نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
رکورد جالب یک ایرانی در المپیک/ حدادی؛ بلندقامت‌ترین بسکتبالیست توکیو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حامد حدادی، ستاره بسکتبال کشورمان بلندقامت‌ترین بازیکن بسکتبال حاضر در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیوست.

با توجه به اطلاعات موجود در سایت فیبا حامد حدادی و مصطفی فال از فرانسه با ۲۱۸ سانتیمتر، بلندقامت‌ترین بازیکنان و اوندرج بالوین بازیکن چک با ۲۱۷ سانتیمتر دومین بازیکن بلندقامت مسابقات هستند.رودی گوبر با ۲۱۶ سانتیمتر و برادران گسول با ۲۱۵ سانتیمتر در رده‌های بعدی قرار دارند.صمد نیکخواه بهرامی ۳۷ ساله هم بعد از پاو گسول با ۴۰ سال سن میانگین سنی بالایی دارند.

همچنین در سایت فدراسیون جهانی در گزارش کوتاهی از حامد حدادی تمجید شده است. فیبا در مورد حدادی نوشت: در روزگاری که یائو مینگ، غول بسکتبال چین و آسیا لقب گرفته بود، اما در این پست، تنها نبود. تیم ملی ایران برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ وارد صحنه المپیک شد و آن‌ها این کار را با درخشش سوپراستار خود، حامد حدادی انجام دادند. حدادی پس از فتح تاریخی عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷، آماده بود تا اولین حضور خود در المپیک را در پکن ۲۰۰۸ انجام دهد. او با میانگین ۱۶٫۶ امتیاز، ۱۱٫۲ ریباند و ۲٫۶ دفاع در هر بازی، مسابقات قهرمانی آسیا را به پایان رساند و در بازی مقابل آرژانتین با ثبت ۲۱ امتیاز و ۱۶ ریباند، عملکرد خارق‌العاده‌ای داشت.

در ادامه گزارش فیبا آمده است: سنتر تنومند بسکتبال ایران در جریان بازی‌های المپیک، مورد توجه بسیاری از تیم‌ها در NBA قرار گرفته بود. عملکرد او در المپیک نشان داد که شایسته حضور در لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکاست و در نهایت با ممفیس گریزلیز قرارداد امضا کرد تا به اولین بازیکن ایرانی در NBA تبدیل شود.

حامد حدادی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بختیاری IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    آفرین به حامد حدادی ،افتخار خوزستان هستی .
  • ایران غیور IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    آفرین به حامد که خوزستانیت وآفرین به خوزستان که پاره تن ایران بزرگ است
  • رامین IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    یاد جابر روزبهانی غول ایرانی با قد حیرت آور ۲۲۴ سانت هم بخیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی