نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
میزبانی تیم ملی نه موفقیت است و نه یک دستاورد بزرگ/ لطفاً مردم را فریب ندهید!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس اعلام فیفا دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و طبیعتا طبق سنوات گذشته دیدارهای ایران در استادیوم آزادی برگزار می‌شود.

علی بنی شیخ‌الاسلامی؛ در روزهای اخیر فدراسیون فوتبال سعی کرده این اتفاق را یک اتفاق بزرگ و پیروزی دیپلماتیک بر شمرد در حالی که در عالم واقع این طور نیست.

اگر قرار به برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز بود طبیعتا ایران نمی‌توانست میزبان بازی‌ها شد و حال که فیفا تصمیم گرفته این دیدارها را در کشورها برگزار کند طبیعتا بازی‌های ایران هم در استادیومی برگزار می‌شود که از سوی فدراسیون فوتبال ایران معرفی شده است که همان استادیوم آزادی است. 

ایران از میزبانی محروم نشده است که حالا تصاحب میزبانی برای ما شور و شعف دارد. تنها دو کشور عراق و سوریه از جمع ۱۲ تیم راه یافته به دور نهایی مرحله انتخابی آنهم به خاطر مسایل امنیتی اجازه میزبانی ندارند و دیگر کشورها در صورت احراز صلاحیت می‌توانند میزبان باشند.

فدراسیون فوتبال ایران بر طرف کردن نواقص استادیوم آزادی را در بوق و کرنا می‌کند در حالی که این ابتدایی ترین وظیفه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان است که شرایط استادیوم آزادی را برای میزبانی از بازی‌های تیم ملی فراهم کنند.

این کار را عراقی‌ها هم انجام داده اند و استادیوم بصره آنها از هر نظر برای برگزاری بازی‌های تیم ملی عراق آماده است اما به خاطر مسایل داخلی از جمله مسایل امنیتی فعلا اجازه میزبانی ندارند. 

علاوه بر عزیزی خادم در روزهای اخیر به دفعات کامرانی فر سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال مصاحبه کرده و گفته فدراسیون در تلاش است میزبانی را از فیفا بگیرد و برای رسیدن به این مهم شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

نکته جالب اینکه اصرار دارند بگویند هنوز میزبانی ایران قطعی نشده است تا با اعلام برنامه رسمی از سوی فیفا برای ما این گونه تعبیر شود که دلیل میزبانی ایران فدراسیون فوتبال بوده است!

سایت فیفا هفته‌ها پیش اعلام کرده است دیدار ایران با سوریه ۱۱ شهریور در استادیوم آزادی برگزار می‌شود و اگر فدراسیون فوتبال ایران موفق به استفاده از امتیاز میزبانی نشود شاهکار کرده است. برگزاری بازی در استادیوم آزادی تهران یک اتفاق طبیعی و خیلی معمول است. 

فدراسیون فوتبال زمانی می‌تواند به خود ببالد که مشکل برگزاری بازی بین تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور بی طرف یا بلوکه شدن درآمدهای ایران نزد afc و fifa را حل کند.

راستی در گذشته مگر بازی های تیم ملی در انتخابی جام جهانی در استادیوم آزادی برگزار نمی‌شد؟ آیا این چیز تازه ای است که باید به خاطر آن ذوق زده شویم؟ 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی