نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
خوان لاپورتا - بارسلونا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کاتالان‌ها امیدوارند که بتوانند با نام‌های بزرگ و پرهزینه‌ای مثل فیلیپه کوتینیو، ساموئل اومتیتی و میرالم پیانیچ قطع همکاری کنند.

بارسلونا عملیات فروش ۲۰۰ میلیون یورویی بازیکنان خود به منظور کم کردن هزینه‌ها در نوکمپ را آغاز کرده است. کاتالان‌ها امیدوارند که با نام‌های بزرگ و پرهزینه‌ای مثل فیلیپه کوتینیو، ساموئل اومتیتی و میرالم پیانیچ قطع همکاری کنند.

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا که بعد از جدایی لیونل مسی به شدت تحت فشار است، اطلاعات بیشتری را در مورد وضعیت مالی بحرانی باشگاه فاش کرده است و گفته که بدهی‌های باشگاه به بیش از یک میلیارد یورو در شروع سال جدید رسیده است. همین بحران مالی بود که به جدایی لیونل مسی از این باشگاه بعد از ۲۱ سال حضور در بارسلونا منجر شد و باشگاه نتوانست قراردادی جدید را با برنده شش توپ طلای فوتبال جهان ببندد. حالا مدیران باشگاه به دنبال آن هستند که باشگاه را از این بحران نجات داده و به ثبات نسبی برسانند.

هیئت رئیسه باشگاه بارسلونا برنامه ای برای کاهش ۲۰۰ میلیون یورویی هزینه پرداختی‌ها به بازیکنان در نظر دارند و متئو المانی، مدیر فوتبال باشگاه را مأمور به سرانجام رساندن این برنامه کرده‌اند. از زمانی که لاپورتا به عنوان رئیس جدید باشگاه بارسلونا انتخاب شد او به گفته خودش چندین ماه همراه با همکارانش در پشت صحنه تلاش کرده تا میراث ورشکسته‌ای که از رئیس قبلی باشگاه، جوسپ ماریا بارتومئو باقیمانده است را به سر و سامان برساند.

مهم‌ترین بخش از برنامه‌های آن‌ها این است که بتوانند با بازیکنان در مورد کاهش دستمزدها مذاکره کنند. لاپورتا بر این باور است که این دستورالعمل در مورد تمام افراد باشگاه باید اجرا شود: «دستمزدهای ما در حال حاضر ۱۰۳ درصد از درآمد باشگاه را به خود اختصاص داده است. این یعنی ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از رقیبان ما. اولین کاری که ما در بدو ورود به باشگاه مجبور به انجام آن شدیم، درخواست وام ۸۰ میلیون یورویی بود چون در غیر این صورت نمی‌توانستیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم. دوره مدیریت قبلی پر بوده از دروغ و فریبکاری.»

او ابراز امیدواری کرد که توافق‌هایی که بابت پاداش‌ها با بازیکنان صورت گرفته یا به تعویق بیفتد یا لغو شود: «ایده ما این است که ساختار همه چیز را عوض کنیم، این در مورد همه بازیکنان صدق می‌کند. در فصل گذشته آن‌ها با کاهش دستمزدها به دلیل شیوع کووید-۱۹ مواجه شدند، حالا از آن‌ها درخواست شده که برای دومین بار با کاهش دستمزدهای‌شان موافقت کنند و اولین واکنش‌هایی که دیده ایم شگفت‌انگیز بوده است.»

بازیکنان بارسلونا

جرارد پیکه کاپیتان دوم تیم، اولین نفری بوده که با کاهش چشمگیر دستمزد خود موافقت کرده تا باشگاه بتواند خریدهای جدید خود یعنی اریک گارسیا و ممفیس دپای را ثبت کند. لاپورتا و المانی امیدوارند که که این حرکت بتواند تاثیر مثبتی روی دیگر اعضای تیم بگذارد و آن‌ها نیز همین مسیر را در پیش بگیرند. پیکه گفته که دیگر کاپیتان‌های باشگاه یعنی سرخیو بوسکتس، سرژی روبرتو و جوردی آلبا نیز قبول کرده‌اند که این کار را انجام دهند و بسیاری از پاداش‌ها و بندهای قراردادهای خود را نادیده بگیرند.

اما آسان‌ترین راه برای فرار باشگاه از بحران مالی، خلاص شدن از چند بازیکن گرانقیمت است. البته فروش بازیکنان جزو برنامه‌های اصلی باشگاه نبوده و توافق بر سر کاهش دستمزدها طرح باشگاه بوده است اما فروش بازیکنانی که در ترکیب اصلی هم احتمالاً جایی ندارند، می‌تواند به این ماجرا سرعت بیشتری ببخشد.

کوتینیو، اومتیتی و پیانیچ، همچنان سه بازیکنی هستند که تقریبا همه بارسایی‌ها تمایل به جدایی آن‌ها دارند و امیدوارند که مشتریان خوبی برای این بازیکنان پید کنند. هر سه بازیکنان، قراردادهایی پرمنفعت با مدیریت قبلی باشگاه بسته‌اند و تمایلی به از دست دادن این موقعیت مالی خوب از خود نشان نمی‌دهند.

بازار نقل و انتقالات تا ۹ شهریور باز است و بارسلونا امیدوار است که در این مدت بتواند به اهداف خود برسد و بازیکنان خود را بفروشد تا چشم انداز امیدوارکننده‌ای برای اوضاع اقتصادی باشگاه در آینده به وجود بیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی