دروازه‌بانی که قهرمان یک کشور شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اسپانیا باید بابت پیروزی مقابل سوئیس از اونای سیمون دروازه‌بان خود ممنون باشند که نمایشی فوق‌العاده را درون چارچوب دروازه از خود به نمایش گذاشت.

اسپانیا با پیروزی مقابل سوئیس و تثبیت جایگاه خود در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، توانست تا حدی ناکامی‌های خود در یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸ را تا حدی جبران کند.

ماتادورها باید بابت این پیروزی از اونای سیمون دروازه‌بان خود ممنون باشند که نمایشی فوق العاده را درون چارچوب دروازه از خود به نمایش گذاشت. دریافت گل از سوئیس و از دست دادن پیروزی ۱-۰ اتفاق بدی برای اسپانیا بود که بازی این تیم را دچار دردسر کرد حتی مقابل حریف ۱۰ نفره. زمانی هم که در ضربات پنالتی سرخیو بوسکتس پنالتی اول را از دست داد خیلی‌ها فکر می‌کردند که امشب شب اسپانیا نیست و این تیم باز هم طعم تلخ حذف را خواهد چشید. اما اونای سیمون مانند یک قهرمان وارد عمل شد و با مهار دو توپ حیاتی در ضربات پنالتی، لاروخا را به پیروزی و به نیمه‌نهایی جام رساند.

راک اند رول

سوئیس یک تیم جسور بود حتی بدون دو ستاره خود گرانیت ژاکا و بریل امبولو. آنها اسپانیا را به سختی به دردسر انداختند و با اینکه مالکیت توپ را به حریف داده بودند اما از هر فرصتی برای فشار آوردن به شاگردان انریکه استفاده می‌کردند. کارت قرمزی که رمو فرویلر گرفت باعث شد سوئیس به طور کامل در لاک دفاعی فرو برود. یان سومر اما درون دروازه این تیم عملکردی عالی داشت و مهار پشت مهار از سوی او صورت می‌گرفت. سوئیس بابت این نمایش فوق‌العاده همیشه سربلند خواهد بود.

تیاگو آلکانتارا و یان سومر؛ سوئیس - اسپانیا

بی‌احتیاطی

فرویلر یک تکل بی‌محابا زد و نتوانست خودش را کنترل کند. خطایی که او روی جرارد مورنو انجام داد یک کارت قرمز مستقیم را نصیب او کرد و سوئیس را به دردسر انداخت. این تصمیم داور و مجازاتی که برای فرویلر در نظر گرفت خیلی سختگیرانه به نظر می‌رسید اما هرچه بود که توان سوئیس را کم کرد و روحیه  مضاعفی که آن‌ها بعد از گل ژردان شکیری به دست آورده بودند را از آنها گرفت.

تاثیر لاپورت

زمانی که سرخیو راموس از سوی انریکه به تیم ملی دعوت نشد بسیاری از هواداران رئال‌مادرید به انتقاد از این مربی پرداختند. آنها معتقد راموس از بازیکنی مثل آیمریک لاپورت که در طول فصل خیلی کم برای منچسترسیتی بازی کرده، مستحق‌تر بوده است. اما لاپورته با عملکرد خود در رقابت‌های یورو ثابت کرد که اسپانیا یک مهره قابل‌اتکا را در خط دفاعی خود به دست آورده است. گرچه او روی گلی که سوئیس در آشفتگی خط دفاعی اسپانیا زد نتوانست کاری انجام دهد اما جایگاه خود را به خوبی در تیم ملی تثبیت کرده است و نقطه اطمینانی برای این تیم در قلب دفاعی به حساب می‌آید. او که می‌توانست برای تیم ملی فرانسه هم بازی کند مدت‌ها منتظر ماند تا از سوی دشان به تیم ملی فرانسه دعوت شود اما این اتفاق هرگز نیفتاد تا اسپانیایی‌ها از به دست آوردن چنین بازیکنی خوشحال باشند.

همچنان نیمکت‌نشین

بازیکنانی که به عنوان یار تعویضی در دیدار قبلی اسپانیا مقابل کرواسی به میدان آمدند تاثیر ویژه‌ای در جریان آن بازی داشتند. اما این باعث نشد که انریکه به دنی اولمو و جرارد مورنو پاداش بدهد و آنها را در ترکیب اصلی برای بازی با سوئیس به میدان بفرستند. آن‌ها این بار هم به عنوان یار جانشین به زمین آمدند و باز هم جریان بازی را تغییر دادند هرچند که این بار مثل بازی مرحله قبل نتوانستند نتیجه را به سود اسپانیا برگردانند و کار در نهایت به ضربات پنالتی کشیده شد.

سوئیس - اسپانیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی