دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵
۲ |
۵
محرم نوید کیا - سپاهان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برای کارنامه درخشان محرم نویدکیا در این فصل فقط کافی است به تعداد گل‌های سپاهان در این فصل اشاره شود؛ تیم او با زدن ۵۳ گل در مجموع رقابت‌های لیگ، خطرناک‌ترین خط حمله را داشت.

‌بیستمین دوره لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که پرسپولیس برای پنجمین بار متوالی جام قهرمانی را بالای سر برد و یک رکورد خارق‌العاده از خود به جا گذاشت. طبیعتا وقتی تیمی با این میزان آمادگی می‌تواند از پس رقبا بربیاید، شایسته است که برترین‌های لیگ هم غالبا از بین همین بازیکنان و مربیان انتخاب شود. بااین‌حال این دوره از رقابت‌ها آبستن اتفاق تازه‌ای هم بود که در رقابت‌های لیگ برتر دست‌کم در ۱۰ فصل اخیر بی‌سابقه بوده است: اینکه یک تیم ۶۵ امتیاز بیاورد ولی قهرمان نشود! موضوع درباره باشگاه سپاهان است؛ تیمی که تا هفته آخر با پرسپولیس بر سر قهرمانی لیگ می‌جنگید ولی دست‌آخر با اختلاف دو امتیاز قهرمانی را واگذار کرد. فوق‌العاده‌بودن پرسپولیس یا کم‌شانسی سپاهان، دلیلی شد تا برای اولین بار در فصول اخیر، تیمی ۶۵ امتیاز به دست بیاورد ولی قهرمان نشود.

شاید اگر سپاهان اسیر تیم پرسپولیس آماده نمی‌شد با همین تعداد امتیازات می‌توانست چند هفته زودتر هم جام قهرمانی را به دست بیاورد؛ شبیه به کاری که پرسپولیس در دوره اخیر انجامش داد. به‌هرروی، سپاهان بدشانس بود که در فصل فوق‌العاده این تیم اصفهانی، یحیی گل‌محمدی و تیمش جنگجوتر بودند و جام را بالای سر بردند. اتفاقات روز پایانی لیگ نهایتا مشخص کرد که جام به پرسپولیس برسد و سپاهان به‌عنوان نایب‌قهرمانی در حد قهرمان معرفی شود. این دومین لیگی بود که یحیی گل‌محمدی به همراه پرسپولیس به دست می‌آورد. فصل گذشته یحیی گل‌محمدی از نیم‌فصل رسید و انتهای فصل جام قهرمانی را به دست آورد. در این فصل اما از ابتدا خودش بود و انتها هم جام را بالای سر برد. شانسی که یحیی در این میان داشت دراختیارداشتن بازیکنان باتجربه بود که بدنه پرسپولیس را تشکیل داده بودند. بازیکنانی که نفرات اصلی‌شان چندسالی می‌شد کنار هم بازی می‌کردند.

با توجه به سبک و شیوه بازی پرسپولیس در این فصل، راحت است که یحیی گل‌محمدی به‌عنوان برترین مربی انتخاب شود ولی با احترام به این مربی، می‌توان عنوان برترین مربی فصل را به محرم نویدکیا داد. جوان اول لیگ در عرصه مربی‌ها با تیمی که تجربه کمتری در مقایسه با پرسپولیس داشت تا روز آخر جنگید و نهایتا همان ۶۵امتیازی که در برنامه اوایل حضورش در سپاهان گنجانده بود، رسید. محرم در این میان علاوه بر متحول‌کردن سپاهانی که تقریبا افول کرده بود، دو عنوان برترین انفرادی را هم در تیمش داشت: بهترین گل‌زن لیگ و بهترین پاسور لیگ. سجاد شهباززاده و سروش رفیعی، هر دو از سپاهان به این عنوان رسیدند. هرچند نباید از درخشش پیام نیازمند هم غافل شد؛ او بعد از حامد لک، بیشترین تعداد کلین‌شیت در لیگ را داشت و کارنامه قابل‌قبولی از خود به جا گذاشت.

البته که برای کارنامه درخشان محرم نویدکیا در این فصل فقط کافی است به تعداد گل‌های سپاهان در این فصل اشاره شود؛ تیم او اگرچه تفاضل گل را به پرسپولیس باخت ولی با زدن ۵۳ گل در مجموع رقابت‌های لیگ، خطرناک‌ترین خط حمله را در اختیار داشت. شاید اگر محرم کمی کارهای دفاعی را جدی‌تر گرفته بود و کمتر از ۲۴ گل می‌خورد همان دو امتیاز اختلاف هم از بین می‌رفت. به‌هرحال محرم در جدی‌ترین فصل حضورش به‌عنوان سرمربی سپاهان آمار بی‌نظیری را با وجود سن و سال کمش به جا گذاشت. او از همین حالا زنگ خطر را برای دیگر مربیان مدعی لیگ از جمله یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به صدا درآورده است. پیام او روشن است: محرم را جدی بگیرید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی ادیب IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    البته آمار گل های زده سپاهان به واسطه ی بازی های مشکوک تیم های صنعتی در مقابل این تیم رو یادتون رفته، شاید هم به صلاحتون نبوده یادتون بیاد.
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    شما مرزبان و کارخونه فولاد رو از شله زرد بگیر اونوقت میبینی که نمدسیا هیچی نیست الباقی روابط و باند ساکت هم جای خود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی