نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
۰ |
۵
فوتبالیستی که ستاره بدمینتون جهان شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خاک آبی گواتمالا سرزمین خون و جنگ و وحشت است، مردمی که با تمام مشکلات، تنها یک نقطه مشترک دارند عشق به فوتبال قلب امریکا گواتمالاست سرزمین مایاها و سرخپوستان.

تولد یک قهرمان که قرار بود ستاره آینده فوتبال شود و اسمش بخاطر علاقه پدرش به کوین کیگان ستاره افسانه ای فوتبال انگلستان کوین گذاشته شد توانست آینده ورزش گواتمالا رو تغییر دهد.کوین کوردن پسری بود که به هیچ وجه شبیه پدرش نبود،و خیلی زود فهمید فوتبالی نیست.او فوتبال را آماتور بازی کرد و به خوبی متوجه شد که ذهنش با فوتبال همخوانی ندارد وبیشتر از فوتبالیست شدن علاقه دارد ستاره کورت های المپیک شود.

کوین خیلی سریع در بدمینتون رشد کرد و عاشقانه این ورزش را دنبال کرد.او از چیزی خسته نمیشد و در بدمینتون از شکست بیزار بود. برایش مهم نبود چقدر راه دشواری پیش رو است او فقط می خواست ستاره بودن را حس کند.

سال ۹۸ درست زمانی که دنیا محو تماشای هنرنمایی ستارگان فوتبال و حذف بزرگان بود کوین در آکادمی شهر زاکاپا بازیکن برتر تیم جوانان این شهر شد.

پس از پیروزی در بازی های ۲۰۰۷ پان امریکا و کسب مدال نقره کوین جواز حضور در المپیک ۲۰۰۸ چین را کسب کرد. کوین المپیکی شد و وقت جنگیدن با بزرگان بدمینتون بود. کوین پرچمدار کشورش در بازی های المپیک شد و آن روز زمانی بود که باد به پرچم گواتمالایی ها می وزید. کوین در اولین تجربه جدی جهانی به ستاره مطرح آن زمان چینی ها بائو چونلای خورد.

سال ۲۰۱۰ قهرمان بازی های آمریکای مرکزی شد و آقای بدمینتون کارائیب نام گرفت.پسر با انگیزه گواتمالایی ها به بازی های جهانی ۲۰۱۱ رفت و با ستاره هایی مثل لی چونگ وی و چن لانگ جنگید.او به یک چهارم نهایی رسید و در نبردی سخت و جدی از ستاره مالزیایی ها شکست خورد و راهی خانه شد.

کوین ۲۰۱۲ لندن باز هم پرچمدار کشورش شد و اینبار نمایش نا امید کننده ای داشت.المپیک ۲۰۱۶ در برزیل برای کورین کوردن روزهای بدی بود و در رقابت با حریف لهستانی مصدوم شد و با بدمینتون خداحافظی کرد انگار روزهای پایانی برای پسر با انگیزه گواتمالایی بود.

 باز هم غم و اندوه به اردوی گواتمالا برگشت و نور امید سو سو زنان به خاموشی نزدیک می شد. همه مردم باز هم به روزهای نا امیدی بازگشتند. اما اینبار سرزمین آفتاب تابان به دنیای بدمینتون روی خوش نشون داد و ستاره مایاها به تاریخ برگشت.کوین کوردن درتوکیو مثل یک جنگجو بود با انگیزه، مصمم و ترسناک. برای او فرقی نداشت چه کسی و چه نامی روبرویش بازی می کند او فقط آمده بود تا برنده بازی باشد.

زمانی که کوردن به وایکینگ افسانه ای رسید همه بازی راحتی را متصور بودند اما شاه سرخپوست ها در مقابل ویکتور افسانه ای به راحتی کمر خم نکرد. اکسلن به سختی بازی را برد و حتی باورش نمی شد که پسر بی نام و نشان می تواند تهدید جدی برای آقای المپیک باشد. 

اکسلسن به نشانه احترام در صفحه شخصی اش عکس کوین کوردن را منتشر کرد و به همه نشان داد میتوانی بازنده باشید اما بازنده قابل احترام.کوردن با المپیک توکیو خداحافظی باشکوهی کرد و با باخت مقابل دو ستاره مطرح بدمینتون جهان و مدال آوران این رقابت ها را ترک کرد.

خانه منتظر ورود آقای بدمینتون قاره آمریکا بود،پیر و جوان، زن و مرد. همه دوست داشتند کسی که بار دیگر نام کشورشان را در جهان زنده کرده است را از نزدیک ببینند.کوین کوردن به همه نشان داد که اگر اراده کنی حتما موفق خواهی شد.مهم نیست کجای دنیا باشی، مهم نیست چقدر امکانات نداشته باشی، فقط یک چیز مهم است و آن خواستن است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی