فرشاد فرجی - پرسپولیس
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس درباره شرایط تیمش در آخرین هفته لیگ برتر ایران گفت: ما برای بردن به زمین می‌رویم تا جام قهرمانی را بالای سر ببریم اما هرگز پیکان را دستکم نخواهیم گرفت.

مهدی یکتا؛ برخی مدافعان سرعت خوبی دارند، برخی دیگر روی هوا عملکرد مناسبی داشته و خوب سرمی‌زنند. تعدادی دیگر از تکنیک بالایی برخوردارند و بعضی‌ها هم فیزیکی و قلدر بازی می‌کنند. فرشاد فرجی از جمله مدافعانی است که همه این ویژگی‌ها را دارد اما با تواضع خاصی حرف می‌زند و می‌گوید: فوتبال یک بازی تیمی و گروهی است. مدافعی بی سروصدا و خوش اخلاق که از حاشیه بیزار است و فقط کار خودش را انجام می‌دهد. کسی که آپارتمان شخصی‌اش را فروخت تا رضایتنامه‌اش را از پدیده مشهد بگیرد و پرسپولیسی شود اما حاضر نیست در این رابطه صحبت کند و ادعایی داشته باشد. پس از بازی پرسپولیس با تراکتور تبریز فرصتی دست داد که با فرشاد فرجی گپ بزنیم.

مصاحبه با فرشاد فرجی را از کجا شروع کنیم؟ بازی با تراکتور یا نیم فصل و نقل و انتقالات زمستانی که بالاخره به رؤیای دوران کودکی خودت رسیدی؟

در خدمت شما هستم.

حالا فکر می‌کنیم زمان مناسبی برای مصاحبه کردن با فرشاد فرجی باشد. مدافعی که در بازی‌های اخیر پرسپولیس فوق العاده ظاهر شده است. نه تنها مربیان پرسپولیس بلکه رسانه‌ها و کارشناسان فوتبالی هم از عملکرد تو تعریف و تمجید کرده اند. نظری نداری؟

این نشان دهنده لطف همه این دوستان است. من ادعایی ندارم و هنوز کار خاصی نکرده‌ام و فقط تلاش می‌کنم نظر مثبت کادرفنی و مربیان پرسپولیس را جلب کنم. فوتبال یک بازی گروهی است و ۱۱ نفر تلاش می‌کنند و نمی‌توان آن را به پای یک نفر گذاشت.

بازی کردن در این پرسپولیس چه تفاوتی با سایر تیم‌ها دارد؟

این تیم پرسپولیس نیازی به تعریف ندارد و همه می‌دانند چه تفاوتی با بقیه دارد. تیمی که فقط و فقط برای برد و قهرمانی تمرین و بازی می‌کند. اهداف بزرگی دارد و روح قهرمانی به آن دمیده شده است. خوشحالم عضوی از این تیم بزرگ هستم.

اگر اشتباه نکنم در زمان بازی در راه آهن، برانکو تو را برای پرسپولیس می‌خواست اما...

بله، من و تمام اعضای خانواده‌ام پرسپولیسی هستند. ما قائم شهری هستیم و اغلب مردم این شهر هم بعد از نساجی طرفدار پرسپولیس هستند و شما می‌دانید پیراهن اصلی این تیم به رنگ قرمز است. تا یادم نرفته بگویم خیلی خوشحالم که تیم پرطرفدار نساجی مازندران در لیگ برتر ماندنی شد و سقوط نکرد. اما درجواب پرسش شما باید بگویم آقای برانکو زمانی که راه آهن بازی می‌کردم من را می‌خواست اما مبلغی که باشگاه برای رضایتنامه‌ام طلب می‌کرد خیلی بالا بود. هیچ باشگاهی حاضر نبود برای یک بازیکن جوان آن مبلغ را پرداخت کند و برهمین اساس حضورم در پرسپولیس منتفی شد.

قبل از حضور در پدیده مشهد باز هم پیش آمد که با پیشنهاد پرسپولیس مواجه شوی؟

من در یک مقطعی بازیکن تیم سایپا بودم که پیشنهادی رسید اما باز هم مشکل رضایتنامه داشتم و...

بالاخره در مشهد این طلسم شکسته شد. اخباری هم منتشر شد مبنی بر اینکه تو آپارتمان خودت در شمال کشور را فروختی تا پول رضایتنامه ات را به پدیده بپردازی. پدرو مادر و خانواده ات با این کار تو مخالفت نکردند؟

دوست ندارم خیلی در این رابطه صحبت کنم. هر کاری بوده دلی بوده است. ضمن آن که تمام اعضای خانواده‌ام پرسپولیسی هستند. مادرم خیلی دوست داشت پیراهن پرسپولیس را بپوشم. پدرو برادرم هم از صمیم قلب چنین آرزویی داشتند که خدا را شکر به آن رسیدیم.

ابتدای حضورت در پرسپولیس با بدشانسی‌های زیادی روبرو شدی. اول کُرونا گرفتی و بعد هم محرومیت دربی و...

من همه این اتفاقات را به فال نیک می‌گیرم. یکسری اتفاقات دست شما نیست و متأسفانه من هم با وجود آن که خیلی حساس بودم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردم مبتلا به این ویروس شدم.

از پرواز به گوای هند هم جا ماندی؟

کمی‌دیرتر به تیم ملحق شدم اما امیدم را از دست ندادم. به هر حال قسمت بود که آن شرایط را تجربه کنم و از آن اتفاق هم درس‌هایی گرفتم.

و محرومیت دربی؟

هرچه بود گذشت و تمام شد. دیگر دوست ندارم درباره آن صحبت کنم. امیدوارم بتوانم بازیکنی مفید برای تیم خودم پرسپولیس باشم.

کارت قرمز فرشاد فرجی - محمدرضا اکبریان (داور) - درگیری بازیکنان؛ پرسپولیس - استقلال (دربی تهران)

یک زمانی خیلی سرخیو راموس را دوست داشتی. درست است؟

هنوز هم دوستش دارم و سبک بازی او را می‌پسندم. سرخیو راموس یک مدافع با غیرت است که با تمام وجود بازی می‌کند.

و الگوی ایرانی فرشاد فرجی؟

این حرف را به این دلیل نمی‌زنم که سیدجلال حسینی کاپیتان تیم ماست. من هرروز کنار او تمرین می‌کنم و شاهد تلاش‌های یک فوتبالیست حرفه ای، بی نظیر و فوق العاده هستم. شوخی نیست وقتی یک بازیکن به تعداد ۱۱۵ بازی ملی می‌رسد. این همه سال در کارش تداوم دارد و پرافتخارترین فوتبالیست لیگ برتر کشورمان لقب می‌گیرد. بی دلیل نیست که سال‌های سال یکی از مدافعان سطح بالای ایران و آسیا می‌شود و هنوز هم با قدرت بازی می‌کند.

ویژگی بارز سیدجلال چیست؟

حرفه ای بودن به تمام معنا و اهمیتی که به ساعت تمرین می‌دهد. همیشه زودتر از بقیه سرتمرین می‌آید و با جدیت خاصی تمرین می‌کند. جدای از مسائل فنی، سید جلال حسینی زندگی سلامتی دارد و از لحاظ اخلاقی هم یک الگو برای همه جوانان فوتبالیست است.

ببخشید سئوالات ما یک مقدار پراکنده است اما یک پرسش خاص دارم.

بفرمایید؟!

یکی از صحنه‌های بحث برانگیز دربی حذفی اخیر به ویژه برای پرسپولیسی‌ها خطای ارسلان مطهری روی تو بود. پرسپولیسی‌ها معتقد بودند این بازیکن باید در دقیقه ۱۵ اخراج می‌شد درحالی که علیرضا فغانی داور مسابقه اعتقاد داشت فشار ضربه پای مهاجم استقلال روی کمر تو زیاد نبوده و او پای خود را قبل از اصابت خَم کرده است؟

واقعیت این است که من داور نیستم و کتاب‌های داوری هم نخواندم اما آثار ضربه مهاجم استقلال روی کمر من مشهود بود. با این وجود آقای علیرضا فغانی نه تنها بهترین داور ایران و آسیا بلکه یکی از بهترین‌های دنیاست. به عنوان یک بازیکن به نظر ایشان احترام می‌گذارم ضمن آن که کادرسرپرستی و مدیریتی باشگاه در این رابطه صحبت‌های لازم را انجام داده اند.

بسیار خوب، برگردیم به بازی اخیر با تراکتور تبریز! یحیی گل محمدی در نشست خبری پس از پایان این دیدار مدعی شد که سخت ترین لحظات عمرش را سپری کرده است. چرا ابتدای نیمه دوم گل خوردید تا این بازی گره بخورد؟

باور کنید بازی بسیار سختی بود. بار روانی آن هم بسیار بالا و ما هم می‌خواستیم گل بزنیم. دوست داشتم زودتر گل بزنیم و همه هم بالا بازی می‌کردیم. توپ و میدان هم دست پرسپولیس بود اما روی یک ضد حمله غافلگیر شدیم. در چنین شرایطی وقتی شما گل می‌خورید طبیعی است دچار کمی‌استرس شوید. به هر حال پای قهرمانی و جام وسط است. ناخودآگاه کمی‌دچار مشکل می‌شوید اما خدا را شکر خیلی زود همه چیز وسط زمین تمام شد و با گل مهدی عبدی به بازی برگشتیم.

بعد از گل تساوی دو گل دیگر هم زدید و در نهایت با برتری ۳ بریک زمین را ترک کردید. می‌دانستید سپاهان در اصفهان چه نتیجه ای کسب کرده یا اینکه ذوب آهن یک پنالتی برابر رقیب اصلی شما از دست داده است؟

نه! از قبل آقا یحیی با بچه‌های پرسپولیس یک قول و قراری گذاشته بود که اصلا و ابدا به نتایج سایر تیم‌ها کاری نداشته باشیم.

قبول کن نمی‌شود! به هر حال نتیجه بازی سپاهان و ذوب آهن در اصفهان مستقیم روی قهرمانی شما تأثیرگذار بود و طبیعی است دنبال و پیگیر نتیجه آن بازی باشید؟

نه نبودیم!

حتی نمی‌دانستید ذوب آهن یک پنالتی خراب کرده است. اگر آن پنالتی تبدیل به گل می‌شد سپاهان شانس قهرمانی را از دست می‌داد و شما یک هفته مانده به پایان لیگ بیستم قهرمانی خود را در استادیوم آزادی جشن می‌گرفتید؟

بعد از بازی متوجه شدیم. فوتبال همین است و ما کادرفنی با تجربه ای داریم. می‌دانستیم اگر بخواهیم دنبال نتیجه سایر تیم‌ها باشیم ممکن است بازی خودمان را ازدست بدهیم بنابراین فقط روی مسابقه با تراکتور تبریز تمرکز کردیم و خدا را شکر هم برنده شدیم.

هفته آینده باید به مصاف پیکان بروید. تیم تارتار هم این روزها خیلی خوب نتیجه می‌گیرد و می‌برد؟

آقا مهدی مربی من در راه آهن بوده و درپیکان تیم خوبی ساخته است. پیکان تیم سختکوشی است که خیلی سخت گل می‌خورد ولی ما باید برنده شویم. این آخرین بازی ما و آخرین فرصت برای قهرمانی است. یقین بدانید با تمام وجود و برای قهرمانی بازی خواهیم کرد.

شاید خیلی‌ها با توجه به اینکه با پیکان بازی دارید از حالا جام قهرمانی را برای پرسپولیس کنار گذاشته اند؟

نه! فوتبال این طوری نیست. تا زمانی که سوت پایان بازی زده نشده باشد و جام را بالای سر نبرده باشید نمی‌توانید بگویید قهرمان شده اید. آقا یحیی و سید جلال همیشه می‌گویند که باید تا لحظه آخر بجنگیم و فکر نکنیم قهرمان شده ایم. ما بازی بسیار سختی با پیکان داریم و هیچ کس نمی‌تواند بگوید چه تیمی از پیش برنده است یا از پیش بازنده! البته همان طور که اشاره کردم ما برای بردن به زمین می‌رویم تا جام قهرمانی را بالای سر ببریم اما هرگز پیکان را دستکم نخواهیم گرفت.

نکته دیگر درخواست هواداران پرسپولیس از تیم شما در فضای مجازی است. خبرنداری؟

کدام درخواست؟

اینکه اجازه ندهید سرنوشت قهرمانی شما دست استقلال بیفتد یا اینکه آبی پوشان با برتری مقابل سپاهان باعث جام گرفتن پرسپولیس شوند؟

ولی اگر ما پیکان را ببریم قهرمان می‌شویم.

خُب حرف هواداران پرسپولیس هم همین است. اینکه با قدرت برابر پیکان بازی کرده و برنده شوید تا کار به کمک استقلال نکشد! البته این حرف هواداران تیم شماست.

گفتم و باز تکرار می‌کنم نگاه تیم ما به خودمان است. ما به این موضوع فکر نمی‌کنیم که در سایر دیدارها چه اتفاقی بیفتد یا اینکه چه نتیجه ای رقم بخورد. کار خودمان را می‌کنیم و انشالله هفته آخر هم دست پُر از زمین خارج خواهیم شد.

فرشاد فرجی در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ بیستم شرایط خاصی دارد.  قهرمانی آن هم با نیم فصل بازی کردن در پرسپولیس چه حسی دارد؟

خوشحالم که برای قهرمانی در کنار همبازیانم می‌جنگم. سالهاست من در فوتبال حضور دارم. از نوجوانی و جوانی شروع کردم و سال‌ها از خانواده‌ام دور بودم. در شهرهای مختلف از تهران و آبادان بگیرید تا مشهد بازی کردم تا شاهد چنین روزی باشم. حالا خوشحالم و افتخار می‌کنم در نیم فصل به پرسپولیس ملحق شدم و برای قهرمانی و لمس کردن جام قهرمانی لحظه شماری می‌کنم.

فرشاد فرجی

شاید یکی از دلایلی که تو زود در پرسپولیس جا افتادی کارکردن زیر نظر کادرفنی این تیم در مشهد بوده است. میلاد سرلک هم همین شرایط را داشت و خیلی زود در ترکیب پرسپولیس جا افتاد.

من در مشهد شاگرد آقا یحیی و آقای مطهری بودم. می‌دانستم چه انتظاری از مدافعان دارند و با دیدگاه فوتبالی آنها آشنا بودم. امیدوارم توانسته باشم انتظارات مربیان و هواداران پرسپولیس را جلب کنم.

فرشاد فرجی به آنچه می‌خواسته در فوتبال رسیده است؟

من هرتصمیمی‌گرفتم یا به هرتیمی‌رفتم دلی بوده و خوشحالم تصمیمات خوبی گرفته‌ام یا اینکه حداقل خودم راضی هستم اما هنوز به آنچه مدنظرم است نرسیدم. اهداف بزرگی در سر دارم که تلاش می‌کنم با زحمت و تمرینات بیشتر به آن برسم.

در ۲۶ سالگی چقدر به تیم ملی فکر می‌کنی؟

هر بازیکنی حتی فوتبالیست‌هایی که در دسته‌های پایین تر هم توپ می‌زنند به تیم ملی فکر می‌کنند. آرزوی هر بازیکنی از روز اولی که پا به توپ می‌شود پوشیدن پیراهن تیم ملی است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. من هم تلاش می‌کنم به آن برسم و می‌دانم برای رسیدن به این هدف اول باید در تیم خودم پرسپولیس خوب باشم.

دراگان اسکوچیچ در خونه به خونه بابل سرمربی تو بوده و شناخت کافی از فرشاد فرجی دارد. این طور نیست؟

آقای اسکوچیچ یک مربی فنی و با دانش است. او شناخت خیلی خوبی از فوتبال ایران دارد و سال‌ها در تیم‌های مختلف کار کرده است. در بحرین هم نتایج خوبی گرفت و ثابت کرد انتخاب مناسبی بوده است. در حال حاضر من باید بازیکن مفیدی برای پرسپولیس باشم. اگر بتوانم در پرسپولیس خوب و مفید بازی کنم این شانس را خواهم داشت که به تیم ملی دعوت شوم. بنابراین درحال حاضر تمام فکر و ذکر من موفقیت پرسپولیس است.

فکر می‌کنی بتوانی مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شوی؟

خواستن توانستن است. البته اول دوست دارم تیم ملی کشورم در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی موفق ظاهر شده و با قدرت به جام جهانی صعود کند. ما تیم خوبی داریم و بازیکنانی که در اروپا می‌درخشند و از ته دل آرزو می‌کنم ایران برای سومین بار متوالی به جام جهانی صعود کند. این آرزوی قلبی همه مردم فوتبالدوست ایرانی است. اگر انشالله تیم ملی به جام جهانی صعود کرد من هم تلاش می‌کنم با انجام بازی‌های خوب در پرسپولیس یکی از مسافران جام جهانی شوم. اگر چنین اتفاقی افتاد باعث افتخار و غرور من خواهد بود و در غیر این صورت هم برای موفقیت تیم کشورم دعا کردم و مثل یک هوادار حامی‌تیم ملی ایران خواهم بود.

فرشاد جان! مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را تعقیب می‌کنی؟

تا جایی که وقت اجازه دهد و تداخلی با تمرین و مسابقات پرسپولیس نداشته باشد سعی می‌کنم بازی‌ها را تماشا کنم.

سورپرایز این دوره از مسابقات المپیک برای تو چه بود؟

شکست دادن تیم خوب لهستان توسط ملی پوشان ایرانی بود. واقعا از دیدن نمایش ملی پوشان والیبال کیف کرده و احساس غرور کردم. بازی بسیار سنگینی هم بود اما بچه‌های تیم ملی والیبال کشورمان عالی و بدون اشتباه بازی کردند.

به نظرت بهترین بازیکن تیم ملی والیبال چه کسی بود؟

همه بچه‌ها خوب و فوق العاده بودند اما سعید معروف با احترام به همه برو بچه‌های شایسته تیم ملی والیبال بهترین بود. امیدوارم بهترین اتفاقات برای کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو بیفتد.

در پایان حرف ناگفته ای نداری؟

نه، از شما سپاسگزارم و امیدوارم هفته آخر با دعا و انرژی مثبت هواداران پرسپولیس جشن قهرمانی را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه US ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    سلام جناب فرجی لطفا سرنوشت استقلال در دوره اول لیگ برتر را نصب العین خود کنید و اینقدر مطمئن و مغرور نباشید فراموش نکنید که سپاهان با پیکان با اشتباه محرز داوری مساوی کرد.
    • امیر علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      دوست عزیز فرشاد فرجی اصلا حرفی نزد بنده خدا گفت ما حقمون رو در زمین مسابقه میگیریم فکر کنم مصاحبه ایشون رو نخوندی تا انتها اصلا صحبتی در این مورد نداشت و خیلی حرفه ای و عالی مصاحبه کرد
    • میلاد IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      چه خبر از طلبکار ریگی ؟ بلاخره پولشو گرفت یا فقط یک فیلم با کارگردانی برادران مجیدی بود
    • آنالیزور DE ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      نوشابه باز کردن بد نیست اما واسه لنگیا رژیمی باز کنین چون باباشون داره میره و رودل میکنن بزودی
  • الدوچرخه چی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    کیسه خیلی هنر داشت بفکر خودش بود تا اینقدر زجر نکشه وتحقیر نشه!لازم نیست برای پرسپولیس کاری بکنه! قاچ زین رو بچسبند سواری پیشکش!پارسال پوکر سوزش رو به کیسه جات تبریک وتسلیت گفتیم امسالم گلات سوزش رو تبریک وتسلیت میگیم!سال اینده هم به لطف خدا باید ببینیم بعداز گلات باید به کیسه تنان چه چیزی بعلاوه ی سوزش باید بگیم!خخخ خخخ
    • اشکان IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      عالی بود کامنت بی نظیری بود البته این جماعت دیگه به باختن سربه زیری جلوی پرسپولیس کبیر عادت کردن یه دست پایی بزنن واسه همین جام حذفی اونم به شرط و شروطی که گلبرگ مغرور باز دم فینال قهر نکنه بره چون فولاد تیم قدری مجیدی هم که خدای بهانه
    • Red Army IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      دبل هت تریک سوزش:)
  • قشقایی اسطوره IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    تار تار مطمعن باشید 3 امتاز خوشگل میده پیروزی.
    • ق ر IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      فکر کردی تاتار صمد مرفاوی در صبا باطری و.. راحت جوری ارنج میکرد که بهترین فوروارد دفاع می‌گذاشت و به عمد کارت قرمز میگرفت
  • رمض IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    فرشاد جان مطمئن باش میلیونها نفر پرسپولیسی با دعای خیر و آرزوی پیروزی , پشتیبان شما هستند , امیدوارم با تمرکز و دقت فراوان و جنگندگی قهرمانی پنجم حاصل شود.انشاءالله.
  • گرگانی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    نه تنها قائمشهر کل شمال گیلان مازندران و گلستان ما پرسپدلس هفتاد درصد فوتبالی ها عاشق پرسپولیس هستند با افتخار و بعد الکیسه
    • ناشناس از ساری IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      ۷۰٪ مردم گیلان و مازندران و گلستان عشقشان آبی است نه قرمز لطفا دیگه مرض نتراش
    • گرگانی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      به نگاه به تعداد فالور اینستا پرس و کیسه بنداز نصف ما هم نیستین
  • x IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    با شخصیت و جنگنده
  • دانیال IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    پیکان بخوادمیتونه پرسپولیس راشکست بده مگه اینکه اتفاقی بیفته
    • بی‌نام US ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      همراه تو
  • عارف IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    چه کارشناسی دقیقی من یاد هشت پاه جام جهانی که اسپانیا قهرمان شد انداختی حیف مردتوجاش گرفتی کیسه عشق پرسپولیس
  • آروین IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    پرسپولیس خیلی قوی است، میتونه پیکان رو ببره. ولی اگه مساوی هم کنه با تفاضل گل بیشتر میتونه قهرمان بشه مگر اینکه سپاهان، استقلال رو 4 بر 0 ببره و پرسپولیس حتا یک تفاضل گل هم از پیکان نگیره،
    • احمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      پرسپولیس حتی یک تفاضل از پیکان نگیره ؟؟ چی داری میگی ؟؟ اگه تفاضل بگیره که یعنی بازیو برده
  • تاریخ تمدن افتخار IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    ۱۴ تا تیم در لیگ نتونستن جلوی پرسپولیس بازی کنن و نتبجه بگیرن حالا منتظر تیم پیکان و ت قع دارن پرسپولیس را ۶ تایی کنه. اگه میشد پرسپولیس را برد خودتون میبردید
  • رادمان IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    به شخصه فکر نمیکردم فرجی اینقدر خوب دفاع کنه عالیه این.پسر البته چون با یحیی کار کرده زود جا افتاد پرسپولیس قهرمانه
  • کیسه IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    پرسپولیس فقط باید ببره چون مطمعاباشید مجیدی بدون شک بابازیکناش هماهنگ کرده که ببازن اونم نه با۳تاگل بلکه گفته ۶تابخورن کار از محکم کاری کم نکنه فقط به امید برد شیر وسلطان ایران وآسیا پرسپولیس
  • پرسپولیس عشقه IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    فرهنگ از هر نوعش در پرسپولیس با آمدن برانکو تغییر کرد. فرهنگ سختکوشی، فرهنگ جذب بازیکن، فرهنگ هواداری، فرهنگ مقابله با حاشیه سازی ستاره‌ها، فرهنگ تمرین کردن و ... . روحی که در پرسپولیس دمیده شد و با آن ستاره‌های سیرنشدنی از موفقیت خلق شدند نه ستاره هایی از جنس دهه هشتاد این تیم که فقط نام بودند. تیم هویتش را بازپس گرفت و از اینکه محله بروبیا هر بازیکنی و هر مربی‌ای بشود نجات یافت. مدعیان همیشگی اما ناکارآمد نیمکت با عدم اقبال جامعه هواداری به سایه رفتند و همه آن حس ناکامی که در یک دهه و بیشتر در جامعه پرسپولیسی جمع شده بود تبدیل به یک خواست و اراده عجیبی شد که باعث می‌شود حتی در فصلی مثل امسال هم در رقابت با رقیب گردن‌کلفتی چون سپاهان  تا لحظه‌ی آخر وا ندهد. موفقیت در فوتبال ایران قائم به شخص است. همانطور که استقلال فقط با قلعه‌نویی قهرمان شد چون او نیز تا زمانی همان مرد مقتدری بود که می‌توانست تیمش را فارغ از بحران مدیریت جمع و جور کند. او نیز در استقلال فرهنگ‌ساز بود. یا سپاهان با ترکیب مدیریتی و فنی بهتر از رقبا سه بار قهرمان شد. برانکو نیز آن معمار مقتدری بود که پرسپولیس نیاز داشت
  • 6 ( فقط تاج) IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    بعنوان استقلالی پیشاپیش پنجمین قهرمانی کذایی و اسنپی پرسپولیس معروف به لنگی را تبریک میگم. خدا پدر بابا مسعود و آذر خانم بیامرزه باعث شدند لنگ باب میلش مقابل تیمها نتیجه بگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی