نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
ارلینگ هالند در چلسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ارلینگ هالند را چلسی می‌خواهد و حتی حاضر شده تا ۱۵۰ میلیون پوند به علاوه یک بازیکن به دورتموند بدهد، اما باشگاه آلمانی فعلاً تصمیمی برای فروش او نگرفته است.

وقتی همه درگیر مسابقات یورو ۲۰۲۰ بودند و خیلی کسی فکرش معطوف به نقل‌وانتقالات اروپایی نبود، باشگاه چلسی برای جذب ارلینگ هالند و یک شکار بزرگ اقدام کرد، ولی پیشنهاد نجومی آن‌ها برای ستاره جوان نروژی هم رد شد. با این حال هنوز آبی‌های لندن از جذب این ستاره برای خط حمله‌شان ناامید نشده‌اند.

چلسی زرنگ

وقتی ۴۱ گل در ۴۱ بازی یک فصل می‌زنی در حالی که فقط ۲۰ ساله هستی، مشخصاً باشگاه‌های بزرگ برای جذب تو سر و دست می‌شکنند. این داستان ارلینگ هالند است. بازیکن نروژی که با سابقه خوب در فوتبال اروپا تازه چند روز دیگر ۲۱ ساله خواهد شد و برای هر باشگاهی می‌تواند یک ستاره برای بلندمدت باشد. چلسی، منچسترسیتی، رئال‌مادرید و خیلی باشگاه‌های دیگر سخت در پی استخدم او هستند، اما برای جذب او آبی‌های لندن پیش‌قدم شده‌اند.

علاقه چلسی به هالند به ماه مارس برمی‌گردد، وقتی که نشریه «دیلی‌میل» فاش کرد ۳ باشگاه چلسی، رئال و سیتی اصلی‌ترین مشتریان او هستند. وقتی لیگ به پایان رسید، آبی‌ها برای اطلاع از وضعیت هالند با باشگاه دورتموند مکاتبه کرد و مطلع شد برای جذب این بازیکن باید ۱۷۰ میلیون پوند بپردازند. این هفته هم خبر رسید که رومن آبراموویچ ۱۵۰ میلیون پوند از بودجه چلسی را آزاد کرده تا بتوانند هالند را به خدمت بگیرند و حتی باشگاه انگلیسی حاضر شده برای این معامله یک بازیکن از بین تمی آبراهام و کالوم هادسون اودوی را هم به آلمان بفرستد. با توجه به علاقه طولانی‌مدت چلسی به هالند، به نظر می‌رسد با وجود رد پیشنهادشان باز هم با پیشنهاد جدیدی برگردند.

واکنش دورتموند

برگ برنده دست این باشگاه آلمانی است، اما آن‌ها در مورد پیشنهاد چلسی موضع سکوت را در پیش گرفته‌اند. هالند اخیراً به تمرینات پیش‌فصل دورتموند بازگشته و با حضورش در تمرین ماجرای جدایی‌اش را مبهم‌تر کرد.

سباستین کِل بازیکن پیشین زنبورها و مدیرورزشی فعلی دورتموند در این باره به «اسکای‌اسپورت» آلمان گفت: «هیچ چیز جدیدی در این باره وجود ندارد. او در برنامه‌های ما حضور دارد. ارلینگ این هفته برمی‌گردد و بسیار هم گرسنه موفقیت خواهد بود. او می‌خواهد فوتبال بازی کند و در تیم ما احساس راحتی می‌کند. هالند مشتاق به ثمر رساندن گل‌های زیاد خواهد بود.»

میشائیل تسورک دیگر مدیر باشگاه دورتموند در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت هالند به شوخی گفته بود که او در انگلیس به سر می‌برد، ولی بعد از این حرفش بازیکن نروژی با لبی خندان در تمرین حاضر شد.

شانسی برای این معامله وجود دارد؟

پاسخ روشنی برای این سؤال وجود ندارد. روی کاغذ باید بگوییم که این معامله به راحتی می‌تواند اتفاق بیفتد. مارینا گرانوسکایا، مدیر نقل‌وانتقالات چلسی سابقه خوبی دارد و از طرفی کل ساختار باشگاه دورتموند مبتنی بر فروش بازیکن در حال سرمایه‌گذاری مجدد و تغییرات است. با این حال باشگاه آلمانی در سالیان اخیر نشان داده می‌تواند مذاکره‌کننده سرسختی باشد. از همه این‌ها گذشته، آن‌ها هیچ‌گاه بازیکنی با ارزش مالی هالند نداشته‌اند.

این یک چالش برای گرانوسکایا خواهد بود، کسی نزدیک به ۲ دهه است دست راست رومن آبراموویچ محسوب می‌شود. او نقش اول جذب ستاره‌هایی مثل ادن آزار، انگولو کانته، تیمو ورنر، کریستین پولیشیچ و آلوارو موراتا در سالیان اخیر بوده، وقتی همه آن‌ها مشتریان بزرگی در سرتاسر اروپا داشتند. دانش او در بازار نقل‌وانتقالات تحسین‌آمیز است، به ویژه وقتی یادآوری می‌کنیم که بازیکنانی مثل داوید لوئیس، اسکار، دیگو کاستا، آلوارو موراتا و ادن آزار را در ازای حدوداً ۳۴۰ میلیون پوند به فروش رساند.

حالا هالند رؤیای جدید گرانوسکایا و همکارانش است، بازیکنی که در ۲۰ سالگی نمی‌خواهد آزمون و خطا کند. از طرفی باشگاه چلسی می‌تواند برای چند سال از او بهره‌برداری کند و در صورتی که درخواست جدایی داد با مبلغی بیشتر او را بفروشد. وقتی که ژانویه ۲۰۲۰ هالند را دورتموند از ردبول زالتسبورگ با تنها ۲۰ میلیون پوند خرید، مشخص بود آن‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی ستاره جوان را حفظ کنند. حالا هم شانس باشگاهی مثل چلسی برای به چنگ آوردن این ستاره ارزشمند بالاست.

اما نباید از ذکر این نکته غافل شویم که جیدن سانچو این تابستان ۱۰۸ میلیون پوند به منچستریونایتد فروخته شده و به نظر نمی‌رسد زنبورها چه از لحاظ فنی چه از لحاظ مالی بخواهند هالند را در مقطع فعلی بفروشند. احتمالاً اتفاق سال گذشته و حفظ یک سال بیشتر سانچو برای هالند هم رخ خواهد داد و این بازیکن تابستان ۲۰۲۲ از دورتموند جدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بابک IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    سال دیگه با فعال شدن فسخ 75 میلیونی کسی 150 میلیون پرداخت نمیکنه و این به ضرر دورتموند میشه پارسال سانچو، سیتی 170 تا 180میلیون میدا که قبول نکردن با اومدن هالند هم افت زیادی داشت که امثال با 70، 80میلیون پوند رفت یونایتد
  • ایمان IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    چلسی آینده نداره، مالکش روس هست و با تنش بین اروپا و روسیه هر لحظه ممکنه به چوخ بره(رفیق پوتین و فاسدان درجه یک است)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی