نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
تلخ‌ترین خداحافظی با یوگی/ پایان ۱۵ سال پر فراز و نشیب
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تلخیِ یواخیو لو در آلمان دیگر داشت تبدیل به یک «تلخی بی‌پایان» می‌شد. سرانجام وقتی تصمیم گرفت که بعد از یورو ۲۰۲۰ برود، مشخص شد دوست ندارد این تلخی بی‌پایان کش‌دار شود.

شهراد باغستانی؛ تمام شد! همه‌چیز با یواخیم لو به پایان رسید. سرمربی آلمان پس از شکست مقابل انگلیس در یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ به تراژیک‌ترین شکل ممکن نیمکت این تیم را ترک کرد و پس از ۱۵ سال جایش را به هانسی فلیک خواهد داد تا دوران جدیدی برای مانشافت آغاز شود.

روزهای خوش

وقتی به بدترین شکل ممکن و پس از چند سال ناکامی نیمکت آلمان را ترک می‌کند، کمتر کسی روزهای رؤیایی و بی‌نظیر تیم را با یوگی به یادش می‌آورد. ولی به یاد داشته باشید او همان مربی‌ای است که دو مرتبه تغییر نسل اساسی در مانشافت ایجاد کرد، یکی نسلی بی‌نظیر را پرورش داد و به قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۱۴ رساند، یکی با انتخاب‌های اشتباه کار خودش را تمام کرد. با این حال نمی‌توان از روزهای فینالیست شدن در یورو ۲۰۰۸ و قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ به سادگی گذشت. از بردهای ۴ گله و قاطعانه در جام‌جهانی ۲۰۱۰ مقابل آرژانتین و انگلیس و تاریخی‌ترین برد جام‌جهانی با نتیجه ۷ بر یک مقابل برزیلِ میزبان. از قهرمانی در جام‌جهانی با شکست بزرگانی همچون آرژانتین، برزیل، فرانسه و پرتغال. روزهای یوگی در این ۱۵ سال مملو از نکات روشن است و ناکامی سال‌های آخرش نباید آن روزها را تحت‌تأثیر قرار دهد.

تلخ‌ترین پایان

اما تلخیِ یوگی در آلمان دیگر داشت تبدیل به یک «تلخی بی‌پایان» می‌شد. سرانجام وقتی تصمیم گرفت که بعد از یورو ۲۰۲۰ برود، مشخص شد دوست ندارد این تلخی بی‌پایان کش‌دار شود. او نسلی را می‌خواست به یورو ۲۰۲۰ ببرد که کامل نبود و در نهایت تصمیم گرفت با بازگرداندن هوملس و مولر، کمی دست از لجبازی بردارد. با این حال تغییر سیستم و تاکتیک لو در مانشافت دیگر جوابگو نبود. از مباحث تاکتیکی که بگذریم، تیم فعلی آلمان زمین تا آسمان با تیمی که قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۴ شد، فاصله دارد. مانشافت با لو کم‌کم همه رکوردهای منفی را زد؛ از حذف در مرحله گروهی جام‌جهانی برای نخستین مرتبه تا حذف زودهنگام در جام ملت‌های اروپا بعد از ۱۷ سال. شاید بازی‌های پرفشار در مرحله گروهی توان آلمان را کم کرده بود، اما نمی‌توان گفت این تیم می‌توانست تا فینال برود و قهرمان شود. در ابتدای مسیر آسان‌تر کارشان تمام شد و به خانه برگشتند. یواخیم لو هم برای همیشه کمپ تیم ملی آلمان را ترک کرد و به خانه‌اش رفت تا دستیار موفقش هانسی فلیک بیاید.

آمار روشن

با همه تفاسیر، آمار می‌گوید یواخیم لو مربی موفقی برای آلمان بوده و حتی چند سال قبل این آمار خیلی خیلی هم بهتر بود. آلمان با یوگی قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۴ شد، در یورو ۲۰۰۸ به فینال رسید، در جام‌جهانی ۲۰۱۰ به عنوان سومی دست پیدا کرد و در یورو ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ تا نیمه‌نهایی پیش رفت. آمار حضور همیشگی تیمش در نیمه‌نهایی تورنمنت‌های بزرگ در جام‌جهانی ۲۰۱۸ و یورو ۲۰۲۰ خراب شد. لو در ۱۹۸ بازی روی نیمکت آلمان نشست و تیمش ۱۲۴ برد، ۴۰ تساوی و ۳۴ شکست داشت. ۴۶۷ گل زده و ۲۰۰ گل خورده هم آمار گل‌های تیم او بود. ۶۲ درصد آمار پیروزی و خداحافظی تلخ، اما ماندگار. فراموش نخواهی شد؛ آقای یواخیم لو!

یواخیم لو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    فکر نکنم هیچ بردی در کل مسابقات تاریخ جام جهانی مثل بردن برزیل میزبان پر افتخارترین تیم جام جهانی با نتیجه عجیب هفت بر صفر باشه!! لو واقعاً تیم بزرگی ساخت ولی خداحافظی تلخی داشت هرچند آلمانها در همه بخشها از جمله فوتبال، سیستم و مکانیزم اصولی، با دانش و خیلی قوی دارن و دوباره به روزهای اوج برمی‌گردن. چیزی که بارها نشون دادن، استاد تغییر نسل هستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی