نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
تصاویر| ملاقات با فرازمینی‌ترین و قویترین مرد جهان در المپیک/ لاشا تالاخادزه؛ غولی که رکورد جهان را شکست
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برای گرجستانی‌ها شاید کسب مدال طلای المپیک اتفاق عجیبی نباشد اما لاشا تالاخادزه یک ورزشکار فرازمینی و مردی از دنیایی متفاوت است.

با شروع رقابت های المپیک مشخص بود که این ورزشکار گرجستانی مدال طلای مسابقات وزنه برداری را کسب خواهد کرد. او قوی‌ترین و مقتدرترین وزنه بردار جهان است که طبق معمول تبدیل به آخرین وزنه برداری شد که برای زدن وزنه روی تخته آمد و در حرکت چهارم با اختلاف مدال طلای خود را قطعی کرد.

طلا برای این ورزشکار محبوب در گرجستان پیش بینی شده بود که به دلیل عشق و علاقه اش به این کشور محبوبیتی ویژه در بین گرجستانی ها دارد. ورزشکاری که خیلی زود در رقابت های المپیک حاضر شد و پرچم کشورش را در مراسم افتتاحیه حمل کرد و حالا تک مدال گرجستان در المپیک را به گردن آویخته است.

تصاویر| ملاقات با فرازمینی‌ترین و قویترین مرد جهان در المپیک/ لاشا تالاخادزه؛ غولی که رکورد جهان را شکست
لاشا تالاخادزه خیلی زود در رقابت‌های المپیک حاضر شد و پرچم کشورش را در مراسم افتتاحیه حمل کرد

لاشا تالاخادزه چهارمین ورزشکار در تاریخ ورزش گرجستان پس از رافائل چیمیشکیانی، کاخی کاخیاشویلی و جورجی آسانیدزه است که قهرمانی و کسب مدال خوشرنگ طلا در بازی های المپیک را جشن می گیرد.

لاشا امروز در المپیک توکیو ۲۰۲۰ ظاهر شد و برای کسب دومین طلا خود مبارزه کرد، اما روزی تاریخی برای این ورزشکار غول پیکر رقم خورد و علاوه بر کسب رتبه نخست، رکورد جهانی را نیز جا به جا کرد.

شاهکار لاشا تالاخادزده را در ویدیوی زیر ببینید:

درخشش لاشا تالاخادزه از مسابقات جهانی ۲۰۱۵ در هوستون آمریکا آغاز شد و در مجموع با ۴۵۴ کیلوگرم مقام دوم را از آن خود کرد. اما در ادامه دوپینگ الکسی لوفچ روسی افشا شد، این ورزشکار از کسب مدال طلا محروم شد و فدراسیون جهانی وزنه برداری لاشا تالاخادزه را به عنوان قهرمان جهان معرفی کرد.

لاشا تالاخادزه در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو با رکورد جهانی در ۴۷۳ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. این ستاره جوان و گرجستانی همچنین رکوردی را که حسین رضازاده ایرانی روی تخته المپیک ثبت کرده بود را پس از ۱۶ سال شکست و آن را یک کیلوگرم ارتقا داد.

ثبت رکورد سنگین ترین وزنه در جهان توسط تالاخادزه در المپیک توکیو را در ویدیوی زیر ببینید:

پس از رسیدن به توکیو، ویدیویی در شبکه اجتماعی پخش شد که نشان می داد لاشا تالاخادزه در طول تمرین سه بار پشت سر هم هالتر ۳۱۵ کیلوگرمی را بلند کرده و با آمادگی کامل پای به مسابقات گذاشته است. پیش بینی ها در مورد این ورزشکار گرجی به حقیقت پیوست و او امروز با اقتدار موفق به کسب مدال طلا شد.

تصاویر| ملاقات با فرازمینی‌ترین و قویترین مرد جهان در المپیک/ لاشا تالاخادزه؛ غولی که رکورد جهان را شکست
ویدیویی در شبکه اجتماعی پخش شد که نشان می داد لاشا تالاخادزه در طول تمرین سه بار پشت سر هم هالتر ۳۱۵ کیلوگرمی را بلند کرده است

تالاخادزه در حرکت اول یک‌ ضرب وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی، در حرکت دوم ۲۱۵ کیلوگرم و در حرکت سوم وزنه ۲۲۳ کیلوگرمی را بالای سر برد و هر سه بار رکورد المپیک را شکست. او همچنین رکورد جهان در این حرکت را نیز یک کیلوگرم ارتقا داد.

او در حرکت دوضرب رکورد ۲۶۵ کیلوگرمی را به نام خود ثبت کرد تا نه تنها رکورد جهان و المپیک را در حرکت دوضرب جابجا کند، بلکه در مجموع نیز با ۴۸۸ کیلوگرم به مدال طلا رسید و روزی فراموش نشدنی را در توکیو به شب برساند.

لحظه شکستن رکورد یک ضرب جهان توسط تالاخادزه از نگاه تماشاگران را در ویدیوی زیر ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    عجب غولی تا ده سال دگه همه برای ذومی باید بجنگن چون ایرانی نیست جو گیر بشه وارد حاشیه بشه
  • مصطفی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    اون‌موقعیکه‌بهدادسلیمی‌دراوج‌امادگی‌بود‌برای‌درخشش‌و‌زدن‌رکورد‌رضازاده‌ ازطرف‌رییس‌فدراسیون‌وقت‌،حسین‌رضازاده،از‌زدن‌رکورد‌منع‌شد.چون‌اعتقاد‌ داشت‌هیچکس‌بجز‌ابوالفضل‌رضازاده‌نباید‌رکورد‌من‌را‌جابجا‌کنه.اون‌موقع‌ واقعاواسه‌بهداد‌دلم‌سوخت.حالا‌اقای‌رضازاده‌بیاد‌جواب‌بده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی