علی دایی باید رئیس فدراسیون شود/ پرسپولیس کامل‌ترین تیم ایران است/ تا همین جا هم شاهکار کرده‌ایم
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان معتقد است کسانی که باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی فولاد شدند برای همیشه مدیون مردم خوزستان هستند.

امید یوسفیان؛ جواد نکونام معمولا کم مصاحبه می کند ولی با توجه به سابقه و افتخاراتی که در دوران بازی‌اش بدست آورده قطعا همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در آستانه بازی حساس فولاد مقابل پرسپولیس فرصتی دست داد تا با نکونام درخصوص شرایط تیمش، نتایج پرنوسان این فصل، بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی فولاد، اوضاع تیم ملی، اسکوچیچ و همچنین شکسته شدن رکورد علی دایی توسط رونالدو گفت و گوی مفصلی انجام دهیم که در ادامه می خوانید.

 اگر موافقید با این سوال شروع کنیم که اوضاع برای شما در مربیگری چگونه پیش می‌رود؟

من تا به حال ۲.۵ فصل در لیگ برتر حضور داشته‌ام. یک نیم فصل با نساجی در لیگ برتر بوده‌ام و دو فصل است که در خدمت فولاد هستم. در این مدت شرایط خوبی داشته‌ام. همانطور که در دوران بازیگری با تمام وجود کار کرده‌ام الان هم در مربیگری با علاقه‌ زیاد کارم را دنبال می‌کنم. البته که فشار این کار سنگین به زندگی و مسایل شخصی‌ام آسیب می‌رساند و این موضوع ناراحت‌کننده است. با این حال چون کارم را دوست دارم می‌خواهم با زحمت و تلاش به چیزی که علاقه دارم دست پیدا کنم.

در این چند سالی که به جرگه مربیان اضافه شدید، نتایج خوبی در مجموع گرفتید اما بعضی وقت‌ها احساس می‌شود توقع‌ها از شما بخاطر اسم‌تان بالاست. این چقدر به شما فشار آورده است؟

سال اولی که به نساجی رفتم بعد از ۲۴ سال به لطف خدا و همت مسوولان، بازیکنان، باشگاه و کادر فنی توانستیم تیم را به لیگ برتر بیاوریم. سال اول که در لیگ برتر حضور داشتم تیم خوبی را در نساجی ساختیم که در رده دهم قرار گرفت اما با توجه به مشکلاتی که آن زمان به لحاظ مالکیت در باشگاه وجود داشت، شرایطی در این تیم بوجود آوردند تا نتوانیم حتی بازیکنان خوبی جذب کنیم بنابراین تصمیم گرفتم از نساجی جدا شوم. به نساجی خیلی علاقه داشتم چون خیلی برای این تیم زحمت کشیده بودم اما به هر حال تیمی را در آن زمان تحویل دادم که بسیاری از بازیکنان این تیم اکنون در تیم‌های مطرح کشور مثل پرسپولیس، سپاهان و گل گهر بازی می‌کنند و آن بازیکنان آینده‌ساز فوتبال ایران شدند. در آن نیم فصلی که با نساجی در لیگ برتر حضور داشتم چنان تیم قدرتمندی ساختیم که تا زمان حضورم در آنجا به غیر از بازی اول برابر ذوب آهن به هیچ تیمی در زمین خودمان نباختیم و روند رو به رشدمان هم ادامه داشت. یا شما تیم خونه به خونه‌ بابل را ببینید که چه تیم قدرتمندی تحویل دادیم. الان ۱۸ بازیکن آن تیم در تیم‌های امروز استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد که آن تیم چه تیم خوبی بود و چه بازیکنان بزرگی داشت و اگر شاکله آن تیم حفظ می‌شد توانایی صعود به لیگ برتر را هم داشت. سالی هم که به فولاد آمدم توانستیم شرایط خیلی خوبی را ایجاد کنیم و در همان سال اول به لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم. اینکه توقع‌ها از من بالا رفته فکر می‌کنم به خاطر عملکردی است که در این ۲.۵ فصل حضور در لیگ برتر داشته‌ام و اینکه همه انتظار دارند جایی که جواد نکونام حضور دارد نتایج خوبی هم کسب شود. این هم خوب است و هم اینکه کار من را سخت می‌کند. با این حال خوشحالم که توانستم کاری را انجام بدهم و افتخاراتی را کسب کنم که شاید برای طی کردنش به زمان بیشتری نیاز بود ولی شکر خدا در همین مدت کوتاه توانستم این افتخارات را به دست بیاورم که برای شخص خودم باعث خوشحالی است.

خیلی از کسانی که با شما کار کرده‌اند مثل آقای آذری می‌گویند شما از دسته مربیانی هستید که وقت آزاد ندارید و شب و روز برای کارتان وقت می‌گذارید. الگوی جواد نکونام در این موضوع کدام یک از مربیان است؟

اینکه می‌گویند من وقت زیادی برای کارم صرف می‌کنم اتفاق عجیبی نیست. من کاری جز وظیفه‌ام انجام نمی‌دهم. وظیفه یک مربی حرفه‌ای همین است که باید تلاش کند و برای تیمش وقت بگذارد. من با مربیان زیادی در ایران و اسپانیا کار کرده‌ام که همین شیوه کاری را داشته‌اند. می‌دیدم که آنها برای کارشان چقدر وقت و انرژی می‌گذارند، من هم از آنها یاد گرفتم. وظیفه دارم به بازیکنان خدمت کنم همانطور که مربیان قبلی برای من و سایر بازیکنان وقت و انرژی می‌گذاشتند و به ما خدمت می‌کردند.

برنامه شما برای فصل آینده چیست؟ در فصل بعد هم شما را روی نیمکت فولاد می‌بینیم؟

برنامه من برای فصل آینده مشخص نیست. باید ابتدا لیگ را تمام کنم و بعد از آن نیاز دارم کمی فکر کنم. شاید استراحت کنم. نمی‌دانم و هنوز تصمیمی نگرفته‌ام و شاید هم ادامه بدهم. باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد. فعلا دو فصل خیلی پرفشار را اینجا پشت سر گذاشته‌ام، دو فصلی که بخاطر کرونا طولانی هم شد و بازی‌های پرفشرده لیگ قهرمانان آسیا را هم داشتیم. امیدوارم بعد از پایان فصل بتوانم بهترین تصمیم را برای آینده‌ام بگیرم. اما واقعیت این است افتخار می‌کنم که عضوی از تاریخ باشگاه بزرگ فولاد بودم. باشگاهی که هواداران بزرگی دارد و ممنون‌شان هستم که این فرصت در اختیارم قرار گرفت در اینجا کار کنم. در ابتدا برنامه‌ریزی و قرارمان به این صورت بود که در فصل دوم سهمیه لیگ قهرمانان را بگیریم اما خوشبختانه در همان سال اول توانستیم سهمیه را کسب کنیم و این اتفاق با همت مجموعه باشگاه از جمله مسوولان، هیات مدیره، مدیرعامل باشگاه، هواداران و بازیکنان رقم خورد و توانستیم روزهای خوبی را در کنار هم داشته باشیم. خوشحالم تیم با شهامتی را ساختیم که هر تیمی نتواند به راحتی ما را شکست دهد.

در سومین فصل حضور شما در لیگ برتر در کسوت مربیگری این سوال را از شما می‌پرسیم که مربیگری کار سخت‌تری است با دوران بازیگری؟

مربیگری و بازیگری را اصلا نمی‌شود با هم مقایسه کرد. وقتی شما فوتبال بازی می‌کنید آن هم در بالاترین سطح کار بسیار سختی دارید. مربیگری هم کار خیلی سختی است و باید مفصل درباره دشواری‌های آن صحبت کرد اما اگر قرار باشد یک جمله درباره آن بگویم باید بگویم کاری است فوق‌العاده سخت و دشوار.

جواد نکونام و یحیی گل محمدی

به لیگ امسال برسیم. بازی با مس چطور بود؟ در لحظات اخر برد را باخت عوض کردید و البته تیم شما خیلی به عملکرد داور اعتراض داشت.

بازی خوبی بود. خوب شروع کردیم و خوب هم حریف را به کنترل در آوردیم. تیم حریف هم موقعیتی نداشت و ما فقط بخاطر کمبود بازیکن در این بازی شکست خوردیم. مس در دو بازی مستقیم برای خودش موقعیت ایجاد کرد و متاسفانه من بازیکن بلندقامت در روی نیمکت تیمم نداشتم که بتوانم به زمین بفرستم و با این شرایط بازی را از دست دادیم. با این حال تیم ما در مجموع شرایط خیلی خوبی در این بازی داشت و حریف را بخوبی کنترل کرده بودیم و در ضد حمله‌ها خیلی خطرناک ظاهر شدیم و بعد از گل اول می‌توانستیم گل دوم و سوم را هم به ثمر برسانیم. تیم مس هم به نظرم خوب و با برنامه بازی کرد و آخر بازی روی اشتباهات فردی در بازی مستقیم حریف گل خوردیم. به نظرم بازی باید حداقل مساوی می‌شد اما سوت‌هایی که داور بازی زد باعث شد که شرایط برای ما سخت شود چرا که با این سوت‌ها مدام تیم حریف سوار بازی می‌شد. داور به بازیکنان این تیم کارت نمی‌داد و بر عکس در دقیقه هفت بازی به بازیکن فولاد کارت دارد. قضاوت داور به‌گونه‌ای بود که تیم حریف را سوار بازی کرد و این شرایط سختی را برای ما بوجود آورد. به هرحال این اتفاقات در فوتبال ایران می‌افتد و فقط باید امیدوار باشیم تا شاید در آینده وضعیت بهتر شود.

به گفته کارشناسان در هفته‌های اخیر چند اشتباه داوری به ضرر فولاد انجام شد. شما هم خیلی از این موضوع عصبانی بودید.

ما در بازی با نساجی شکست خوردیم، بعد از بازی کمک داور محروم شد. به سایپا باختیم، پس از آن اور بازی محروم شد. اگر بازی با مس را ببینند ممکن است قضاوت دیگری به داور این بازی ندهند. البته با این محرومیت‌ها هیچ چیز به تیم ما اضافه نمی‌شود. بعد از این چند بازی هم گفتم که در آن دیدارها تیم ما شکست خورد چون باید آن تیم‌ها می‌بردند. این مشکلات داوری در آن دو بازی افتاد و موید صحبت من هم محرومیت‌هایی است که برای داوران آن دو بازی در نظر گرفتند. با این حال همانطور که بین مربیان و بازیکنان برخی قوی هستند و برخی ضعیف در داوران هم چنین وضعیتی وجود دارد که امیدوارم مربیان، بازیکنان و داوران ضعیف هم با تلاش و کوشش بیشتر خودشان را به سطح بالاتری برسانند.

البته این اعتراض‌ها محدود به تیم شما نیست و تقریبا بعد از هر بازی همه تیم‌ها به داوری‌ها معترض هستند.

ببینید این اعتراض‌ها نشان می‌دهد که باید عملکرد کمیته داوران و چینش داوران مورد نقد و بررسی قرار گیرد. اینکه تیمها به عملکرد داوری‌ها اعتراض دارند و در بیشتر مواقع این اعتراضها هم به ویژه در دو سه هفته اخیر به حق است نشان می دهد که یک جای کار ایراد دارد و باید هر چه زودتر برطرف شود. امیدوارم آقای افشاریان و آقای کامرانی‌فر این مشکلات را رفع کنند چون فوتبال ایران در مقطع حساسی قرار دارد و مشکلات داوری می‌تواند به تیم‌ها ضربات جبران ناپذیری بزند. من خودم از این عزیزان گلایه داردم و به خودشان هم به صورت خصوصی گفته‌ام و امیدوارم این مشکلات خیلی زود برطرف شود.

 نظر شما در خصوص لزوم استفاده از وی ای ار چیست؟

وی ای آر را باید همین امروز به فوتبال ایران بیاورند و با مشکلاتی که داوری‌های ما دارد فردا هم برای آوردن وی ای آر دیر است. شما می‌بینید بهترین داوران دنیا با وی ای آر هم مرتکب اشتباه می‌شوند بنابراین داوری‌های ما که با بهترین داوری‌ها فاصله دارد حتما به این فناوری نیاز دارد و باید هر چه سریعتر شرایط استفاده از وی ای آر در فوتبال ایران فراهم شود. این تکنولوژی برای این است که اشتباه‌ها کمتر شود و کمتر حق تیم‌ها ضایع شود و ما هم نیاز داریم که هر چه سریعتر از این امکان استفاده کنیم.

فولاد پس از حضور در آسیا نوسان داشت. دلیل این موضوع چه بوده است؟

این نوسان به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و کمبود بازیکن اتفاق افتاد، آن هم در شرایطی که سایر تیمها می‌توانستند بازیکن بگیرند و در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور نداشتند. ما شش بازی در مرحله گروهی و یک بازی در پلی اف داشتیم و مجبور بودیم هر دو روز یک بار با یکسری بازیکن محدود بازی کنیم. به غیر از بسته بودن پنجره نقل و انتقالات کرونا هم از تیم النصر به تیم ما وارد شد و این به مشکلاتمان اضافه کرد. در بازی‌های رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان عالی بودیم اما در دور برگشت به خاطر همین کمبود بازیکن افت کردیم. ما بازیکن جانشین نداشتیم و این به تیم ما ضربه سنگینی زد. شما ببینید هر وقت تعویض انجام دادیم شرایطمان بدتر شد. دستمان در نیمکت به لحاظ بازیکن بسته بود و متاسفانه این مشکل کماکان وجود دارد. تیم مصدوم، محروم و کرونایی فعلی ما از تیمی که الان می‌تواند برای ما بازی کند پرمهره‌تر است و این نشان می‌دهد پنجره بسته خیلی به ما ضربه زد. این را از تمام وجودم می‌گویم کسانی که این کار را انجام دادند به فوتبال خوزستان و هواداران فولاد مدیون هستند. آنها می‌توانستند پنجره نقل و انتقالاتی ما را مثل سایر مشکلاتی که در فوتبال ایران برای دیگر تیم‌ها وجود دارد باز کنند تا تیم ما هم بتواند برای حضور در لیگ قهرمانان بازیکن بگیرد. خیلی از تیم‌ها مشکلات مشابهی داشتند اما پنجره‌شان بسته نشد. من از این موضوع خیلی ناراحتم اما چون تیم فولاد مظلوم است و هوادارانش هم نجیب هستند هیچ اتفاق مثبتی برای این تیم نیفتاد.

چقدر امیدوارید فولاد مثل پارسال سهمیه آسیایی کسب کند؟

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. سال قبل قرار نبود سهمیه بگیریم و قولی هم نداده بودیم اما با تلاش و زحمت به سهمیه آسیایی رسیدیم. امسال هم تلاش می‌کنیم تا بتوانیم به بهترین جایگاه برسیم. در این دو فصل تیم با صلابتی ساخته‌ایم که شکست دادنش برای حریفان سخت است. این خودش یک موفقیت و یک دستاورد بزرگ است. قبلا فولاد در زمین خودش یا بیرون از خانه حتی با سه گل یا چهار گل به حریفان می‌باخت اما ما توانستیم روحیه جنگندگی را به بازیکنان تزریق کنیم تا بهترین عملکرد را نشان دهند. تلاش کردم برای بازیکنان جا بیندازم که باید برای لباسی که به تن می‌کنند و پولی که می‌گیرند تلاش کنند. خدا را شکر سال قبل سهمیه گرفتیم و امسال هم جزو مدعیان کسب سهمیه هستیم آن هم با بودجه‌ای که حداقل از ۶ تیم دیگر لیگ برتری کمتر خرج کرده‌ایم. در لیگ امسال تیمی بوده که ۱۶تا ۱۷ بازیکن جذب کرده و تا هفته قبل از جذب این بازیکنان برای نیفتادن به لیگ یک دست و پا می‌زد اما ما امسال در ابتدای لیگ هفت بازیکن جذب کردیم و سایر بازیکنان از تیم جوانان و زیر ۲۳ سال و لیگ دو به فولاد آمدند اما با تلاش گروهی الان جزو ۶ تیم بالایی لیگ برتر هستیم. به هر حال شما در فوتبال به ابزار و پول نیاز دارید اما بازیکنان من تا همین جای لیگ هم شاهکار کرده‌اند.

ژاوی و جواد نکونام؛ السد - فولاد

این هفته بازی حساسی با پرسپولیس دارید نظرتان در مورد این بازی چیست؟ پرسپولیس برای قهرمانی می جنگد و شما هم برای کسب سهمیه اسیایی.

دیدار مقابل پرسپولیس برای ما فقط یک بازی است. پرسپولیس تیم اول جدول پرمهره و قابل احترام است که شش، هفت ملی پوش دارد. در نیم فصل هم دو سه بازیکن به پرسپولیس اضافه شدند که شرایط را در این تیم کاملا متفاوت کردند. این نشان می‌دهد که جذب بازیکن باکیفیت تا چه حد می‌تواند به روند رو به رشد یک تیم کمک کند. بازیکنانی که به پرسپولیس اضافه شدند می‌توانند هر لحظه نتیجه بازی را تغییر دهند. در مجموع پرسپولیس بازیکنانی دارد که حتی می‌توانند در تیم ملی هم نتایج را عوض کنند. وقتی برای تیم شما پول و امکانات فراهم باشد می‌توانید تیم خوبی داشته باشید و الان پرسپولیس جزو سه تیم خوب فوتبال ایران است و بنظر من در سال‌های اخیر پرسپولیس به لحاظ مهره‌ای کامل‌ترین تیم ایران بوده و خوشحالم که می‌توانیم مقابل آنها بازی کنیم. امیدوارم بهترین عملکرد را مقابل پرسپولیس داشته باشیم و بتوانیم جلوی این تیم نتیجه بگیریم.

خیلی از تیم‌ها ادعا می‌کنند داوری‌ها به سود پرسپولیس است و این تیم با حمایت داورها برنده می‌شود. شما این موضوع را قبول دارید؟

من قضاوت و اظهارنظری نمی‌کنم و فقط درباره بازی‌های تیم خودم حرف می‌زنم. در بازی رفت مقابل پرسپولیس آنها روی دو اشتباه داور (یک اوت و یک خطا) به گل رسیدند و گلی هم که ما زدیم روی اشتباه داور در اعلام ضربه پنالتی رقم خورد. امیدوارم در این بازی داور بهترین عملکردش را داشته باشد و در پایان هر دو تیم از داوری راضی باشند چون هر دو تیم زحمت می‌کشیند و باید تیمی پیروز شود که حق‌اش است.

با توجه به قرعه ایران چقدر شانس قائل هستید که به جام جهانی صعود کنیم؟

ببینید ما الان بازیکنانی مثل سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، کریم انصاری‌فرد، سعید عزت اللهی و ... را داریم که می‌توانند بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران شوند. با این بازیکنان با کیفیت اصلا نباید این سوال مطرح باشد که صعود می‌کنیم یا نه. تنها کاری که باید با این بازیکنان انجام داد صعود مقتدرانه از این گروه است. این بازیکنان در آسیا بهترین هستند. این تیم با بازیکنانی این چنین بزرگ به امید خدا به جام جهانی صعود خواهد کرد. ضمن اینکه در گروه خیلی راحتی قرار داریم و به اعتقاد من تیم ایران به لحاظ مهره‌ای در حال حاضر بهترین تیم آسیاست. با این تیم و قرعه فوق‌العاده خوب کار خیلی ساده‌ای برای صعود به جام جهانی داریم.

شما همیشه رابطه خوبی با علی دایی داشتید. می خواستم نظرتان را راجع به شکسته شدن رکورد دایی توسط رونالدو بدانم.

اینکه بازیکن بزرگی چون رونالدو پس از سال‌ها می‌تواند رکورد جهانی علی دایی را بشکند نشان می‌دهد که کار دایی چقدر ارزشمند و فوق‌العاده بوده است. به نظرم در ایران ما هیچ وقت قدردان زحمات علی دایی نبوده، نیستیم و نخواهیم بود و اینطور مسایل است که همیشه به فوتبال ایران ضربه زده است. به اعتقاد من علی دایی باید رییس فدراسیون فوتبال ایران شود و برای فوتبال ایران تصمیم بگیرد. این دایی است که می تواند برای فوتبال ایران تصمیم بگیرد و برای سالهای آینده سیاستگذاری کند. حالا که این اتفاق رخ نداده مسوولان فدراسیون باید از کسانی که برای این فوتبال زحمت کشیده‌اند مشورت بگیرند چون نظرات این افراد حرفه‌ای است. من برای عزیزی خادم هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم ایشان بتواند بهترین اتفاقات را برای فوتبال ایران رقم بزند. در نهایت سربلندی فوتبال ایران سربلندی تک تک ماست و باید همه کمک کنیم تا فوتبال ایران به موفقیت برسد.

بازی‌های یورو را دنبال می‌کنید؟ طرفدار کدوم تیم هستید و اینکه چه تیمی شانس قهرمانی دارد؟

من در کل طرفدار برزیل هستم اما چون در اسپانیا بازی کردم و فوتبال این اسپانیا را دوست دارم در یورو طرفدار اسپانیا هستم و بعد از آن ایتالیا که در این مرحله یکی از دو تیم در نیمه نهایی حذف خواهند شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    ماهمممم همینو میگیم و این از حکومتی بودن این تیم نشات میگیره استقلال نتونست یک قاسمی نزاد. رو بیاره ولی ایناااااا هربازیکنی رو اراده کنند میگیرن
    • 4 در 6 IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      قرار نيست کيسه هر کي رو بخواد بگيره همون اول فصل معلوم بود حکومتي کيه که نادري گرفت و مرادمند که ميخواست بياد پرسپوليس رو گرفت و بشار رسن بخاطر پول رفت ولي کيسه دو تا بزيکن خارجيشون حفظ کرد به اذعان همه پرمهره ترين تيم ايران کيسه تهران بود حکومتي تيمي که بازيکناش ميزنن طرفدارها رو تو فرودگاه با فحش و بد بيراه ولي کسي کاريشون نداره ولي کنعاني زادگان بخاطر فقط فحش ميره کميته اخلاق / شماها چرا مبارزه ميکنيد با فهميدن؟؟
    • ف. آ IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      پرسپولیس این چندسال در آسیا هم کولاک کرده اینقدر پر رو هستید که حتما میخواید بگید اونجا هم هوای پرسپولیس رو دارن رئیس آسیا یک عرب بحرینی و دشمن فوتبال ایران بجای اینکه ارزش کار حریف رو پایین بیارید با قدرت خودتون رو افزایش بدین
  • خوز IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    شاهکارچه کردی نکونام به اندازه مدیرعامل فولاداهوازحکومت می کنی ولی به اندازه مجیدباقری یالفته سه برادران چیزی به فوتبال خوزستان اضافه نکردی فوتبال خوزستان این نیست تعدادی بازیکن باهزینه های سنگین آوردین بعدنتابج ضعیف رامی گیری می گویی این بضاعت مابود فولادقهرمان لیگ شده نه تیم تازه صعودکرده تیمی بااین همه هزینه سنگین وسرزمین معدن بازیکن وامکانات عالی بایدمدعی درجه اول قهرمانی باید شماتوانایی ندارین توانایی فقط درمصاحبه دارین اگرپرسپولیس رانبرین کجایی خواهیدخودراثابت کنیداگردنبال صندلی استقلال هستین بایدپرسپولیس راببرین
  • پسر سه ساله IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    این تعریف و تمجیدها رو نگاه نکنین، اگر بعد بازی باختند همه چیز می شود وزیر پرسپولیسی و داور و ...
  • کمک سرپرست کیسه IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    قبل از بازی پرسپولیس بهترین تیم ایرانه، با فینالیست آسیا بازی داریم،،،،،، بعد از بازی، تیم حکومتی،وزیر پرسپولیسی
  • صادق US ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    آقا ی نکو نام حر ف دو پهلو می زند پرسپو لیس بهتر ین به گفته کار شناسان واقعی نه آدمها ی عقده‌ای و نا بلد مرد باش جناب نکو نام حیف وارد منجلاب عقده‌ای ها شوید.
  • ناشناس IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    توکی هستی ریس تعیین کنی
  • دانیال IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    پرسپولیس به گواه خیلی از کارشناسا، چند ساله که نه تنها بهترین تیم ایرانه بلکه تو این چند سال تو آسیا هم حرف داشته برای گفتن. و به نظر من کنار کادر فنی خوب، پرسپولیس سه تا فاکتور اساسی دیگه برا موفقیت‌هاش داشته، اول اینکه تو این چند فصل شاکله تیم همیشه حفظ شده،دوم نظمی که توسط افرادی مثه کریم باقری به تیم داده میشه و سوم غیرت و تعصب بازیکنای تیم هست.
  • Fffff IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    در جواب جناب ف آ چه شده همه پرسپولیسی ها میگن نکنه تو آسیا هم هوای مارو دارن؟ در جواب باید بگم کاملا مشخصه بله یک اینکه وقتی تیمی با شارژ مالی منظم و کمپ و زمین تمرینی مناسب باشه قطعا در آسیا هم نتیجه میده دوم اینکه تیمی که نسبت به بقیه تیم ها ثبات تیمی و ثبات کادر فنی داره قطعا در آسیا هم نتیجه میده سوم اینکه وزیر یه مملکت برای بازیکن تیم حکومتی میگه صندلی منو بگیرید علیپور نگیرید قطعا در آسیا تاثیر داره وزیر مملکت چرا برای تیام استقلال این حرف رونزد؟ چهارم اینکه وقتی با ناداوری های پشت سرهم امتیاز در بازی های داخلی میگیره قطعا از نظر روحیه در بازی های آسیا تاثیر میذاره پنجم اینکه حالا میگید با پنجره بسته رفتیم آسیا اینم از بس مهر های میلیاردی تو تیم بود که تاثیری تو تیم نذاشت ششم اینکه واقعا هم راست میگید مگه وزیر گل میزنه؟ لابد تو آسیا هم هوای ما رو داشتن ؟ دقیقا اینجا همون اعتراف تلخه خودتون قبول دارید که تو ایران هوای شما رو دارند قطعا اگه بازی های آسیا زیر نظر فدراسیون ایران برگزار میشد فینال ۲۹ آذر بدون وار برگزار میشد و پرسپولیس مثل بقیه جام ها با داوری قهرمان میشد خخخخ
    • سعید IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      حتی در لیگ‌ایران هم اگر از درآمد پرسپولیس خرج خود تیم بکنند شاهکاره و مطمئن باش انقدر که به استقلال بها داده میشه به تیم دیگه ای نمیشه منتها استقلال نه مدیریت داره نه پیشکسوتی که ورود کنه و اوضاع رو سر و سامان بده برای همین بهترین راهکار توجیه شرایط امروز استقلال همین رویه کوبیدن پرسپولیسه در صورتیکه اگر کلا پرسپولیس هم نباشه باز استقلال موفق نمیشه مثله امسال یا پارسال که حام حذفی رو حتی واگذار کرد
  • سعید IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    پرسپولیس سپاهان و استقلال تیمهایی اند که خوب بیشتر از بقیه تیما ساپورت پولی میشند و طبیعتا همیشه هم جزو مدعیان بودن وهستند منتها در این چند سال اخیر پرسپولیس چه از نظر مدیریت چه از نظر فنی پیشرفت کرده و پیشی گرفته و مثله سالهایی که سپاهان در لیگ‌هتریک‌کرد همزمان در آسیا هم درخشید و این اتفاق امروز برای پرسپولیس تکرار شده و حتی با کیفیت بیشتر چون فوتبال آسیا به روز و پیشرفته تر از لیگ ایرانه و انصافا پرسپولیس نام فوتبال فراموش شده ایران و لااقل تو غرب آسیا زنده کرد و باید قبول کرد اگر حمایتی در کار بود طی سه سال دوبار نایب قهرمان آسیا نمیشد و حتی پرسپولیس در حد تیمیکه فاتح غرب آسیاست باید خیلی حمایت میشد اما همه دیدیم که حتی بخاطر اوضاع مادی فینال زمان برانکو با پنجره بسته انجام شد و در آستانه فینال اخیر هم بازیکنان کلیدی بخاطر رقم پیشنهادی تیم و ترک‌کردن و معتقدم پرسپولیس از درآمد خودش هم بی نصیب بود
  • مصطفی بهراموند US ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    بعنوان یه پرسپولیسی احترام خاصی برا جواد نکونام قائلم واقعا یکی از اسطوره ها ی فوتبال ایرانه استقلالی ها جای اینکه جواد نکونام که رکورد دار بازی ملی و کاپیتان تیم ملی و اساسونا بوده رو اسطوره استقلال بدونن فرهاد مجیدی رو اسطوره میدونن در صورتی که مجیدی نه جام جهانی بازی کرده نه مثل جواد نکونام اروپا بازی نه سابقه درخشانی در فوتبال بین المللی داره نه گل زیادی در تیم ملی زده و نه با اینکه مهاجم بوده تا به حال حتی آقای گل یه روستا هم نشده واقعا متاسفم براشون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی