واران و امباپه
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باشگاه رئال‌مادرید با فروش رافائل واران و جدایی سرخیو راموس، بخشی از بودجه خرید کیلیان امباپه را فراهم کرده است.

توافق نهایی رافائل واران و منچستریونایتد رسمی شد. انتقالی که از مدت‌ها پیش انتظارش را می‌کشیده‌ایم و باشگاه رئال‌مادرید هم اصرار نکرد تا مدافع فرانسوی و قدیمی را حفظ کند و او پس از ۱۰ سال پایتخت اسپانیا را ترک خواهد کرد. اما چرا رئالی‌ها این‌قدر راحت حاضر شدند واران را بفروشند؟ نشریه «مارکا» از قصد فلورنتینو پرس پرده‌برداری کرده و آن‌هم تأمین بخشی از مبلغ خرید کیلیان امباپه، ستاره جوان خط حمله پاری‌سن‌ژرمن است.

فروش‌های برنامه‌ریزی شده

انتظار می‌رفت رئال‌مادرید بعد از انتقال داوید آلابا دیگر هیچ خرید بزرگی در این تابستان نداشته باشد، اما پروژه خرید کیلیان امباپه به‌شدت فلورنتینو پرس را وسوسه کرده و مدیرعامل رئالی‌ها هم برنامه‌های برای این انتقال چیده است. باشگاه رئال‌مادرید قصد دارد رکورد جدیدی را به نام خودش ثبت کند و برای این منظور بازیکنی مثل رافائل واران را هم قربانی کرده‌اند. اما این تنها مرحله مورد نیاز برای خرید امباپه نبوده است.

بندهایی در پیشنهاد تمدید قرارداد سرخیو راموس گنجانده شد که دیگر وقتی کاپیتان تصمیم گرفته بود دوباره پای میز مذاکره بنشیند، دیر بود. در نتیجه فلورنتینو پرس از خدا خواسته قید راموس را زد تا حقوق خالص سالیانه ۱۵ میلیون یورویی او آزاد شود. حالا این پول را هم می‌توانند صرف حقوق امباپه کنند.

خرید جدیدی در کار نیست به جز ...

نکته جالب این که با وجود از دست دادن راموس و واران، دیگر باشگاه تصمیم ندارد مدافع جدیدی به خدمت بگیرد. علاوه بر آلابا، کارلو آنچلوتی در لیست تیمش ادر میلیتائو و ناچو را در اختیار دارد که به آن‌ها اعتماد خواهد کرد. چهارمین مدافع هم می‌تواند از بین جوانانی مثل ویکتور چوست، ماریو خیلا و خسوس وایخو انتخاب شود.

ولی شاید تنها خرید بزرگ رئال‌مادرید در روزهای باقی مانده تا پایان نقل‌وانتقالات تابستان ۲۰۲۱ کیلیان امباپه باشد. احتمالاً خرید نکردن در پست‌های دیگر هم فقط به دلیل این مسئله است که پول‌شان را صرف خرید امباپه کنند. لوکاس واسکس هم تصمیم به جدایی گرفته بود، اما او هم ماندگار شده، برای این که باشگاه می‌داند در صورت فروش این بازیکن قدیمی، باید برای جذب بازیکنی دیگر هزینه کند و از طرفی حقوق واسکس زیاد نیست و بازیکن جدید حقوق بیشتری خواهد گرفت. در نتیجه ماندن او برای باشگاه به صرفه‌تر بود.

راموس و واران

شرایط مالی خوب

با وجود همه این حساب و کتاب‌ها، رئال‌مادرید حتی در روزهای کرونایی هم شرایط مالی خوبی دارد و خوب این وضعیت را تحمل کرده‌اند. این که در سال گذشته با توجه به ضرر و زیان همه باشگاه‌ها و حتی باشگاه‌های بزرگ، رئال‌مادرید ۸۷۴ هزار یورو سود کرده قابل تحسین است. به نوعی می‌توان گفت پول خرید امباپه را ذره‌ذره جمع کرده‌اند و برای همین نمی‌خواهند پروژه بزرگ‌شان را به سال ۲۰۲۲ موکول کنند.

جذب امباپه برای رئال‌مادرید کمتر از ۱۸۰ میلیون یورو هزینه اولیه نخواهد داشت و این پولی است که باشگاه پاری‌سن‌ژرمن طلب کرده. برای باشگاه فرانسوی مهم نیست که قرارداد امباپه سال ۲۰۲۲ تمام می‌شود و برای رد کردنش مبلغ فروشش را پایین بیاورند. قیمت او مقطوع است و زیر ۱۸۰ میلیون یورو نخواهد بود. از طرفی دو باشگاه روابط خوبی دارند و رئال‌مادرید می‌تواند با پول این باشگاه را راضی کند. انتظار می‌رود با حقوقی در حدود ۲۰ میلیون یورو هم ستاره تیم ملی فرانسه را استخدام کنند که حقوقی هم‌سطح دیگر بازیکنان درجه یک تیم است.

مشکل بزرگ

اما نه شرایط مالی مشکلی دارد و نه توافق کردن با پاری‌سن‌ژرمن برای جذب امباپه غیرممکن است. مشکل بزرگ رئال‌مادرید تعداد زیاد بازیکنان بزرگسال است. رئالی‌ها در حال حاضر ۲۸ بازیکن بزرگسال دارند و فقط ۲۵ بازیکن می‌توانند در لیست این تیم حاضر باشند. از طرفی نیازی نمی‌بینند بازیکنی را کنار بگذارند تا جا برای امباپه باز شود. تصور می‌شد بازیکنی مثل وینیسیوس جونیور کنار گذاشته شود تا هم در لیست و هم در تیم جای برای امباپه باز شود. لوکا یوویچ هم گزینه دیگری برای انتقال قرضی دوباره است. شاید هم در نهایت مجبور شوند او را بفروشند. در هر صورت فروش رافائل واران یک قدم بزرگ برای خرید امباپه بود و حتماً راهی هم برای قرض دادن یا انتقال بازیکنان دیگری پیدا خواهند کرد.

اگر همین روزها خبر رسید امباپه تمرین پاریسی‌ها را ترک کرده تا در تست‌های پزشکی رئال‌مادرید شرکت کند، تعجب نکند. آن زمان آرزوی سرخیو راموس برای هم‌بازی شدن با این ستاره جوان فرانسوی رنگ می‌بازد!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی