دیک ادوکات رسماً سرمربی تیم ملی عراق شد/ کی‌روش رقیب ایران نشد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بالاخره پس از کش و قوس فراوان دیک ادوکات با عقد قراردادی رسمی، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عراق انتخاب شد.

سرانجام  پروسه طولانی انتخاب سرمربی تیم ملی عراق به پایان رسید و پیرمرد هلندی قرار است هدایت یکی از رقیبان ایران را برعهده بگیرد. پس از اینکه روز گذشته رسانه‌های عراقی و عربی منطقه از انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی عراق خبر دادند، در نهایت به دلیل مشکلات شخصی سرمربی پرتغالی از جمله بیماری پدر کی روش، مذاکرات به بن بست خورد.

پاسخ منفی کی روش به عراقی‌ها باعث شد تا عدنان درجال وزیرورزش و جوانان عراق شخصا راهی اسپانیا شود و مذاکرات با دیک ادوکات سرمربی هلندی را پیگیری کند و حالا پس از مذاکرات فشرده با سرمربی باتجربه و کهنه کار، توافق نهایی با این پیرمرد هلندی حاصل شد و با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال عراق، او به عنوان جانشین سرچکو کاتانتس اسلونیایی معرفی شد.

در همین رابطه، علی نوری خبرنگار معروف عراقی با ارسال توئیتی در صفحه شخصی خود، نوشت: مادرید پایتخت اسپانیا شاهد پایان مذاکرات بود. ادوکات هلندی رسماً به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی انتخاب شد. قرارداد ادوکات یک ساله خواهد بود و دارای بند تمدید است. مذاکرات رسمی با ادوکات چندی پیش با حضور عدنان درجال وزیر ورزش و جوانان و ایاد بنیان سفیر عراق در اسپانیا پایان یافت.

دیک ادوکات سرمربی هلندی و با تجربه که پیش از این چندین بار از دنیای فوتبال خداحافظی کرده بود، پس از دریافت پیشنهاد عراقی‌ها برای بازگشت به میادین مردد شد و در نهایت تصمیم گرفت تا سکان هدایت این تیم را برعهده بگیرد. او سابقه هدایت تیم‌های ملی هلند، امارات، کره جنوبی، روسیه، بلژیک و باشگاه‌های فاینورد، اوترخت، آلکمار، آیندهون، زنیت، فنرباغچه، ساندرلند، گلاسکو رنجرز و... را در کارنامه دارد.

عکس‌های رسمی از عدنان درجال وزیر ورزش عراق و سرمربی هلندی در رسانه‌های عراقی منتشر شد تا بدین صورت پس از هفته‌ها سردرگمی و اخبار متناقض درخصوص سرمربی بعدی تیم ملی عراق، سکان هدایت این تیم به ادوکات سپرده شد.

عراق یکی از حریفان ایران در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی است. دیدار دوم آنها با شاگردان اسکوچیچ در تاریخ16 شهریور برگزار می‌شود. هنوز مکان این بازی به صورت رسمی اعلام نشده است. کره جنوبی، امارات، لبنان و سوریه دیگر حریفان ایران در راه صعود به جام جهانی هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سهیل IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    خبر خوبیه حالا عراق جلوی ما فوتبال بازی میکنه و شکست میخوره اگه کیروش میشد با ضد فوتبالی که ارایه میداد مقابل عراق به مشکل میخوردیم
  • حمید علوی CA ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    یادتونه گفتم عراقیها بر خلاف ما ایرانی‌ها از اینکه کسی خودش رو در موقعیت بالاتر فرض کنه و نکاه بالا به پایین بهشون داشته باشه و تحقیرشون کنه بیزارن و عمرأ کیروش رو تحمل نمیکنن. کیروش برای اونا فقط یه بازی بود تا مربیانی مدنظرشون رو ارزون‌تر و با شرایط بهتر جذب کنن.
  • تاج آسیا IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    بد شد، عراق با کی‌روش رو میشد برد چون احتمالا همون سیستم همیشگی رو پیاده میکرد ولی فوتبال عراق در سطحی پایینتر شبیه کلمبیا بود و موفق نمیشد از ایران هجومی امتیاز بگیره اما از اون طرف هم کی‌روش راه بردن کره رو میدونست که در جدول امتیازات برای ایران خوب بود ولی ادو کات مربی هست که به سیستم شناور هلندی اعتقاد خاصی داره و این نوع فوتبال با فوتبال عراق خوب جفت و جور میشه ، برای هر دو تیم ایران و کره بد شد
  • x IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    مربی فوق العاده ایه، ولی تا بخواد بازیکنا و فوتبال آسیا رو بشناسه تورنومنت رو از دست داده.
  • میلاد IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    واقعا برای کیروش پرستا که اینجوری بازیچه کیروش و مدیر رسانه ایش میشن دلم میسوزه . اصلا پیشنهادی نبوده .
  • ققنوس IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    دم کیروش گرم ....پرچمش بالاس ....اگه میومد برا عربا واقعا حالمون گرفته میشد
  • رضا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    بهتر. کی روش فقط باید برگرده ایران.کسی ک ب تیم نطم و انسجام داد.بقیه اداشو در میارن
  • محمد FR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    کی‌روش فقط دنبال پول است.بازیکنان هم بخاطر اینکه از لحاظ مالی برایشان خوب است،دوستش دارند.ولی کارنامه موفقی نداشته و نخواهد داشت.فقط به فقط تبلیغات،تبلیغات وتبلیغات
    • امیر IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      دوست عزیز سالها در کنار فرگوسن بودن،سرمربی رئال بودن رو تشخیص دادن فقط فرگوسن و رئال مادرید میتونن راجع بهش قضاوت کنن نه امثال شما !!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی