نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پرویز مظلومی: پرسپولیس هم مشکل مالی دارد اما .../ آقایان وقیح شده‌اند!/ VAR منافع عده‌ای را به خطر می‌اندازد/ ساخت VAR از پهپاد که سخت‌تر نیست
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرویز مظلومی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: باعث تاسف است که بنگلادشی‌ها هم کمک داور ویدیوی دارند اما ایران با تولید موشک و پهپاد نمی‌تواند VAR داشته باشد.

محمدرضا مدنی؛ حاشیه‌های دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم اراک مربوط به صحنه گل مردود شده امیر ارسلان مطهری همچنان نقل محافل ورزشی است. پرویز مظلومی‌عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، سرمربی، مربی و بازیکن پیشین این تیم در گفت‌وگو با خبر ورزشی درباره اتفاقات حاشیه‌ای بازی استقلال حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

استقلال به شرایط داوری اعتراض داشت. شما هم مشکلی در داوری حس کردید؟

وقتی گلی به آن واضحی که اصلاً آفساید نبود را قبول نمی‌کنند دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند. ما دیگر از بس در این باره حرف زده ایم خسته شدیم.

چرا کمک داور ویدیویی برای مسابقات لیگ برتر تهیه نمی‌شود؟

شما هر شب ببینید در رقابت‌های یورو چقدر کمک داور ویدیویی به کمک داوران می‌آید؟ داوری بدون اشتباه نیست. وقتی داورانی در آن سطح از کمک داور ویدیویی استفاده می‌کنند تا حقی از کسی ضایع نشود، فدراسیون فوتبال باید هر چقدر هزینه این کار می‌شود انجام بدهد تا برای همیشه این حواشی به پایان برسد. شکر خدا ما در ایران هم دانش اختراع کمک داور ویدیویی را داریم، هم در بخش خصوصی شرکت‌های زیادی هستند که حاضرند در این زمینه هزینه کنند.

پس چرا این اتفاق نمی‌افتد؟

این را باید از مسئولان فدراسیون و کمیته داوران بپرسید. ما نمی‌دانیم! شاید با تجهیز استادیوم‌ها به کمک داور ویدیویی، منافع عده‌ای به خطر می‌افتد. شاید یک عده از نبود کمک داور ویدیوی سود می‎برند که نمی‎خواهند چنین ابزار کارآمدی در فوتبال ما استفاده شود. یک اشتباه همه زحمات یک تیم را نابود می‌کند. 

از دست رفتن این 2 امتیاز در هفته ای که سپاهان و پرسپولیس برنده شدند استقلال را عملا از کورس قهرمانی بیرون انداخت. اینطور نیست؟

 خیلی راحت پنالتی استقلال را در دربی نگرفتند. می‌دانید چند امتیاز از استقلال به همین دلیل گرفته شده است...!

این برای فوتبال ایران که جزو قدرت‌های اول قاره است یک نقطه ضعف نیست؟

این خیلی زشت است. تجهیزات ما از بنگلادش هم کمتر است. ما در دانشگاه صنعتی شریف بچه‌هایی را داریم که هرچیزی اراده کنند می‌سازند. برای ما که در ایران دانش ساخت موشک را داریم، داشتن کمک داور ویدیویی که دیگر چیزی نیست. VAR که از ساختن پهپاد سخت‌تر نیست. بچه‌های دانشمند و توانمند ایرانی پهپاد می‌سازند آن هم در انواع و اقسام مختلف. ما اصلا از نظر علمی‌چیزی از دنیا کم نداریم ولی می‌بینیم چطور پول‌ها را در جای اشتباه دور می‌ریزند.

کجا؟ منظورتان قرارداد ویلموتس است؟

بله! ۸ میلیون یورو پول بی زبان مملکت را خرج ویلموتس می‌کنیم اما وقتی با یک میلیون دلار می‌توان همه استادیوم‌ها را به کمک داور ویدیوی تجهیز کرد از زیرش در می‌رویم!

فرهاد مجیدی این روزها به شدت ناراحت است و می‌گوید دیگر زورم بیشتر از این به کسی نمی‌رسد؟

مجیدی راست می‌گوید! آقایان پوستشان کلفت شده است! وقیح شده‌اند! یک زمانی به یک نفر حرف می‌زدید به او برمی‌خورد اما این آقایان پوستشان اینقدر کلفت شده که جلوی مردم و کارشناسان ککشان هم نمی‌گزد. انشاالله خادم ثابت کند فقط اهل حرف نیست و عمل هم می‌کند.

اوضاع استقلال چطور است؟

اجازه بدهید زمانی درباره استقلال حرف بزنیم که حرفی برای گفتن داشته باشیم. الان دنبال حل مشکلات هستیم.

فقط این سوال را جواب دهید، درست است سرمربی به بازیکنش پاداش بدهد؟ این برای استقلال کسر شأن نیست؟

به هر حال مجیدی هم با خودش فکر کرد که شاید از این طریق بتواند بخشی از مشکلات را حل کند ولی ما هم معتقدیم این راهش نیست. انشاالله ظرف روزهای آینده خیلی از مشکلات برطرف می‌شود. مشکلات مالی فقط برای استقلال نیست، پرسپولیسی‌ها هم مشکل مالی دارند ولی آنها چند فصل است که نتیجه می‌گیرند و مشکلاتشان زیر سایه نتایج خوب تیمشان پنهان شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    وقتی گفته مدیران و تصمیم سازان وما درک درستی از قوانین ندارن یعنی همین . فیفا حق امتیاز ساخت و نصب var رو فقط به دو شرکت داده و هرکس میخواد باید از این دوشرکت بخره . یعنی هیچ کشوری حق نداره خودش var درست کنه چون فیفا جریمه و تنبیه ش میکنه
    • حمید علوی CA ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      دوستان اگه دقت کنن، فرمایش صادقانه ی پرویزخان مظلومی پاسخ خیلی از بهانه گیریهای چهل پنج فصل اخیرهست، اونجا که میگن: “مشکلات مالی فقط برای استقلال نیست، پرسپولیسی‌ها هم مشکل مالی دارند ولی آنها چند فصل است که نتیجه می‌گیرند…” این حرف یعنی اینکه انقد بهانه های الکی برای شکست و قهرمان نشدن، نتراشین.
    • حمید علوی CA ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      میلاد جان هر کشور و کمپانی میتونه حق لایسنس رو از دو شرکت اصلی بخره ‌و در صورت تایید توسط اون دو شرکت، خودش سیستم رو بسازه. (که البته کار آسونی نیست طی کردن این مراحل)
    • مولر از برلین DE ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      اقای مظلومی وی ای ار منافع عده ای را به خطر می اندازد!!!!!!!!!!!! اره اون عده اولی خودت هستی یادته چوبله !!!!!!!! یکی از اون را با گل سالم پرسپولیس که به ناحق افساید اعلام شد بردی!!!!!!!!! ما هم از خدایمان هست این سیستم بیاید!!!!!!! اولین نفر نان استقلال بریده می شود!! از دادمان هدایای مجیدی!!!!!! پارسال قلعه نوعی هم به این هدایا اعتراض کرد .یادته!!!!!چه گفت بازی سپاهان استقلال..قایدی هدیه!!!!!!!!!
  • ... IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    وقتی هند پنالتی به آن واضحی را قبول نمی کنند دیگر حرفی برای گفتن نمی ماند. ما دیگر از بس در این باره حرف زده ایم خسته شدیم.
  • نصیر IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    وقتی پنالتی المینیوم گم شد وقتی پنالتی گل کهر ردشد پس شما استقلالیها بیخودی بهانه نتراشین
  • مجهول الهویه IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    جناب مظلومی اگه متظورتون از یه عده پرسپولیسه باید بگم پرسپولیس بیش از همه و پیش از همه مشتاق و خواهان سیستم بوده و هست. ای کاش گل سالم محمدنوری در دقایق اولیه که مردود شد وار میشد تا شما سرمست و مغرور پیروزی جعلیتون رو جشن نگیرید و شب با افتخار جلوی چشم میلیونها بیننده نگید نود دقیقه وقت داشتند میخکاستند گل بزنن. پس نیش و کنایه نرنید. در ضمن اگه وار بود قبل از گل شما هند پنالتی گرفته میشد و قبل از گل گلگهر خطای ترابی رو پس میگرفتند. فکر نکنید همه مخاطباتون بچه و احساساتی اند.
    • حمید علوی CA ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      مجهول الهویه جان داداش گلم، این رو چون شناخت خیلی کامل از ۳۵ سال پیش از پرویزخان مظلومی دارم خدمت شما دوست عزیز اطمینان کامل میدم که اصلن منظور ایشون روی پرسپولیس و اینا نیست و نظرش روی جریان های مدیریت و داوری در فدراسیون هست. اگه جملات آخر ایشون رو ملاحظه کنی، خیلی صادقانه گفته که پرسپولیس علیرغم داستن مشکلات مالی چند ساله که داره قهرمان میشه.(اشاره به یکپارچگی و واقع بینی تیم پرسپولیس در مقابل بهانه گیریهای ما استقلالیها)
    • تیشه فرهاد برکمر مافیا IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      بیشترین سود رو از نبود var لااقل طی همین دوفصل پرسپولیس برده دقت کنین بازی با گل گهر(پنالتی داخل محوطه ) بازی با مس (هند عبدی ) بازی با استقلال (پنالتی روی قائدی ) فقط همین سه بازی 9 امتیاز از طرف دوستان وزارتی و فدراسیون به حساب پرسپولیس میره با هوچیگیری و دروغ و دروغ سازی و جنجال میشه مال کسب کرد اما مال حروم !!! مردم رو دست کم نگیرید اگر خیلی اوقات یقه نمی گیرند بخاطر اینه که به خدا واگذار میکنند خدا آخر و عاقبتمان را ختم به خیر کند
    • دسته سه ایی ها IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      تیشه جان اون زمان که داورای خارجی بودن بیشترین برد با پرسپولیس بود کمترین برد با کیسه چند سال داورای عرب بودن کع کیسه تنان می گفتن عربها با ما لج هستن داور اروپایی بیاد که مارکوس مرک اومد و اونجا هم باختن انقدر کلید کردن تا پای داورهای ایرانی باز شد به دربی و اما به لطف خدا تو ده سال اخیر با داور ایرانی هم نمیتونید دربی رو ببرید ..کسی از وی ای ار نمی ترسه اون که از داوری سود میبره فقط کیسه است اگه وی ای ار اجرا بشه به طور واقعی کیسه باید برای بقا بجنگه
  • میثم IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    قانع کردن یک لنگی با نوشتار ها و دلایلی منطقی حتی اگر کهکشان شیری را پر کند، امکان پذیر نیست، چون اینا حاضری خوری رو تجربه کردن و زیر بار رقابت جوانمردانه نمیرن، مثل بچه ای شدن که بابایی نداشته دست به سیاه و سفید بزنن و اون بچه تن به کار نمیده... بنابراین جدل با اینا عین حماقته، باید موند و دید با رفتن بابا مسعودشون این رویه عوض میشه یا نه، اگر رقابت عادلانه شد که هزار تا جام هم بگیرن نوش جانشون، اگر اوضاع همین بود انصراف از لیگ عاقلانه ترین کار ممکنه
    • دسته سه ایی ها IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      خطاب به میثم کتک خور فرودگاه که دنبال قانع کردن رقیبه ...شما دنبال تواب کردنی برو قزلحصار و بند دویست و نه اوین اونجا بیشتر از استعدادت برای رهنمود و اصحلاح مجرمان بهره می گیرن بزرگواران
    • کتک خوران فرودگاه IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      میثم کیسه مثلا پرسپولیس اصلا در لیگ نباشه کیسه اصلا مدعی لیگ هست ؟؟؟؟؟؟؟خوب انصراف بدین برین لیگ سه بازی کنید که شایسته اش هستید لیگ برتر لیاقت شماها رو نداره
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    آقای تیشه فرهادبرکمرمافیا اولا خودفرهادجونتان اصل مافیاست دوما تودربی چراخطای خودتان واخراج عارف غلامی رانمیگی ؟توبازی گل گهرتان چراپنالتی روی ترابی رونمیگی؟ توبازی بامس کارشناسان فیلم را دیدند اتفاق نظردادندکه هم نبوده بعدشم چراپنالتی نادیده آلمینیوم و پنالتی گل کهربا بازی خودتان رانمیگی؟ پس غلط اضافی نکن الاستقلالی العربی
  • arash IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    اقایی مظلومی سیستم کمک داور ویدویی باید مورد تایید فیفا باشه و از شرکتی های که فیفا خودش تایید میکنه باید تهیه بشه اینحوری باشه خوب میشه از هر دکون بقالی بخری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی