نکاتی از قدرتنمایی سلسائو در اولین بازی المپیک/ آلمان خوش‌شانس، برزیل پرانگیزه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برزیل مدافع عنوان قهرمانی رقابتهای فوتبال المپیک، بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ را هم با قدرتنمایی مقابل آلمان شروع کرد، در دیداری که تکرار فینال المپیک ۲۰۱۶ نیز بود.

برزیل مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های فوتبال المپیک، بازیهای توکیو ۲۰۲۰ را هم با قدرتنمایی مقابل آلمان شروع کرد، در دیداری که تکرار فینال المپیک ۲۰۱۶ نیز بود.

ریچارلیسون در این بازی سه گل به ثمر رساند و هت‌تریک خود را در نیمه اول کامل کرد تا برزیل ۴-۲ برنده بازی شود در حالی که این تیم می‌توانست گل‌های به مراتب بیشتری را وارد دروازه آلمان کند و نتیجه عجیب و غریبی را رقم بزند.

۵ سال پیش در رقابتهای المپیک ریو، برزیل میزبان در خاک خود در ضربات پنالتی در بازی فینال آلمان را شکست داد تا مدال طلای فوتبال آن رقابت‌ها را از آن خود کند.

این بار در ورزشگاه یوکوهاما، آلمان به دنبال انتقام آن شکست بود اما مقابل برزیل باانگیزه‌ای قرار گرفت که با کاپیتانی دنی آلوس ستاره باتجربه و ۳۸ ساله خود، بسیار قدرتمند ظاهر شد. در واقع برزیل هم به دنبال یک انتقام بود. ظاهرا برزیلی ها همچنان به دنبال انتقام شکست تحقیرآمیز ۷-۱ تیم ملی فوتبال کشورشان مقابل آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ هستند.

آنها در هر مصافی با آلمان با تمام قدرت به مصاف حریف می‌روند و این بار نیز این شانس را داشتند که آن شکست را به بهترین شکل پاسخ دهند. شروع طوفانی که با هت تریک ریچارلیسون به برتری ۳-۰ برزیل مقابل ژرمن ها منجر شد، با همان قدرت ادامه نیافت و بازیکنان جوان برزیل کمی انگیزه خود را از دست دادند. آلمان به بازی برگشت و با وجودی که در نیمه دوم ۱۰ نفره هم شد، توانست نتیجه را با گلهای امیری و آچه به ۳-۲ تبدیل کند. اما گل اواخر بازی برزیلی‌ها توسط پائولینیو مهاجم بایرلورکوزن خیال سلسائو را از یک برد پر گل راحت کرد.

ریچارلیسون با پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ معروف فوتبال برزیل، خود را در حد یک فوق ستاره در همین اولین بازی جام نشان داد. آلمان واقعاً خوش شانس بود که شکست سنگین‌تری را متحمل نشد چون برزیل موقعیت‌های فراوانی برای گلزنی داشت. فلوریان مولر دروازه‌بان آلمان با وجود دریافت ۴ گل عملکرد خوبی داشت و یک پنالتی هم از حریف گرفت که می‌توانست اوضاع را برای آلمان بسیار بحرانی کند. بدون درخشش او آلمان به راحتی می توانست ۳ یا ۴ گل دیگر نیز دریافت کند.

آلمانی‌ها در حالی که به قصد انتقام شکست المپیک قبل وارد شده بودند، در پایان بازی از باخت ۴-۲ خود هم راضی بودند و از اینکه یک شکست تاریخی در کارنامه‌شان ثبت نشد رضایت داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی