نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
ضربات پنالتی؛ پرسپولیس - استقلال (دربی تهران - جام حذفی)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس در حالی ضیافت پنالتی‌ها را به استقلال واگذار کرد که برخی بازیکنان باتجربه این تیم از زدن پنالتی طفره رفتند.

پرسپولیس در حالی ضیافت پنالتی‌ها را به استقلال واگذار کرد که برخی بازیکنان با تجربه این تیم از زدن پنالتی طفره رفتند. از جمله این بازیکنان می‌توان به احمد نوراللهی و وحید امیری اشاره کرد که زمان کشیده شدن سرنوشت بازی به ضربات پنالتی به یحیی گل محمدی و دستیارانش اعلام کردند حاضر به ایستادن پشت توپ نیستند! این دو بازیکن با تجربه دلایل خاص خود را برای طفره رفتن از نواختن ضربات پنالتی داشتند.

ششم شهریور سال ۱۳۹۹ هرگز از خاطر احمد نوراللهی پاک نخواهد شد. آنطور که یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در کنفرانس خبری پس از بازی توضیح داد، مهدی ترابی که پنالتی زن اول پرسپولیس در جریان بازی‌ها به شمار می‌رود، برای زدن پنالتی اول از سوی کادر فنی سرخپوشان انتخاب شده بود ولی نوراللهی خودش پیشقدم می‌شود و می‌گوید زدن ضربه را به او واگذار کنند.

نوراللهی سعی داشت همانطور که دیاباته توپ را وارد دروازه پرسپولیس کرده بود، ضربه‌اش را به گل سوم بازی برای پرسپولیس تبدیل کند ولی ضربه او همانطور که گل‌محمدی هم اشاره کرده، قدرت نداشت و حسینی گلر استقلال با تشخیص جهت ضربه، موفق شد با شیرجه‌ای به موقع توپ را دفع کند تا پرسپولیس برای دومین مرتبه در طول این بازی از حریفش عقب بیفتد.

البته نوراللهی هافبک پرسپولیسی‌ها که با مصدومیت از ناحیه مچ پا هم درگیر بود، در طول مسابقه نمایش قابل قبولی داشت ولی او آنقدر در طول ۱۲۰ دقیقه بازی دویده بود که دیگر نفسی برای زدن ضربه پنالتی برایش باقی نماند. بعد از آن پنالتی احمد نوراللهی روزهای سختی را در فوتبال ایران تجربه کرد و دیگر نمی‌خواست همان انتقادات علیه او به جریان بیفتد. بنابراین آسان ترین کارممکن را انجام داد و تصمیم گرفت داوطلب زدن پنالتی آن هم مقابل استقلال نشود.

وحید امیری هم خاطره تلخی از ضربات پنالتی دارد. یکی از تلخ ترین لحظات فوتبال ایران شکست در ضربات پنالتی مقابل عراق در جام ملت‌های استرالیا (۲۰۱۵)  بود. در آن بازی وحید امیری پنالتی از دست داد و بعد از بازی حال بدی داشت. بیرانوند یک بار تعریف کرد وحید امیری آن شب اینقدر گریه کرد که تصور می‌کرد اگر به همین وضع ادامه دهد، تا صبح زنده نمی‌ماند! حتی بیرانوند از آندو کمک گرفت تا بتواند امیری را آرام کند.

حالا اگر شما هم جای وحید امیری بودید پشت یک ضربه پنالتی در بازی بزرگ می‌ایستادید؟ بعد از سال ۲۰۱۵ دیگر هیچ کس وحید امیری را پشت ضربه پنالتی ندیده است!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    نوراللههی همونی که با تک گلش کیسه کش ها و شفر فرستادیم وسط گل باقلیها کینه اتون زیاد جای دست عیسی خیلی درد داشت براتون
  • محمدطاها IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    بنظرم ترس گل محمدی از استقلال بلای جان تیمش شد، پرسپولیس وقتی دربی را باخت که وقت کشی کرد از هر فرصت برای اتلاف وقت و کشاندن بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی استفاده کرد همین‌ترس در وجود بازیکناش باعث بازی شجاعانه استقلال شد که انگیزه بیشتری نسبت به پرسپولیس برای برتری در این بازی داشت..
  • پارسه IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    این داستان پنالتی ها رو تموم کنید. چرا این زد چرا اون نزد، الان دردی دوا نمیکنه. فقط تو روحیه بازیکنها تاثیر منفی میزاره و بعد تو جای حساسی مثل لیگ قهرمانان یقمون رو میگیره. همین پنالتی نزدن نوراللهی بخاطر رفتار زشت یه عده رفیق نیمه راه سر جام حذفی قبلی بود. الان یه هوادار واقعی فقط دو وظیفه داره! "حمایت" و " حمایت" از بازیکنها و کادر فنی تا به امید خدا با ۹ امتیاز از سه تا بازی آینده دوباره وزیر و وکیل و دبیر ... رو پرسپولیسی کنیم. و تو آسیا این تیم اون تیم نبود دیگه ای راه بیفته.
  • محمدطاها IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    خب یه سوال هم من می پرسم چرا تو پنالتی زدن چشم لک‌به نیمکت بود بنظرتون؟! در ضربات پنالتی دربی حذفی حامد لک‌ را می دیدیم که قبل از هر پرش به سمت توپ نگاهی به نیمکت پرسپولیس می انداخت،یعنی گلر پرسپولیس برگه‌آنالیز بازیکنان استقلال را گم کرد! البته او در ضربه قایدی دیگر به نیمکت نگاه نکرد و پنالتی را گرفت اما در ضربات قبلی وضعیت طور دیگری بود..
  • شمسعلی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    خ................ میخواد به عقاب اسیا پنالتی زدن لنگی ها رو از ترس پاشون نمیکشید سمت نقطه پنالتی برن باید با تاکسی می اوردنشون
  • arash061 IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    اینها دلیلی نمیشه که بازیکن باتجربه و ملی پوش تو چنین بازی هایی نره پشت توپ، بازیکن حرفه‌ای باید شخصیت و بزرگی خودش رو در چنین لحظه‌هایی نشون بده، فرشید اسماعیلی هم دربی پنالتی خراب کرده بود و تا مدت‌ها زیر فشار بود با این حال رفت پشت توپ (فارغ از گل شدن یا نشدن) در کل هر تیمی توی چنین موقعیت های سختی به بازیکنان بزرگش نیاز داره، هرجور حساب کنیم کارشون قابل توجیه نبود و نیست
  • هعییی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    احمد تو اصلا خودتو به خاطر هجمه ها ناراحت نکن میدونم ناراحت نمی شی اما روحیه تو نباز پسر سعی کن انگیزه بگیری
  • Farid US ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    Dalilash in hast ke hat 2 aslan balad nistand shoot bezanand va amadeh nistand
  • ع IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    فوتبال همین اسث
  • Farid US ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    Avalan Nourolahy aslan khoub bazy nakard, Amiri ham bayad beravad sareh jayeh khodash, baleh bayad bezanad, maghar ishan herfeyee nist, hadeaghal ax Aleh Kasir va Abdy ke behtar boudand
  • شاهین IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    پارسال تو پنالتی ها شجاع وتربی وعلیپور رو بدرقه کردیم تا با یه خاطره خوب لژیونر شن..امسال هم نوبت کنعانی ونوراللهی بود اسیاب به نوبت...استقلال تیم عادلیه ورعایت نوبتو میکنه مثل قاید که نوبتی به بشارو کنعانی لایی میزنه.... ایشالل دربی حذفی سال بعد پنالتی امیری رو هم میبنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی