نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
امیر حاج رضایی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امیر حاج‌رضایی، پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که فدراسیون فوتبال باید آلترناتیوی برای مهدی مهدوی‌کیا داشته باشد تا در صورت منتفی شدن حضورش جایگزینی صورت بگیرد.

امیر حاج‌رضایی در خصوص شرایط فعلی تیم المپیک که هنوز حضور مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی آن قطعی نشده مصاحبه ای انجام داد که خواندنش خالی از لطف نیست:

*انتخاب مهدوی‌کیا با واکنش مثبت از سوی جامعه فوتبال مواجه شد، چون او بازیکن بزرگی بوده، از نظر اخلاقی جزو نوادر فوتبال ماست و به سراغ علم رفته است، اما فراموش نکنیم حتی مهدوی‌کیا هم برای موفقیت نیاز به ابزار و برنامه‌ریزی دارد. از سوی دیگر حضورش بستگی به رضایت باشگاه هامبورگ دارد که انتظار برای گرفتن این رضایت باید سقفی داشته باشد. دو ماه بیشتر تا مسابقات باقی نمانده و باید تاریخی تعیین شود که اگر این زمان طولانی شد، شرایط برای تیم المپیک دشوار نشود.

*دو ماه بیشتر تا آغاز مسابقات زمان نمانده و همانطور که اشاره شد، فشردگی برنامه‌ها بسیار زیاد است و برنامه ریزی در این شرایط سخت خواهد بود. در چنین شرایطی حتی مهدوی‌کیا با همه اسمی که دارد، اگر زمان را از دست بدهد، نمی‌تواند در این زمان کم و فشردگی بالای برنامه‌ها کاری کند. چون فوتبال مقدمه و موخره‌ای دارد و باید یک زمان مناسب برای آماده‌سازی در نظر گرفت.

*حتی اگر شده، فدراسیون فوتبال نماینده‌ای به آلمان بفرستد تا رضایت باشگاه هامبورگ جلب شود که زمان بیشتر از این هدر نرود، بسیار خوب است تا تیم المپیک یا امید، امیدوارانه به تاجیکستان برود. ما نباید زمان را از دست بدهیم و از طرفی فراموش نکنید که فوتبال آلمان بر پایه نظم و انضباط است و مطمئناً هامبورگی‌ها برای رضایت یا عدم رضایت خود در خصوص مهدوی‌کیا بر همین پایه نظم تصمیم خواهند گرفت. شاید اینجا ما شاهد بی نظمی باشیم، اما در آلمان نظم حاکم است و بنابراین آنها می‌توانند این مشکل را حل کنند.

*حتی اگر در زمان معلوم یا نامعلومی پاسخ باشگاه هامبورگ برای حضور مهدوی‌کیا منفی باشد، باید فدراسیون از حالا آلترناتیوی برای جایگزینی او در نظر بگیرد. نباید در صورت قطعی نشدن حضور مهدوی‌کیا به تیم لطمه بخورد. به طور مثال آیا در صورت منتفی شدن حضور مهدوی‌کیا می‌خواهند مربی خارجی انتخاب کنند؟ اگر پاسخ بله باشد، سوالات دیگری مطرح می‌شود که مربی خوب خارجی بیاید یا یک مربی معمولی، پول او چگونه تامین شود و اگر پاسخ نه است، کدام مربی ایرانی هدایت این تیم را قبول می‌کند؟ آنچه مسلم است، فدراسیون باید جلوی فرصت سوزی را بگیرد.

*من به مهدوی‌کیا ارادت دارم، او یک فرد طراز اول در فوتبال ماست، اما اگر با فدراسیون به توافق نرسد یا حضورش معطل باشگاه هامبورگ شود، باید جایگزین داشته باشد.

*فدراسیون فوتبال در این مدت سعی کرده از چهره‌هایی بهره ببرد که پایگاه اجتماعی دارند و فوتبال را بلدند که نکته بسیار مثبتی است. با این حال فقط همین کافی نیست و فدراسیون باید ابزار موفقیت را هم فراهم کند تا کار پیش برود و ان‌شاءالله که تیم ملی و تیم المپیک‌مان موفق باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی