نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
۲ |
۵
کابوس بارسلونا از راه رسید/ روزهای تاریک بدون مسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۷۵۰۴ روز پس از آنکه لیونل مسی اولین قرارداد خود را با بارسلونا روی یک دستمال کاغذی امضا کرد، پسر متولد روساریو به پایان قراردادش با این باشگاه رسید.

بالاخره روزی که هواداران بارسلونا کابوس آنها راداشتند از راه رسید. روزی که فکر می‌کردند هرگز از راه نخواهد رسید و روزی که رقیبان بارسلونا مدت‌ها بود انتظارش را می‌کشیدند: لیونل مسی دیگر بازیکن بارسلونا نیست.

بله درست است، مسی دیگر بازیکن بارسا نیست، دست کم از نظر قانونی و قراردادی که بیش از هر چیزی اهمیت دارد حتی اگر خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا دقایقی قبل از پایان مهلت قانونی با منتشر کردن پیامی خوشبینانه از اراده برای ماندگاری لئو در جمع کاتالان‌ها خبر داده باشد: «ما می‌خواهیم در تیم ما بماند و لئو هم می‌خواهد بماند، همه چیز در مسیر درست خود قرار دارد.»

۷۵۰۴ روز پس از آنکه مسی اولین قرارداد خود را با بارسلونا روی یک دستمال کاغذی نوشت و امضا کرد، پسر متولد روساریو به پایان قراردادش با باشگاهی رسید که در آن تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شد و البته از نظر خیلی‌ها بهترین تاریخ فوتبال.

تلاش نافرجام

خوان لاپورتا از زمانی که رئیس باشگاه شد تمام تلاش خود را کرد که کار به چنین روزی یعنی پایان قرارداد مسی کشیده نشود اما نتوانست جلوی این کار را بکند و مسی را به پای میز مذاکره بکشاند. مشکلات مالی باشگاه هم مانعی بزرگ در سر راه تمدید قرارداد مسی تا این لحظه بوده است.

خوشبینی

البته همه این ها به این معنی نیست که مسی بارسا را ترک می‌کند. داخل باشگاه همه مطمئن هستند که لیونل همچنان پیراهن بارسلونا را برای فصل بعد هم خواهد پوشید و قرارداد جدیدی را امضا خواهد کرد. در واقع هیچکس در این باشگاه نمی‌خواهد مسی را در لباس تیم دیگری تصور کند اما حقیقت در مقطع فعلی چیز دیگری است و برای اولین بار طی بیش از ۲۰ سال گذشته مسی رسماً بازیکن آزاد و بدون تیم است.

بدون توافق

حالا تقریباً ۴ ماه از زمانی که لاپورتا به عنوان رئیس جدید باشگاه بارسلونا انتخاب شد، گذشته و هنوز توافقی بین باشگاه و وکلای مسی حاصل نشده  است. رابطه لاپورتا با مسی و پدرش خیلی خوب است و او مدام با پدر لئو در تماس است.

با این وجود، عقد قرارداد فرایندی کاملاً پیچیده است. مسائل زیادی وجود دارد که هنوز حل نشده و همچنان نیاز به مذاکره در روزهای آینده دارد. البته اختلاف نظر اساسی بین طرفین وجود ندارد اما هنوز توافق نهایی هم حاصل نشده است. این مسائل باقیمانده هم می‌تواند خیلی زود و در چند روز آینده حل شود و هم ممکن است باز هم طولانی شود و به بن‌بست برسد. لاپورتا خواهان توافق سریع است. او اصلاً دوست ندارد مسی را بدون قرارداد ببیند حتی برای چند روز. این برای اعتبار و تصویر جهانی باشگاه بارسلونا خیلی بد است که فوق ستاره‌اش را بدون قرارداد و بدون تیم ببیند.

کابوس بارسلونا از راه رسید / روزهای تاریک بدون مسی

ضرر مالی بدون مسی

یک عامل خیلی مهم دیگر هم وجود دارد که لاپورتا را مجبور می‌کند هر طور هست جواب مثبت را از مسی بگیرد. بدون حضور مسی، بخش مهمی از قراردادهای اسپانسرینگ باشگاه لغو می‌شود یا تمدید نخواهد شد. چند روز پیش یکی از اسپانسرهای بزرگ باشگاه یعنی تولیدی نایکی، از پیراهن جدید بارسلونا برای فصل آینده رونمایی کرد اما آنها نتوانستند از مسی در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده برای این منظور استفاده کنند چون هنوز وضعیت قرارداد او مشخص نبود و همین موضوع مسئولان نایکی را ناراحت کرد.

اما اسپانسرهای دیگری هم هستند که بدون روشن شدن تکلیف قرارداد مسی اصلاً حاضر نیستند قدم بعدی را بردارند. کاملاً مشخص است که هزینه اسپانسرینگ و تبلیغات باشگاهی که لیونل مسی را در اختیار دارد و باشگاهی که مسی از آن جدا شده باشد خیلی تفاوت دارد.

افزایش فشارها

با وجود خوشبینی‌ها در مورد حل مسائل باقیمانده، بین هواداران بارسلونا همچنان نگرانی‌های زیادی وجود دارد و آنها باشگاه را برای عقد قرارداد با مسی تحت فشار گذاشته‌اند. البته که فشارهای رسانه‌ای هم از همین حالا شروع شده و در روزهای آینده بیشتر هم خواهد شد.

گرچه در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که تیمی در موقعیتی قرار داشته باشد که بتواند مسی را به ترک باشگاهی که زندگی خود را در آن گذرانده متقاعد کند اما  این فوتبال است و همیشه اتفاقات عجیب و شگفت‌انگیز را در دل خود دارد. از دست دادن مسی، چشم انداز بسیار بد و تاریکی را روبه‌روی بارسلونا در مقطع فعلی قرار می‌دهد. آبی‌اناری‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه او را نگه دارند و همچنان از زندگی با او لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زاگرس IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    بگین فرهاد وفتح الله زاده با هوچیگری وتجمع ایادیشون جلو باشگاه بارسلون همه چیزو سرویس کنن!!!کار نشد نداره
  • کیارش IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    فرق مسی با رونالدو در عمل اینجا مشخص میشه اونو از رئال انداختن بیرون از شرش راحت شم تازه الگری هم به یووه گفته از شرش راحت شید ولی مسی رو باید با چنگ و دونون نگه دارن بلاخره باید یه فرقی بین بازیکن تبلیغاتی و بازیکن توی زمین باشه دیگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی