان یعنی علی دائی زده و برو نوع گل زدن ها رو نگاه کن و از همه مهمتر اطراف و مردم کشور و تیم پرتغال پشت و حامی رونالدو هستن...و خیلی نکته های دیگه ای هست که...
  • دکتر DBA IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    سلطان مستطیل سبز... CR7

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی