نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لیونل مسی و 6 توپ‌طلا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در اکثر سال‌های گذشته قهرمانی در جام جهانی، جام ملت‌های اروپا و کوپا آمریکا نقش مهمی را در اتتخاب برنده توپ‌طلای آن سال ایفا کرده و حالا با همین فرمول لیونل مسی شانس زیادی برای کسب توپ‌طلای هفتم دارد.

لیونل مسی بالاخره با تیم ملی آرژانتین به جام رسید تا اصلی‌ترین انتقادی که نسبت به کارنامه پرافتخار او وارد بود را از بین ببرد. او به تیم ملی کشورش کمک کرد تا با قهرمانی در رقابت‌های کوپا آمریکا به ۲۸ سال بدون جام بودن خود پایان دهد.

اما فراتر از ساکت کردن منتقدان، این قهرمانی باعث شده که مسی اصلی‌ترین کاندیدای کسب توپ‌طلای فوتبال جهان باشد، اتفاقی که در صورت وقوع، هفتمین توپ‌طلای مرد سال فوتبال جهان را نصیب فوق ستاره آرژانتینی خواهد کرد.

تاثیر جام ملی

در اکثر سال‌های گذشته قهرمانی در جام جهانی، جام ملت‌های اروپا و کوپا آمریکا نقش مهمی را در اتتخاب برنده توپ‌طلای آن سال ایفا کرده است. بنابراین مسی با کسب این قهرمانی همراه آلبی‌سلسته به طور طبیعی کاندیدای اصلی دریافت عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید.

لئو در ۴۷ مسابقه ای که تا اینجای سال انجام داده ۳۸ گل زده، ۱۴ پاس گل داده و ۲۶ مرتبه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده است.

آقای گل و بهترین بازیکن

او عنوان آقای گلی رقابت‌های لالیگا در فصلی که گذشت را به خود اختصاص داد و در کوپا آمریکا هم با چهار گل و ۵ پاس گل نه تنها آقای گل شد بلکه با نقش داشتن در ۹ گل از ۱۲ گل آرژانتین در این رقابت‌ها عنوان بهترین بازیکن تورنمنت را هم به طور مشترک با نیمار به دست اورد، مسی به معنای واقعی کلمه یک تنه تیمش را به قهرمانی در کوپا آمریکا هدایت کرد.

لیونل مسی؛ قهرمانی آرژانتین در کوپا آمریکا 2021

رقیبان سرشناس

اما رقیب اصلی او در راه کسب توپ طلا چه کسی است؟ او احتمالاً توسط هیچکدام از ستاره‌های فوتبال جهان که در حال حاضر شانس کسب این عنوان را دارند به خطر نخواهد افتاد.

کیلیان امباپه با پاری‌سن‌ژرمن به قهرمانی لیگ یک فرانسه نرسید و در لیگ قهرمانان اروپا نیز ناکام ماند، این اتفاق برای کریستیانو رونالدو نیز افتاد و او هم در لیگ و در اروپا ناکام ماند. روبرت لواندفسکی با بایرن‌مونیخ در آلمان قهرمان شد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت چرا که توانست رکورد گلزنی در فوتبال آلمان که در اختیار گرد مولر بود را بشکند. اما او در جام ملت‌های اروپا که تازگی به پایان رسید عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت.

کاندیداهای جدید

البته حالا گزینه‌های دیگری هم به جمع کاندیداهای توپ طلا اضافه شده‌اند. جورجیو کیلینی و لئوناردو بونوچی دو مدافع میانی ایتالیا عملکردی عالی در جام ملت‌ها داشتند و با تیم‌های‌شان به قهرمانی رسیدند و می‌توانند برای کسب این عنوان مدعی باشند. انگولو کانته و میسون مانت هم با چلسی به قهرمانی رسیدند و این شانس را دارند که در فهرست نامزدها قرار بگیرند.

به این گزینه‌های می‌توان بازیکنان دیگری را نیز اضافه کرد. جورجینیو و امرسو پالمیری دو بازیکن ایتالیا هم هر دو همراه با چلسی قهرمان اروپا شدند و با تیم ملی ایتالیا نیز به قهرمانی جام ملت‌های اروپا رسیدند. البته امرسون را با هیچ معیاری نمیی‌وان گزینه دریافت توپ طلا دانست اما جورجینیو با عملکرد خوبی که هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی داشته می‌تواند رقیبی جدی و شاید جدی‌ترین رقیب لیونل مسی در راه کسب عنوان بهترین بازیکن جهان باشد.

با تمام این اوصاف خیلی بعید است که در سالی که مسی اینچنین آماده بوده و با تیم ملی کشورش هم به قهرمانی کوپا رسیده است، کسی را بتوان رقیب او در راه کسب هفتمین توپ طلای دوران فوتبالش دانست.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ۷۰ سال مافیای خزنده‌ از دوچرخه تا کیسه‌ IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    توپ طلای هفتم مبارکت باشه، ارتش یک نفره .
  • Amin IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    هفتمین توپ طلا رو به احتمال ۶۰در صد مسی واگه سوپر جام رو بگیره رئال مادرید و اتلتیکو مادرید روهم ببره باریارو سدر نشین کنه انشاالله همیشه رو میگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی