نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
ابهام در ابلاغ حضور خارجی‌ها در لیگ برتر/ منتظرند وزیر مشخص شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چند روزی است نقل و انتقالات لیگ برتر آغاز شده است اما هنوز قانون جدید حضور خارجی‌ها در این مسابقات به تیم‌ها ابلاغ نشده است.

برنامه‌ریزی؛ حلقه مفقوده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که در عصر ارتباطات و هزاره سوم آزار دهنده است؛ در حالی که از فوتبال حرفه ای در ایران نزدیک به دو دهه می‌گذرد.

قبلا برخی از مدیران سازمان لیگ به این نکته اشاره کرده بودند مصوب کردن قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر مورد تاکید وزارت ورزش هم بوده است؛ شاید این بار هم فدراسیون فوتبال منتظر است چهارشنبه هفته جاری تکلیف وزیر ورزش و جوانان مشخص است و بعد در مورد این این قانون تصمیم بگیرد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به عنوان یک نهاد مستقل باید در خصوص قانون گذاری در فوتبال تصمیم بگیرند.

بکارگیری بازیکن و مربی خارجی برای همه تیم‌های لیگ برتری به خصوص تیم‌هایی که توان پرداخت دستمزدها را ندارند الزام نیست و حتی شاید خیلی از تیم‌های لیگ برتری با توجه به قیمت دلار مایل به جذب بازیکن و مربی خارجی نباشند که نقدی به این تصمیم وارد نیست و قابل احترام است چرا که در همه ممالک اینطور است و باشگاه‌ها به اندازه توان مالی دستمزد پرداخت می‌کنند اما اگر حضور بازیکن و مربی خارجی جدید در فوتبال ایران آزاد شده است این قانون باید به موقع و پیش از شروع نقل و انتقالات به تیم‌های لیگ برتری ابلاغ می‌شد.

جذب مربی و بازیکن خارجی جدید یک پروسه زمان بر است و اگر قرار باشد باشگاه‌ها در مدت کوتاهی وارد بازار نقل و انتقالات خارجی شوند احتمالا مرتکب اشتباه خواهند شد.

نقل و انتقالات در فوتبال ایران تا ۱۶ آبان ادامه خواهد داشت. شاید به دلیل فرصت زیادی که به پایان نقل و انتقالات در لیگ برتر باقی مانده است سازمان لیگ ضرروتی نمی‌بیند که به سرعت شیوه جدید جذب بازیکن و مربی خارجی جدید را به تیم‌های لیگ برتر ابلاغ کند و همان طور که اشاره شد به نظر می‌رسد ابتدا منتظر انتخاب وزیر است تا با کسب اجازه این قانون را ابلاغ کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی