دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
۰ |
۰
راز قهرمانی پرسپولیس/ یحیی در آزادی رکورد زد
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پرسپولیس با کسب ۴۱ امتیاز از ۱۵ بازی خانگی، یک حدنصاب جدید را در لیگ برتر ثبت کرد و به لطف همین امتیازها برای پنجمین بار متوالی جام را در خانه نگه داشت.

آمار و ارقام نشان می‌دهد پرسپولیس خطرناک ترین تیم لیگ برتر در خانه است. در فصلی که هیچ هواداری در ورزشگاه‌ها حضور نداشت، شاگردان یحیی گل محمدی در خانه به حدنصاب بی نظیری دست یافتند.

آمار فوق العاده پرسپولیس در آزادی

گل محمدی و تیمش در این فصل از ۱۵ بازی خانگی خود در ورزشگاه آزادی، ۱۳ برد، ۲ تساوی و ۴۱ امتیاز  به دست آوردند! این موضوع در بیست دوره اخیر لیگ برتر ایران بی نظیر است. سرخپوشان پایتخت توانستند حدنصاب ۲.۷۳ امتیاز را کسب کنند که یک آمار فوق العاده بود که می‌توان علت اصلی این موضوع را به هموار بودن چمن ورزشگاه آزادی و راحت بودن سرخپوشان در این وضعیت برای انجام یک بازی شناور دانست.

آمارها نشان می‌دهد پرسپولیس در ورزشگاه‌هایی امتیاز از دست داده که به هیچ وجه زمین چمن مناسبی نداشتند، مانند ورزشگاه نساجی، نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان، آلومینیوم اراک و ... که نسبت به آزادی چمن خوبی ندارند.

بعد از این تیم سپاهان و فولاد با ۳۴ و ۳۳ امتیاز از بازی‌های خانگی بسیار خوب ظاهر شدند و استقلال با ۳۰ امتیاز (متوسط ۲ امتیاز در هر بازی) در رتبه چهارم قرار گرفت.

استقلال با ناکامی‌در خانه، از جام قهرمانی دور شد

در واقع تفاوت استقلال و پرسپولیس در امتیازهای این دو تیم در بازی‌های خانگی بود چرا که سرخ‌آبی‌های پایتخت در خارج از خانه به طور مشترک ۲۶ امتیاز کسب کردند که کمتر از ۲ امتیاز در هر مسابقه می‌شود.

سپاهان و محرم میزبان‌ها را قلع و قمع کردند!

اما بهترین تیم لیگ در بازی‌های خارج از خانه محرم نویدکیا و شاگردانش در سپاهان بودند که ۳۱ امتیاز را کسب کردند و نشان دادند از روحیه جنگندگی بالایی برای رسیدن به پیروزی در زمین رقبا برخوردار هستند. آن‌ها توانستند تراکتور، مس، نفت آبادان، ذوب آهن، آلومینیوم، سایپا، نساجی، پدیده و استقلال را در زمین رقبا شکست دهند و به ۹ پیروزی دست یابند؛ در حالی که شمار پیروزی‌های خارج از خانه قهرمان لیگ عدد ۶ را نشان می‌دهد.

فولاد در خانه باج نمی‌دهد

فولاد با هدایت جواد نکونام یکی از تیم‌های موفق لیگ در خانه بود. آن‌ها بعد از پرسپولیس و سپاهان بهترین تیم از این حیث بودند و آمارها نشان می‌دهد هیچ تیمی‌نتوانسته شاگردان نکونام را در این ورزشگاه شکست دهد. ۹ پیروزی و ۶ تساوی عملکرد قرمزپوشان خوزستانی است. آن‌ها به پشتوانه همین عملکرد می‌توانند امیدوار به بازی رو در رو با ملوان در زمین خود باشند و شاید به فینال جام حذفی صعود کنند و با قهرمانی، سهمیه آسیا را هم به دست بیاورند.

تیم‌های پرطرفداری که در دوران کرونا زمین خوردند

غیبت هواداران در ورزشگاه‌ها بیش از هر تیمی، نساجی را تحت تاثیر قرار داده است. تیمی‌که با وجود هواداران خود، ورزشگاه وطنی را به باتلاقی برای زمین گیر کردن رقبا تبدیل می‌کرد، در این فصل فقط ۱۶ امتیاز (یک امتیاز به ازای هر بازی) از بازی‌های خانگی خود کسب کرده است.

البته آن‌ها هر طور بود این کمبود امتیاز را در بازی‌های خارج از خانه جبران کردند و با کسب ۱۷ امتیاز جشن بقا در لیگ برتر را برگزار کردند اما وضعیت حاکی از این است که زمین چمن مصنوعی ورزشگاه قائمشهر نه تنها به نفع نساجی نشده بلکه آن‌ها از این سمت متضرر هم شده اند و باید فکری به حال این وضعیت انجام دهند.

تراکتور هم دیگر تیم ضعیف در بازی‌های خانگی است. آن‌ها که با هواداران پرشور خود به سطح اول فوتبال ایران بازگشتند، در دوران غیبت هواداران هرگز در خانه موفق نبودند. کسب ۲۶ امتیاز از ۱۵ بازی خانگی، آن‌ها را به رده هشتم جدول (بازی‌های خانگی) فرستاده اما به لطف موفقیت تبریزی‌ها در بازی‌های خارج از خانه، توانستند رتبه چهارم لیگ برتر را تصاحب کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی