سوئد – اوکراین؛ شب زرد و آبی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم‌های زرد و آبی‌پوش سوئد و اوکراین در آخرین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه همپدن‌پارک شهر گلاسکوی اسکاتلند، آخرین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ بین تیم‌های ملی سوئد و اوکراین برگزار خواهد شد.

سوئد؛ بین بزرگان

نه تنها سوئدِ یورو ۲۰۲۰ تیم خوب و موفقی بوده، بلکه این تیم تحت هدایت یانه اندرشون در سال ۲۰۲۱ عملکرد تحسین‌آمیزی داشته. سوئدی‌ها فقط مقابل اسپانیا به تساوی رسیدند و در کل این سال بازی‌های‌شان را برده‌اند. در دیدار مقابل اسلواکی و لهستان با اراده توانستند پیروز شوند و حالا در مرحله حذفی یورو ۲۰۲۰ هستند. سوئد می‌خواهد بین بزرگان اروپا قرار بگیرد و به مسیرش ادامه دهد. به نظر می‌رسد صدرنشینی در گروه مسیر خوبی را پیش روی‌شان قرار داده تا حداقل یک مرحله دیگر هم پیش‌روی کنند.

اوکراین؛ سنت‌شکنی با شِوا

آندری شوچنکو به آرزویش یعنی حضور در یورو به‌عنوان سرمربی با اوکراین رسید. حالا تیمش را به هر سختی‌ای که بود به مرحله حذفی رسانده که نخستین حضورشان در این مرحله است. اوکراین در یورو ۲۰۲۰ نوسان زیاد داشته، ولی تیمی نیست که مقابل سوئد دست و پا بسته باشد. اگر دقایقی از نمایش‌شان مقابل هلند و نمایشی که مقابل مقدونیه داشتند را در این مرحله هم نشان بدهند، شانس صعود خواهند داشت. اوکراین سابقه خوبی در دیدار مقابل سوئد داشته و این نکته امیدوارکننده‌ای برای هواداران‌شان است.

آخرین جدال
ژوئن سال ۲۰۱۲ اوکراین در یورو ۲۰۱۲ موفق شد ۲ بر یک سوئد را شکست دهد. اسطوره‌ها برای دو تیم گل زدند؛ شوچنکو (۲ مرتبه) برای اوکراین و ایبراهیموویچ برای سوئد.

آمار بازی
۴) در ۴ نبرد سوئد و اوکراین، برنده تنها یک بازی سوئدی‌ها بوده‌اند و ۳ بازی را اوکراینی‌ها برده‌اند. هیچ دیداری بین این دو تیم مساوی نشده است.
۱) فقط یک دیدار این دو تیم در تورنمنت مهمی بوده. اوکراین در یورو ۲۰۱۲ که میزبان بود موفق شد ۲ بر یک سوئد را شکست دهد.
۳) این سومین حضور سوئد در مرحله حذفی یورو است. بهترین عملکرد سوئدی‌ها حضور در نیمه‌نهایی یورو ۱۹۹۲ بوده که میزبان بودند.
۱) اوکراین برای نخستین مرتبه راهی مرحله حذفی یورو شده است. اوکراین پیش از این دوره در یورو فقط یک برد داشت که مقابل سوئد بوده.
۱) منفی ۱! اوکراین در کنار سوئیس تیم‌هایی هستند که با تفاضل گل منفی به مرحله حذفی رسیدند. تیم شوچنکو آخرین تیم بین تیم‌های سومِ صعودکننده بود.

مصدومان و محرومان
ماتیاس اسوانبرگ هافبک سوئد مثل دیدارهای قبلی، در این دیدار هم غایب خواهد بود. اولکساندر زوبکوف و دنیس پوپف هم مصدومان اوکراین هستند که شاید با بهبودی به این دیدار برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
سوئد:
اولسن، لوستیگ، لیندلوف، دانیلسون، آگوستینسون، لارسون، اکدال، اولسون، فورسبرگ، ایساک و برگ
اوکراین: بوشچان، کاراوائف، زابارنی، ماتوینکو، میکولنکو، شاپارنکو، استپاننکو، زینچنکو، یارمولنکو، مالینوفسکی و یارمچوک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی