علیرضا جهانبخش
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

امیر هاشمی‌مقدم بازیکن سابق تیم ملی و مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش اعتقاد دارد، فاینورد تیمی است که این ملی‌پوش فوتبال کشورمان می‌تواند کیفیت خود را در آن نشان دهد.

امیر هاشمی‌مقدم درباره بازگشت علیرضا جهانبخش به فوتبال هلند و انتخاب باشگاه فاینورد اظهار داشت: این انتخاب و انتقال، برای علیرضا جهانبخش فوق مثبت بود. فاینورد با مربی جدیدی که به صورت کامل علیرضا را می‌شناسد، تیمی است که هجومی بازی می‌کند، مدام در زمین حریف است، در این تیم وینگرها نقشی مهم دارند و جایی است که علیرضا کیفیتش را نشان دهد.

وی ادامه داد: علیرضا طبق توانایی‌ها و کیفیتی که دارد، باید نزدیک به ۱۸ قدم حریف باشد و حالا به جایی رفته که این شرایط برای او فراهم است‌. فاینورد یکی از دو تیم پرطرفدار هلند است، فرهنگ گرمی دارند و همه این مسائل برای علیرضا اتفاق خوبی محسوب می‌شود. مسئولان باشگاه فاینورد، مربی، کارمندان و همه خوش‌آمدگویی گرمی به بازیکن جدیدشان داشتند. حتی یکی از مسئولان فاینورد که من سال‌هاست با او در ارتباط هستم، هفت سال پیش می‌گفت دوست دارم علیرضا در فاینورد بازی کند و دیروز که در استادیوم بودیم، او در باشگاه نبود، اما پیغام داد آن چیزی که می‌خواستم شد.

بازیکن سابق تیم ملی و مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش تصریح کرد: علیرضا از نظر فوتبالی باید جایی باشد که بتواند فوتبالی که دوست دارد را انجام دهد. ما حتی درباره شرایطی که پشت سر گذاشتیم هم نیمه پر لیوان را نگاه می‌کنیم. علیرضا باید کیفیتش را نشان دهد و باید حداقل در یک فصل بین ۲۰ تا ۳۰ مسابقه از ابتدا در ترکیب باشد. اندیشه و ذهنیت مربی هم بسیار مهم است و باید تمام مسائل فنی با هدف علیرضا همخوانی داشته باشد.

هاشمی‌مقدم درباره پیشنهادهای دیگری که به علیرضا جهانبخش رسیده بود، گفت: سال گذشته هم در پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی خیلی از باشگاه‌ها خواهان علیرضا بودند و حتی سرمربی یک تیم مستقیم با خود او در تماس بود که بتواند علیرضا را راضی کند، اما باشگاه برایتون اجازه جدایی نداد. زمانی بود که علیرضا می‌توانست جدا شود، اما گلزنی به بورنموث و چلسی نظر برایتونی‌ها را تغییر داد و آنها گفتند علیرضا را می‌خواهند و اجازه جدایی به او نمی‌دهند. با این حال ما سعی کردیم امسال از میان پیشنهادها، بهترین انتخاب را داشته باشیم و تیمی را انتخاب کنیم که او را با تمام وجود بخواهند و علیرضا انتخاب اول‌شان باشد. به هر حال تمام این مسائل از سمت ما در نظر گرفته می‌شد و طبیعتاً باشگاه نیز درخواست و شرایطی داشت.

وی ادامه داد: خیلی باشگاه‌ها برای جذب علیرضا پیشنهاد داده بودند. از جمله تیم‌هایی در ترکیه، قطر و روسیه که تیم‌های خوبی هم بودند، اما خودش دوست داشت که در قلب و مرکز اروپا فوتبالش را ادامه دهد که هم فوتبال باکیفیت‌تری دارد و هم بهتر دیده می‌شود. پیشنهاد فاینورد هم در حالی مطرح شد که باید برایتون راضی می‌شد و حالا علیرضا پا به باشگاهی گذاشته است که تاریخچه بزرگی دارد، در اروپا قهرمانی داشته و شاید از نظر مالی مانند آژاکس نباشد، اما جزو باشگاه‌های بزرگ هلند است. ما یک نکته را هم در پیشنهادها در نظر داشتیم و آنهم این بود که علیرضا با قراردادی قطعی به تیم جدیدش برود و قرضی نباشد، چون شخصیت این بازیکن قرضی رفتن به تیمی نیست.

مدیربرنامه جهانبخش: خیلی‌ها برای جذب علیرضا پیشنهاد داده بودند/ فاینورد باشگاهی زیبا و بزرگ است

هاشمی‌مقدم تأکید کرد: علیرضا با اینکه تجربه خوبی در هلند داشته است، اما باید سه چهار ماه زمان داشته باشد تا مجدداً خودش را با فوتبال هلند تطبق دهد. او باید فوتبال انگلیسی را کنار بگذارد و فوتبال هلندی را مجدداً به کار بگیرد و خوشبختانه همه چیز دست خودش است و بازیکن قرضی نیست. بازیکنان قرضی تجربه خوبی نیستند و به همین دلیل ما نمی‌خواستیم چنین اتفاقی رخ بدهد که این مسئله باید در ذهنیت فاینورد می‌بود و برایتون هم آن را قبول می‌کرد. برایتونی‌ها دوست نداشتند این اتفاق رخ بدهد و علیرضا را از دست بدهند. گفتند ما به این بازیکن نیاز داریم، اما به آنها گفتم که ما دو سال است این مسائل را می‌شنویم و الان شما باید به نظر علیرضا احترام بگذارید.

مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش با بیان اینکه فاینورد بین دو سه پیشنهاد خوب و جدی انتخاب نهایی بوده است، اظهار داشت: فاینورد باشگاهی زیبا و بزرگ است که سرمربی‌اش نقش مهمی در انتقال علیرضا به این تیم داشت. حتی وقتی که علیرضا در برایتون بود، رابطه خوبی بین آنها وجود داشت. شاید این انتقال یک مقدار زمان برد، اما همه چیز باید کنار هم انجام می‌شد که زحمت زیادی برای آن کشیده شد. جمعه شب قرارداد با فاینورد را امضا کردیم و چون باید همه چیز بین دو باشگاه نیز رسمی می‌شد، شنبه بعدازظهر باشگاه برایتون این خبر را اعلام کرد و باشگاه فاینورد نیز از خرید جدیدش رونمایی کرد که خوشبختانه همه چیز عالی انجام شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا جهانبخش آنطور که باید در برایتون به بازی گرفته نشد در حالی که هر زمان بازی کرد برای تیمش مؤثر بود، گفت: کریس هیوتون که سال اول مربی برایتون بود، عاشق علیرضا بود، اما کیفیت هجومی برایتون بالا نبود. او انسان شریف و خوب بود که با دلیل درباره چرایی اتفاقات صحبت می‌کرد، اما چون ابزار هجومی کمی داشت، مجبور بود دفاعی بازی کند و حتی مواقعی علیرضا را در پست دفاع راست بازی می‌داد. کریس سال اول می‌خواست در کنار علیرضا دو سه بازیکن خوب در خط حمله بگیرد، اما نتوانست و باشگاه نیز توان خرید بازیکن را نداشت.

هاشمی‌مقدم اضافه کرد: سال دوم که گراهام پاتر آمد، از اولین بازی دوستانه مشخص کرد که می‌خواهد ۲-۵-۳ بازی کند و برای بازیکنان کناری چپ و راست هم نه از وینگرها استفاده کرد و نه از هافبک‌های چپ و راست، بلکه مدافعان کناری‌اش را بازی داد. یعنی عملاً چهار بازیکن اصلی تیمش که بازیکنان بلژیکی و آرژانتینی بودند را هم از ترکیب خارج کرد. در این شرایط چه زمانی باید به علیرضا فرصت بازی می‌رسید؟ زمانی که شرایط بازی ایجاب کند که آنهم فرصت‌های بسیار کمی بود، اما علیرضا هر زمان که به زمین رفت خوب بود. این دو سال خیلی سخت گذشت، علیرضا به چلسی گل زد، به پورتموث و بورنموث گل زد، در بازی با آرسنال بهترین بازیکن زمین شد، اما باز هم سه بازی به او فرصت بازی کردن ندادند.

مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش تصریح کرد: مسئله برایتون سؤالی بود که از علیرضا هم در نشست خبری پرسیدند، اما او گفت گذشته برای او گذشته و مثل یک دانشگاه بوده که از آن آموخته و تجربه کسب کرده است و همیشه هم قرار به پیروز شدن نیست. علیرضا پنج سال در هلند همیشه جایزه گرفت، دو بار بهترین بازیکن لیگ شد، عنوان آقای گلی کسب کرد و اکنون هم نگاه او رو به آینده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    احمد مومن زاده بنده خدا را تو همین سن و سال بفرستید لیگ درپیتی هلند با دمپایی هم بازی کنه هر سال اقای گل میشه!
    • مهرداد IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      از اسمت معلومه که چقدر باهوشی،ببین با کیا شدیم هشتاد میلیون و چه موجوداتی فضای مجازی رو پر کردن،متاسفم
    • کامیار IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      درود کسی که طرفدار امیر تتلو باشه و خودش رو باهوش جا زده،اما به اندازه ی یک جلبک عقل و شعور نداره بایدم لیگ هلند رو درپیتی حساب کنه.یکم برو در مورد لیگ هلند و باشگاهاش و بازیکنان بزرگش مطالعه کن.البته از کسی که عاشق امیرتتلو باشه بیشتر از این هم انتظاری نیست.بهترین بازیکنان هلند در حال حاضر در بهترین باشگاههای دنیا در حال بازی کردن هستند.در گذشته یوهان کرایف و آری هان و یوهان نیسکنز نسل قدیمی هلند بودند.بعد گولیت و رایکارد و ون باستن در اروپا غوغا کردند.ون نیسلتروی و برادران دی بوئر و دهها تن دیگر از نخبه های لیگ هلند بودند که تمام باشگاههای اروپا براشون سر و دست میشکوندن.حالا یه بیسوادی مثل تو بایدم از این جفنگیات بگه.البته اثرات کشیدن گله.
  • مهرداد IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    علیرضای عزیز برات آرزوی موفقیت میکنم و مطمئنم دوباره همون درخشش در آلکمار رو و حتی فراتر از اون رو دوباره ازت میبینم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی