نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
استقلال به همان دلیل قهرمان نشد که حسن یزدانی مغلوب تیلور شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: فشار بیش از حدی که طی هفته های گذشته روی استقلال وارد کرده بودند که قطعاً قهرمان جام حذفی می شود در نهایت کاردست این تیم داد.

پس از قهرمانی فولاد و شکست استقلال در فینال رقابت‌های جام حذفی با یکی از بازیکنان و پیشکسوتان اسبق باشگاه استقلال درباره چرایی شکست دوباره فرهاد مجیدی و تیمش در فینال جام حذفی همکلام شدیم. بهتاش فریبا در گفتگو با خبر ورزشی درباره اتفاقات فینال جام حذفی حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

فینال جام حذفی چطور بود؟

بازی به نظرم خوب شروع شد. در واقع فولاد خوب شروع کرد و ظرف ۷ تا ۸ دقیقه ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشت. اما کم کم هافبک‌های استقلال بازی را در دست گرفتند و تا دقیقه ۸۰ و ۸۵ بازی کاملا در اختیار استقلال بود اما در دقایق پایانی روی ضربات ایستگاهی پشت محوطه جریمه چند خطر جدی روی دروازه استقلال ایجاد شد.

بازیکنان استقلال چرا در آن محدوده خطا می دادند؟

به احتمال زیاد این به دلیل خستگی بازیکنان بود. چون کاملا مشخص بود که استقلال می دانست فولاد روی ضربات ایستگاهی خطرناک است. برای همین حتی الامکان حول و حوش محوطه جریمه اصلاً خطا نمی دادند. ولی دو ضربه سر احمدزاده و یک ضربه لوسیانو و دیگر بازیکن خط هجومی فولاد که مظاهری توپش را دفع کرد دقایق حساسی را برای استقلال رقم زد تا در نهایت بازی بدون گل تمام شود.

استقلال مستحق شکست بود؟

در کل استقلال می توانست در ۹۰ دقیقه برنده زمین باشد چون از حریفش برتر بود.

پس چه شد که در نهایت استقلال باخت؟

این به خاطر فشار فوق العاده زیادی بود که در هفته های اخیر روی استقلال وارد آمد. شاید این فشار پس از برد مقابل گل گهر بیشتر هم شد. همان حرف و حدیث‌ها که درباره برد استقلال مطرح می شد! ولی حتی قبل از آن هم این فشار برای جام گرفتن روی استقلال زیاد بود که همه می گفتند استقلال باید جام بگیرد. یاد یک مثال افتادم.

چه مثالی؟

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دیدیم که چطور حسن یزدانی در فینال مغلوب تیلور آمریکایی شد. از مدت ها قبل از این فشار روی حسن یزدانی ایجاد شده بود که او قطعاً در المپیک طلا می گیرد اما در نهایت این فشارها کار دستش داد. مثل استقلال.

چه شد که استقلال در دقایق پایانی زیر فشار حملات فولاد قرار گرفت؟

 این به خاطر فاصله زیادی بود که بین خط هافبک و حمله ما بوجود آمد. چون فولادی ها به خوبی پرس می کردند. پرس‌شان وحشتناک بود که این خصوصیت تیمهای جواد نکونام است؛ دوندگی بالا و فشردگی بین خطوط. به طور مثال فرشید اسماعیلی را دیدیم که چطور از کار افتاده بود. بزرگترین حسن فرشید اسماعیلی در ۱۸ قدم این است که به خوبی توپ را در عرض حرکت می دهد و خودش را به مهاجمان اضافه می‌کند اما این پرس مانع شده بود.

نبودن مجیدی کنار زمین چقدر تاثیرگذار بود؟

غیبت فرهاد لب خط در این شکست خیلی تاثیر داشت. قطعا حضور فرهاد می توانست اتفاقات دیگری رقم بزند. به هر حال من به تیم فولاد تبریک می‌گویم و خدا را شکر می‌کنم که استقلال قبل از این بازی سهمیه آسیایی را گرفته بود. ولی قطعاً می‌دانم که هواداران خیلی ناراحت هستند و امیدوارم شرایط برای باشگاه به گونه‌ای پیش برود که این مشکلات برطرف شود و استقلال بتواند نفراتی که لازم دارد را حفظ کرده و با اضافه کردن سه، چهار بازیکن فصل بعد مدعی قهرمانی باشد.

کارشناسان تلویزیونی و مدیرعامل باشگاه فولاد مطالبی درباره وضعیت باشگاه استقلال در فاز مدیریتی داشتند. آیا شما هم معتقدید بین مدیریت باشگاه و تیم فاصله زیادی وجود دارد؟

باید بگویم از خصوصیات سعید آذری این است که وقتی در اصفهان هم بود حتی اگر تیمش تا نیم فصل نتیجه نمی‌گرفت پشت مربی‌اش می ایستاد. فاصله مدیریت و تیم باید در کمترین میزان ممکن باشد. همه در ایران می دانند که این فاصله در باشگاه استقلال وجود داشت و زیاد هم بود. هیچ تیمی در دنیا نیست که بیاید و قهرمان شود ولی پشتیبانی کادر مدیریتی اش را نداشته باشد. اصلاً چنین چیزی ممکن نیست. ولی در هر صورت فوتبال ما همین است و ما فقط باید امیدوار باشیم که یک جوری این مشکلات برطرف شود و استقلال بتواند فصل بعد را از همان روز ابتدا و هفته اول با قدرت استارت بزند. نه اینکه تیم طوری بسته شود که ۷ هافبک وسط داشته باشد بدون حتی یک وینگر!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامد IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    "در کل استقلال می توانست در ۹۰ دقیقه برنده زمین باشد چون از حریفش برتر بود." :)))) همین یه جمله کافیه بفهمی هوچیگری و توهم تو این مکتب بزرگ و کوچیک و هوادار و بازیکن و سرمربی و کمک مربی و پیشکسوت نمیشناسه! همه شون عین همن. کجا شما لیاقت برد داشتید؟؟؟ این دفعه هوادارای خودتونم اعتراف کردن! نه بازی پرسپولیس حقتون برد بود، نه گل گهر، نه این بازی. تا همینجاشم لطف زیادی شد جام بگیرید ولی خب لیاقت میخواد. میگیری که چی میگم! البته ظاهرا شما هواداراتونو تا حدی قانع کردید که به جای جام با گیتارم اوکی هستن.
    • لنگ خاص IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      مرد حسابی! جمع نبند ومکتب مکتب نکن،تو هرتیمی همه جور آدم گیر میاد
    • حسین IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      خدا یک پولی به مابده و عقلی به هواداران لنگی بیکارید برای هرموضوع درمورد استقلال نظر میدیدآدم حسوداودل خودش میسوزد و هیچ وقت آرامش نداره
  • مهدی ادیب IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    عذر بدتر از گناه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی