نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جنجال هزینه احسان حدادی؛ ۲۰ میلیارد تومان صحت دارد؟/ من فدراسیون را زور نکرده‌ام/ باعث افتخار دوومیدانی دنیا شدم!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

المپین پرتاب دیسک ایران می‌گوید هزینه‌هایی که برای اردوهای او مطرح شده درست نیست و مبلغ واقعی خیلی کمتر از برخی گمانه‌زنی‌هاست.

احسان حدادی در یک برنامه تلویزیونی به عملکرد نمایندگان دوومیدانی ایران در المپیک توکیو اشاره و بیان کرد: به عملکرد خودم در المپیک توکیو اصلا نمره نمی‌دهم اما توان دوومیدانی همینی است که در توکیو دیدیم. جدا از اینکه من یک مدال المپیک کسب کرده‌ام، پتانسیل دوومیدانی ما همین است و نباید در چنین میدانی توقع مدال داشته باشیم. 

او افزود: فکر می‌کنم نتیجه نسبتا معقولی گرفته شد. آقای تفتیان خوب دوید، خانم فصیحی در حد و اندازه‌های خودش ظاهر شد، چون  از او توقع مدال نمی‌رفت، حتی در آسیا هم توقع مدال نمی‌رود. آقای تفتیان هم خودش می‌داند که در آسیا هم کارش سخت است چون رقبای سفت و سختی دارد.

او در مورد عملکرد خود گفت: اصلا به عملکرد خودم نمی‌توانم از ۱ تا ۲۰ نمره بدهم چون از صفر به پایین بود. 

حدادی بیان کرد: هیچ ورزشکاری بدش نمی‌آید در المپیک بهترین نتیجه را بگیرد چون المپیک میدان بزرگی است که ورزشکار دیده می‌شود و می‌تواند با تیم‌های اروپایی و اسپانسرها قرارداد ببندد. نمی‌شود گفت همیشه باید برویم و نتیجه بگیریم. آقای تفتیان دور قبل از گروه خود بالا رفت و این بار نرفت، نمی‌توانیم کسی را مقصر بدانیم. آیا کشورهای دیگر وقتی ورزشکارشان بالا نمی‌رود به او تهمت می‌زنند و می‌گویند کم‌کاری کرده است؟ قطعا تمام سعی خود را کرده تا بهترین نتیجه را بگیرد. من هم آسیب داشتم. مهم این است که ورزشکار حمایت شود و او هم تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین نتیجه را بگیرد. 

او در مورد تفتیان گفت: بعد از مسابقه با آقای تفتیان صحبت کردم او انگیزه بالایی دارد که در بازی‌های آسیایی مدال بگیرد و الان هم وقتش رسیده  مدال کسب کند.  البته کار سختی هم دارد.

حدادی در مورد خود گفت: در دو، سه سال گذشته در هر مسابقه‌ای شرکت می‌کردم بهترین عملکردم را داشتم و روی ریلی افتاده بودم که خوب پیش می‌رفتم. سال گذشته کرونا بود و المپیک جابه جا شد. ورزشکاری در سن من  هر سال دیرتر در مسابقات شرکت کند، ۱۵ درصد رکوردش افت می‌کند. رکوردی که من داشتم ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشت که به خاطر این است که درگیر دیسک کمر هستم. من  به خاطر احترام به دوومیدانی و منشور المپیک در بازی‌های توکیو شرکت کردم و اینکه افتخاری برای دوومیدانی است که بعدها بگویند ورزشکاری در این رشته چهار بار در المپیک شرکت کرد و مدال هم گرفت. 

او در مورد اینکه گفته بود از نتیجه‌ام ناراحت نیستم بیان کرد: من چنین حرفی نزده‌ام. چه کسی از نتیجه نگرفتن در المپیک ناراحت نمی‌شود؟ من گفتم از حضورم در المپیک ناراحت نیستم. برخی انتقاد کردند که اصلا چرا حدادی را بردید باید بگویم که المپیک هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و این بار پنج سال طول کشید. بهترین ورزشکاران جهان ورودی این بازی‌ها را کسب می‌کنند و من هم چنین افتخاری را به دست آوردم. اگر رکوردی که برای کسب سهمیه زدم را تکرار می‌کردم جزو چهار نفر اول می‌شدم اما به خاطر آسیب دیدگی کمر و عمل پاشنه پایم نتیجه نگرفتم. 

این ورزشکار در مورد مطالبی که در مورد هزینه‌های اردویش منتشر شده گفت: برخی می‌گویند ۱۸، ۲۰ میلیارد خرج احسان حدادی شده اما بودجه سالیانه دوومیدانی ۵ میلیارد تومان است یعنی بودجه چهار سال دوومیدانی خرج من شده است که اصلا صحت ندارد. سال ۲۰۱۸ با دلار ۴ هزار تومانی ۱۰۰ هزار دلار خرج یک سال من شد که می‌شود ۴۰۰ میلیون تومان، سال ۲۰۱۹ هم همینطور، سال ۲۰۲۰ تهران بودم و سال ۲۰۲۱ چهار ماه در اردوی آمریکا بودم که ۴۰ درصد مبلغ را اسپانسر پرداخت کرد و فدراسیون هم چیزی حدود ۶۰۰_۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. این مبالغ خصومت‌های شخصی‌ است که برخی در بدنه ورزش هستند و به مردم می‌گویند.  

حدادی  در پاسخ به این سوال که آیا درست است فدراسیونی که ۵ میلیارد بودجه دارد ۷۰۰ میلیون صرف یک ورزشکار کند؟ گفت: من فدراسیون را زور نکرده‌ام. فدراسیون خودش برنامه دارد و بر اساس نتایج ورزشکاران برایشان هزینه می‌کند. بودجه دوومیدانی قبلا ۱میلیارد تومان بود اما مدال نقره من در المپیک باعث شد این بودجه به ۵ میلیارد برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • fafa IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    برو بابا انگار کیه یه ادم مسخره تو فکر کردی کی هستی یه مدال گرفتی انگار دنیا مال توعه اگر این همه خرجی که برای تو کردن برای بقیه کرده بودن الان 20 تا طلا گرفته بودیم
    • مهدی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      ادب مرد,به ز دولت اوست. ا لان تو این صد,ساله جمعا بیست مدال طلا نگرفته ایم. بابا جان قبل از حرف زدن یک ذره فکر کنیم خوب است
  • هوشنگ IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    پول بیت المال را برگردان
  • حمید IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    برو خجالت بکش پول بیت المال را ریختی تو چاه آقای حدادی فکر کردی یکی مدال آوردی حالا خیلی بزرگ شدی لیاقت تف تو صورتت هم بریزند نداری
    • آریا IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      راست میگی چون چند سال پیش به احسان از کشورهای اروپایی پیشنهاد شد و احسان به خاطر وطن پرستی نرفت و بارها و بارها فریاد زد اقایان مسئول من سرباز وطنم، مربی خصوصی و زمین مخصوص تمرین میخوام ولی کو گوش شنوا، حالا یکی مثل تو میگی باید تف کرد تو صورت قهرمان ملی. متاسفم برای تو. احسان باید میرفت تا افراد قدرنشناس تو جهالت خودشون بمونن.
  • خان IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    بهترینی آقا احسان با اختلاف
  • سهند IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    با خودت فکر کردی مسی دو و میدانی هستی،،،،
  • سعید IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    منکه راضی نیستم یک ریال خرج این بشر بی‌تربیت بشه
  • عادل IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    جنبه نداشتن،وغروربیجا،افت ورزشکارهای ایرانیه،خوبه یه مدال توالمپیک گرفتی،توهم برت داشته ،فکرکردی کی هستی،اگه جای اونایی که تو یه دوره المپیک ۵،۶ تامدال طلا میگیرن بودی چیکارمیکردی،
  • محمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    با یه مدال برنز شدی باعث افتخار دومیدانی؟؟؟؟ اعتماد به نفس تو رو اگه زالو داشت، الان شده بود آناکوندا
  • رضااسدی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    تكرارى
  • رضااسدی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    اگه آسیب دیده بودی چرانگفتی؟؟!! میلیونهانفرمنتظرجایگاه خوبی بودندکه شمادرحدآن نبودی؟؟!!
  • سید کاووس CA ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    شما خودت قبل از اعزام گفتی قبل از المپیک و در تمرینات ، اگر به رکورد مورد نظر خودم نرسم ،نمیرم المپیک. اما حیرت انگیز این بود که اون مقدار رکورد مورد نظر خودت رو پرتاب نکردی اما زدی زیر حرفت و نتونستی از یه مسافرت توریستی در توکیو بگذری. این مسائل هست که شما رو از چشم ملت انداخته آقای حدادی
  • ناشناس IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    حیف از اون پولی که خرج تو شد با هزارتا ناز و عشوه آوردنت المپیک بعد مثل سوسک بین رقبات له شدی بعد ادعا میکنی که بهترین هستی حرومت باشه اون پول که از بیت المال برای تو هزینه شد
  • محمدلو IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    اینکه با دلار ۴۲۰۰تومنی خرجت کردن، یعنی باید مبالغ رو در ۵ ضرب کنی، اما اگه با مردم صداقت داشته باشیم خاک پاکشون باشیم اینپولها رو مردم با جون ودل قبول میکنن هرچند ایشون گفته حرفشون رو تحریف کردن
  • رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    این پولی مفتی که ریختن پای حدادی ، اگه خرج تیراندازی و کشتی میشد، الان دوسه تا مدال بیشتر گرفته بودیم....آقای همیشه طلبکار و همیشه بازنده.
  • علی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    توکه میدونستی مصدومی و مقام نمیاری اعلام‌میکردی ونمیرفتی..بااین پول میشد یک مدرسه خوب در سیستان وبلوچستان ساخت...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی