زننده گل قهرمانی پرسپولیس ۲۴ ساعت قبل از بازی فیکس شد!/ چرا تصمیم گل محمدی تغییر کرد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی عبدی زننده یکی از گل‌های پرسپولیس در دیدار با پیکان که قهرمانی پرسپولیس را زد قرار نبود در ترکیب اصلی این بازی باشد!

اخبار واصله حکایت از آن دارد که تا ۲۴ ساعت مانده به آغاز دیدار دو تیم پیکان و پرسپولیس، عیسی آل‌کثیر در ترکیب اصلی سرخپوشان تهرانی بود. این مهاجم پرتلاش خوزستانی در طول هفته گذشته نیز در برنامه‌های تاکتیکی یحیی گل محمدی قرار داشت اما در نهایت و در فاصله یک روز مانده به بازی با پیکان، سرمربی پرسپولیس تصمیم خود را هوشمندانه تغییر داد.

بعد از پیروزی پرسپولیس برابر تراکتور تبریز، کادرفنی پرسپولیس به این نتیجه رسیدند که باز هم از زوج عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو برابر پیکان استفاده کنند. برنامه ابتدایی مربیان پرسپولیس هم این بود که آل‌کثیر به لطف دوندگی بالای خودش بتواند مدافعان پیکان را خسته کرده و آن گاه در نیمه دوم مهدی عبدی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود. قرار بود عبدی تعویضی همچون بازی با تراکتور باز هم دروازه حریف را گشوده و اسباب پیروزی و برتری تیمش را فراهم سازد.

این تدبیر تاکتیکی ناگهان در فاصله یک روز مانده به دیدارحساس با پیکان عوض شد. یحیی گل محمدی سرمربی با تجربه پرسپولیس نظرش را عوض کرد و تصمیم گرفت از همان بدو بازی با پیکان مهدی عبدی را در ترکیب اصلی بگذارد. از آنجایی که پرسپولیس در این دیدار گل می‌خواست باید هر چه زودتر دروازه پیکان سختکوش را باز می‌کرد تا کار به نیمه دوم کشیده نشود. گل‌محمدی در تحلیل‌های آخر خودش به این نتیجه رسید که هرچه از زمان بازی بگذرد گل زدن به تیم مهدی تارتار سخت‌تر خواهد شد.

با توجه به اینکه مهدی عبدی از شم گلزنی بالاتری نسبت به آل‌کثیر برخوردار است بنابراین یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت از همان شروع بازی این مهاجم مازندرانی را در ترکیب اصلی قرار دهد و بازی را هجومی آغاز کند تا کار به نیمه دوم یا دیدار دو تیم استقلال و سپاهان کشیده نشود.

از قضا همین تدبیر هم مؤثر واقع شد. پرسپولیس با میل هجومی بیشتری بازی را شروع کرد و در دقیقه ۹ و روی ارسال مهدی ترابی به داخل محوطه جریمه، مهدی عبدی با تیزهوشی و نوک پا دروازه پیکان را گشود. این گل زودهنگام تمرکز پیکانی‌ها را برهم زد تا احمد نوراللهی دومین گل را هم در نیمه اول زده و کار این تیم را تمام کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رجب صفروف IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    زمانیکه سر مربی دید کاملی به بازیکنانش داشته باشه همینجوری میشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی